Gran Premi d’Hongría. Victòria patidora de Vettel.

Vettel es referma patint. Si molta gent es pensava que Vettel escombraria la competència en la cursa centreeuropea al venerable traçat magiar, res més lluny de la realitat. Malgrat el domini a entrenaments i primera part de la cursa, ha tocat patir una mica, en una cursa on el cap ha rodat lent, però que tampoc ha resultat fàcil per al grup que anava al darrera. Començava la cursa amb un asfalt a 55 graus i amb l’intenció de tothom d’anar a una sola aturada, doncs no hi havia amenaça de blistering en l’horitzó. La part davantera de la graella sortia amb els Supersoft, que garantien 6 dècimes menys per volta davant els Soft que muntaven la resta amb la idea de fer, cap al final, una segona aturada per muntar el compost super tou; a la fi, no ha calgut, fent una sola aturada a excepció dels Sauber.

Mes raons a casa Red Bull. La cursa feia bona cara a Ricciardo abans de començar, però tot ho ha perdut quan el seu company Verstappen ha pecat d’optimista en la tercera corba del traçat, quan en frenar ha anat una mica llarg i ha impactat contra el costat esquerre del monoplaça d’en Ricciardo, reventat-li un radiador, obligant-lo a abandonar. Ricciardo ha estat molt cortès per la ràdio dient “algú m’ha picat”, però després hem vist com tenia una conversa animada amb en Franz Tost, que presagiava una nova tarda calenta a l’hospitality de l’equip Austríac. Aquesta topada ha obligat a treure el Safety i li ha provocat una sanció de deu segons a Verstappen.

Problemes per a Vettel. El pilot alemany de Ferrari ha reportat de seguida problemes amb el seu volant que, degut a un cop, ha quedat tort cap a l’esquerra en un angle de quinze graus; aquest fet ha obligat al seu enginyer de pista a dir-li que s’abstingués de tallar la xicana i de pujar als bordons, per por d’agreujar el problema; aquí ha començat una tasca de fidel escuder per part de Raikkonen que, malgrat reportar per ràdio que podia anar més depresa, s’ha dedicat a aturar als Mercedes que venien al darrera, en concret el del seu compatriota Bottas.
Feina d’equip com mai. El finlandès de Ferrari no ha estat l’únic en fer tasca de gregari, que dirien al ciclisme, també ho ha fet Bottas amb Hamilton. Quan a la volta dinou els Mercedes han apretat el ritme, han vist que podien agafar als dos Ferrari, i ha començat una tasca de cacera al cavallino, ja que els Mercedes rodaven en 1,22 mentre que els Ferrari ho feien en 1,23 pel fet que Vettel perdia temps per dos factors: el volant tort i, sobretot, la precaució en pilotar, que el feia ser prudent i no atacar bordons, fent més metres i anant més lent….Raikkonen, bloquejat darrere d’ell, també rodava més a poc a poc i en més d’una ocasió ha insinuat per ràdio de passar a Vettel, doncs li estaven fent malbé la cursa fent-lo rodar on anava; el fantasma d’undercut a Vettel apareixia…però Arrivabene no ha volgut donar el vistiplau a la maniobra.

A la fi, Vettel ha entrat a posar tous a la volta 33, i Raikkonen a la 34, mantenint l’statuquo dins l’escuderia italiana…..tanmateix, Raikkonen s’ha queixat per ràdio que tenia velocitat per seguir en pista unes voltes mes.

Però els Mercedes arribaven, i a la volta 46 Bottas ha deixat passar clarament a Hamilton, ja que el britànic podia anar més depresa
per agafar els Ferrari; a la volta 49 en Hamilton es compromet per
ràdio (ràdio que, per cert, li ha donat molts problemes durant la cursa)
que, si no passava als Ferrari, li tornaria la posició a Bottas…i així ho ha fet a la darrera corba de la cursa, perdent la seva posició de podi en favor del seu company Finlandès.

Que el cap de cursa ha rodat lent ho deixa ben clar una dada: a la volta 53 Alonso era 4 dècimes més ràpid que el líder i, fins i tot, l’asturià ha marcat la volta ràpida en cursa en la darrera volta de la competició d’avui.

Finalment, tal com hem dit, Hamilton (que ja patia
de problemes d’excés de temperatura en les seves pinces de fre
davanteres) no ha aconseguit atrapar als Ferrari i ha tornat la seva
posició original a Bottas, perdent tres punts que poden tenir molt valor a la fi del calendari, però ha estat un cavaller.

Ara ve l’aturada estiuenca, i ens retrobarem d’aquí un mes en el fantàstic, inigualable, èpic i meravellós circuit belga d’Spa-Francorchamps, una de les tres joies del calendari junt amb Mònaco i Monza.

(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media)

-Grosjean. Femella mal collada al pit stop i abandonament.
-Williams. Un cap de setmana fluix

-Vandoorne.  Més punts per als de Woking.

-Di Resta. Valent substituint Massa.
-Force India. Els dos als punts.

-Sebastian Vettel. Guanyant la cursa corrent el menys possible.

-Fernando AlonsoHa aconseguit un gran resultat.
-Carlos Sainz. Millor no ho podia fer.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H 1h 39’46.713 1 70
2 18 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H +0.908 2 70
3 15 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQP+ + 12.462 3 70
4 12 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQP+ +12.885 4 70
5 10 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB13 +13.267 5 70
6 8 Fernando Alonso 55 Mclaren Honda MCL32 +71.223 8 70
7 6 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Renault STR12 +1 volta 10 69
8 4 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 14 69
9 2 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 12 69
10 1 Stoffel Vandoorne 2 Mclaren Honda MCL32 +1 volta 9 69
11 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Ferrari STR12 +1 volta 13 69
12 Jolyon Palmer 30 Renault RS17 +1 volta 11 69
13 Kevin Magnussen 11 Haas Ferrari VF17 +1 volta 16 69
14 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 + 1 volta 17 69
15 Pascal Wehrlein 94 Sauber Ferrari C36 + 2 voltes 18 68
16 Marcus Ericsson 9 Sauber Ferrari C36 + 2 voltes 20 68
17 Nico Hülkenberg 27 Renault RS17 DNF 7 67
AB Paul di Resta 40 Williams-Mercedes FW40 Avaría mecànica 19 60
AB Romain Grosjeain 8 Haas Ferrarii VF17 Femella roda 15 20
AB Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB13 Radiador trencat 6 1