Vettel es referma patint. Si molta gent es pensava que Vettel escombraria la competència en la cursa centreeuropea al venerable traçat magiar, res més lluny de la realitat. Malgrat el domini a entrenaments i primera part de la cursa, ha tocat patir una mica, en una cursa on el cap ha rodat lent, però que tampoc ha resultat fàcil per al grup que anava al darrera. Començava la cursa amb un asfalt a 55 graus i amb l'intenció de tothom d'anar a una sola aturada, doncs no hi havia amenaça de blistering en l'horitzó. La part davantera de la graella sortia amb els Supersoft, que garantien 6 dècimes menys per volta davant els Soft que muntaven la resta amb la idea de fer, cap al final, una segona aturada per muntar el compost super tou; a la fi, no ha calgut, fent una sola aturada a excepció dels Sauber.
Feina d'equip com mai. El finlandès de Ferrari no ha estat l'únic en fer tasca de gregari, que dirien al ciclisme, també ho ha fet Bottas amb Hamilton. Quan a la volta dinou els Mercedes han apretat el ritme, han vist que podien agafar als dos Ferrari, i ha començat una tasca de cacera al cavallino, ja que els Mercedes rodaven en 1,22 mentre que els Ferrari ho feien en 1,23 pel fet que Vettel perdia temps per dos factors: el volant tort i, sobretot, la precaució en pilotar, que el feia ser prudent i no atacar bordons, fent més metres i anant més lent....Raikkonen, bloquejat darrere d'ell, també rodava més a poc a poc i en més d'una ocasió ha insinuat per ràdio de passar a Vettel, doncs li estaven fent malbé la cursa fent-lo rodar on anava; el fantasma d'undercut a Vettel apareixia...però Arrivabene no ha volgut donar el vistiplau a la maniobra.
A la fi, Vettel ha entrat a posar tous a la volta 33, i Raikkonen a la 34, mantenint l'statu-quo dins l'escuderia italiana.....tanmateix, Raikkonen s'ha queixat per ràdio que tenia velocitat per seguir en pista unes voltes mes.
Però els Mercedes arribaven, i a la volta 46 Bottas ha deixat passar clarament a Hamilton, ja que el britànic podia anar més depresa per agafar els Ferrari; a la volta 49 en Hamilton es compromet per ràdio (ràdio que, per cert, li ha donat molts problemes durant la cursa) que, si no passava als Ferrari, li tornaria la posició a Bottas...i així ho ha fet a la darrera corba de la cursa, perdent la seva posició de podi en favor del seu company Finlandès.
Que el cap de cursa ha rodat lent ho deixa ben clar una dada: a la volta 53 Alonso era 4 dècimes més ràpid que el líder i, fins i tot, l'asturià ha marcat la volta ràpida en cursa en la darrera volta de la competició d'avui.
Finalment, tal com hem dit, Hamilton (que ja patia de problemes d'excés de temperatura en les seves pinces de fre davanteres) no ha aconseguit atrapar als Ferrari i ha tornat la seva posició original a Bottas, perdent tres punts que poden tenir molt valor a la fi del calendari, però ha estat un cavaller.
Ara ve l'aturada estiuenca, i ens retrobarem d'aquí un mes en el fantàstic, inigualable, èpic i meravellós circuit belga d'Spa-Francorchamps, una de les tres joies del calendari junt amb Mònaco i Monza.
(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media)
-Williams. Un cap de setmana fluix
-Di Resta. Valent substituint Massa.
-Force India. Els dos als punts.
-Force India. Els dos als punts.
-Fernando Alonso. Ha aconseguit un gran resultat.
-Carlos Sainz. Millor no ho podia fer.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | 1h 39'46.713 | 1 | 70 |
2 | 18 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +0.908 | 2 | 70 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | + 12.462 | 3 | 70 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | +12.885 | 4 | 70 |
5 | 10 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +13.267 | 5 | 70 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 55 | Mclaren Honda | MCL32 | +71.223 | 8 | 70 |
7 | 6 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +1 volta | 10 | 69 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 14 | 69 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 12 | 69 |
10 | 1 | Stoffel Vandoorne | 2 | Mclaren Honda | MCL32 | +1 volta | 9 | 69 |
11 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR12 | +1 volta | 13 | 69 | |
12 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS17 | +1 volta | 11 | 69 | |
13 | Kevin Magnussen | 11 | Haas Ferrari | VF17 | +1 volta | 16 | 69 | |
14 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 17 | 69 | |
15 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber Ferrari | C36 | + 2 voltes | 18 | 68 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber Ferrari | C36 | + 2 voltes | 20 | 68 | |
17 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | RS17 | DNF | 7 | 67 | |
AB | Paul di Resta | 40 | Williams-Mercedes | FW40 | Avaría mecànica | 19 | 60 | |
AB | Romain Grosjeain | 8 | Haas Ferrarii | VF17 | Femella roda | 15 | 20 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Radiador trencat | 6 | 1 |
Cap comentari:
Publica un comentari