Bottas triomfant. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Lluita a tres. Si més no, en aquesta cursa Mercedes, Ferrari i Red Bull han estat força a prop els uns dels altres. Ferrari ha semblat conservar una mica millor els pneumàtics que Mercedes, propiciant l’atac final de Vettel a Bottas, i Red Bull ha recuperat la diferència, amb Daniel Ricciardo aguantant els atacs de Lewis Hamilton.
Per la seva banda, Kimi Räikkönen, sense tant ritme, ha aguantat sense problemes els atacs de Hamilton a la primera part, però després l’han volgut utilitzar per alentir Bottas després de la parada del de Mercedes i abans de la del de Ferrari sense resultat.
Damnificats al darrere. Darrere aquests tres equips, a la primera corba hi ha hagut embolic. Max Verstappen no ha sortit molt bé i era a l’exterior de Fernando Alonso, quan Daniil Kvyat ha arribat passat -com diria Vettel, com un torpede- i s’ha emportat l’holandès i l’asturià per davant.
Kvyat ha seguit i ha rebut un drive-through, mentre que el de Red Bull i el de McLaren han plegat. Segueix la mala sort per a Verstappen, ja amb menys de la meitat dels punts del seu company, i també la d’Alonso: per un dia que no abandona per avaria…
Ricciardo, l’afició i les muntanyes. (Copyright: Red Bull Media) |
Ordre establert. Som a tocar de la meitat de la temporada i tal com ens mostra la classificació i els temps, hi ha un bon tros entre els tres primers equips i la resta. Tothom fins al setè doblat (i Grosjean gairebé) si la cursa no té cotxes de seguretat. I també, els pilots per parelles especificant l’ordre competitiu.
La sort per als equips del quart a l’últim és la proximitat entre els equips davanters, que provoca xocs i avaries, propiciant la possibilitat de sumar més punts, com a Azerbaidjan. Però quan la mala sort de Verstappen acabi, la resta d’equips s’hauran de limitar a lluitar pels llocs del setè al desè. Esperem que en els propers anys es facin coses per equilibrar l’ordre competitiu atacant la base: els pressupostos i els cobraments.
La setmana que ve tornem a tenir cursa, així que aviat tindrem un nou assalt Vettel contra els Mercedes!
Els semàfors
-Daniil Kvyat. Moments com avui fan dubtar del seu futur.
-Lewis Hamilton. Perjudicat per la penalització però Bottas ha estat superior.
-Valtteri Bottas. Sense errors, sortida i cursa perfecta. Candidat al títol.
-Romain Grosjean. Es queixa sovint però avui, el millor de la resta.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQPower+ | 1h 21’48.523 | 1 | 71 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | + 0.658 | 2 | 71 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 6.012 | 4 | 71 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | + 7.430 | 8 | 71 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | + 20.370 | 3 | 71 |
6 | 8 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1’13.160 | 6 | 71 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 7 | 70 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 9 | 70 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 17 | 70 |
10 | 1 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 18 | 70 |
11 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 16 | 70 | |
12 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | + 1 volta | 13 | 70 | |
13 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 11 | 70 | |
14 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 20 | 70 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 2 voltes | 19 | 69 | |
16 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR11 | + 3 voltes | 14 | 68 | |
AB | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR11 | Sistema oli | 10 | 44 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | Motor | 15 | 29 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Accident | 12 | 1 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Accident | 5 | 0 |