La Pregunta: Gran Premi de Canadà

GP de Canadà: És Ferrari el principal favorit?
Guillem Solà: Com a resposta curta, crec que és molt arriscat a aquestes alçades dir que un equip és favorit o no. Si fos la temporada passada o l’anterior em decantaria clarament per Mercedes; però aquest any sembla que hi haurà rivalitat entre equips, de moment entre dos: Ferrari i Mercedes. D’aquí a dir que Ferrari són favorits crec que encara hi ha un tros i haurem de seguir de prop l’evolució de la temporada i, sobretot, crec jo, dels pilots: sabem que els de Maranello tenen molts bons pilots conduint els seus monoplaces; però també m’agradaria recalcar la poca constància de Räikkönen. No seria la primera vegada que comença una temporada al més alt nivell i entremig l’esguerra i l’acaba per terra. O bé comença i acaba perfectament, però entremig ha tingut dos o tres caps de setmana que ha baixat molt de rendiment i això els podria costar el possible campionat de constructors.
Per altra banda, a Mercedes s’ha demostrat que poden ser bastant constants tota la temporada: Bottas sembla un pilot centrat i, com a bon finlandès, sembla que li afectin poc els afers externs (a diferència del seu compatriota a Ferrari). Hamilton també ha evolucionat molt bé en aquest sentit, des dels seus inicis a la Fórmula 1: també era un pilot agressiu i fàcil de desconcentrar i fer-li perdre el ritme durant els Grans Premis, però a Mercedes hi ha entrat amb molt bon nivell i crec que el mantindrà tant alt com sempre.
Per acabar, doncs, trobo difícil definir si Ferrari és el favorit; però tampoc posaria la mà al foc per a Mercedes. Potser d’aquí un parell o tres de caps de setmana veurem si els grisos o els vermells es despengen de la taula i encarrilen el campionat i podríem repetir la pregunta i segur que la majoria ens decantaríem per l’equip que s’hagi separat més de la resta d’escuderies, però fins llavors, trobo difícil fer un pronòstic. I he d’agrair-ho perquè almenys sembla que trencarem amb la tònica avorrida del domini aplastant d’una marca sobre les altres.
Just Serrainat: Crec que seria una afirmació molt precipitada i errònia dir en aquests moments de la temporada que Ferrari sigui el principal favorit a guanyar el campionat aquest any, quan portem només sis de les divuit curses que té la temporada.
Està clar que l’equip italià ha fet un pas endavant i s’ha posat a l’alçada de Mercedes, però crec que els missatges de l’equip alemany dient que necessiten que Vettel falli per tenir possibilitats, només són una mica de victimisme i baixa moral pel que va passar a la cursa de Mònaco.
Només hem de veure que les dues escuderies s’han repartit les victòries per igual a les carreres disputades fins ara i que només portem un terç del campionat, pel que poden passar moltíssimes coses d’aquí al final, on inclús si Red Bull és poses les piles i aconseguís evolucionar el seu monoplaça, encara té temps sobradament d’optar a la victòria final.
A més, tots ja coneixem l’enorme potencial de Mercedes per millorar el cotxe i sabem que en qualsevol moment pot treure una millora que el torni a posar per sobre dels seus competidors (cosa que tampoc m’agradaria, ja que almenys ara tenim unes curses més disputades) i a dominar la competició.
En definitiva, crec que és una afirmació totalment errònia considerar a cap equip favorit en aquest moment de la temporada, amb la quantitat de punts que encara estan en joc i que aquesta evolució de Ferrari és el millor que li pot passar a la competició i als aficionats, que veuen que les curses tenen una mica més d’emoció. El millor que podria passar, és que altres equips com Red Bull s’espavilessin i poguessin estar allà dalt lluitant amb Ferrari i Mercedes.

Jordi Domènech: Sembla ser que Mercedes portava tres anys molt ben acostumats a guanyar de carrer, i ara que tenen un rival a l’alçada tenen un cert pànic… Com els meus companys diuen, no és forassenyat afirmar que Ferrari és l’escuderia favorita a hores d’ara, però per a mi, tampoc ho és Mercedes.
Als primers grans premis d’aquest any hi han hagut victòries per als dos equips, però veig dues tendències (que s’hauran de confirmar) que poden decantar la balança del cantó italià.
La primera fa referència exclusivament a la tècnica. El Mercedes W08 EQPower+ segueix sent la referència en càrrega aerodinàmica i motor, però els pilots i l’equip semblen tenir més dificultats a l’hora d’aconseguir extreure’n el màxim, especialment amb pneumàtics tous, mentre que el Ferrari SF70H potser no és tant perfecte però si és més “utilitzable” en totes les condicions. Una mostra solen ser les qualificacions amb el pneumàtic ultratou, on el Ferrari pot fer el temps a la primera volta i el Mercedes potser en triga tres o quatre. Al mateix temps, el cotxe de Maranello no ha perdut la seva característica clàssica de no forçar massa les gomes en cursa, mentre que el de Brackley les gasta més, si bé la duresa de la gamma Pirelli alleuja aquest problema.
I la segona tendència que volia mencionar és sobre el personal. A Ferrari, per error, omissió o defecte, semblen tenir clar que Sebastian Vettel és la seva arma principal per al títol de pilots, i l’alemany ha complert fins al moment, essent primer o segon en totes les curses. És cert que Kimi Räikkönen està operant al nivell més alt des que va tornar el 2014 a l’Scuderia, però està per veure si pot sostenir i confirmar la seva candidatura al títol.
Per altra banda, a Mercedes la cosa no està tant clara. Valtteri Bottas es va assentant cada cop més a l’equip i de fet seria força a prop de Lewis Hamilton a la classificació de no ser per l’avaria a Montmeló. L’equip a més ha de preocupar-se amb les carreres “anònimes” de Hamilton. L’anglès sembla patir molt més amb els pneumàtics tous com vam veure a Rússia i Mònaco, i donada la duresa de les gomes haurà de patir o solucionar els problemes si no vol perdre més terreny respecte Vettel o bé quedar darrere Bottas.
Resumint, no puc dir que Ferrari sigui favorita però sí que tenen potser la millor ocasió de lluitar pels mundials des del 2010.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Tou Supertou Ultratou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 3 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 5 7
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 5 7
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 3 9
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 3 8
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 2 3 8
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 2 4 7
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 5 7
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 2 10
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Honda 2 1 10
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Renault 2 3 8
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Renault 2 3 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 5 7
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 4 7
27. Nico Hülkenberg
Renault 2 4 7
30. Jolyon Palmer
Renault 2 4 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 4 7
94. Pascal Wehrlein
Sauber-Ferrari 3 3 7
Horaris del GP de Canadà
Dijous
Lliures 1: 16.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 20:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 16.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 19.00 (Movistar i Vodafone)

Diumenge
Cursa: 20.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 23.05 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Fernando Alonso torna al seu McLaren després del seu pas per les 500 milles d’Indianapolis.
-Robert Kubica va provar un Renault (Lotus E20) de 2012 a Xest i va completar 115 voltes, encenent els rumors sobre un possible retorn del polac, absent de la Fórmula 1 des del seu accident de ral·li al 2011.
-Adrian Newey ha declarat que prefereix l’escut a l’halo com a protecció per l’habitacle, però que comença a ser just per incorporar-lo als cotxes 2018 i que mentrestant es podrien lligar peces com el morro amb cables com es fa a la IndyCar.
-Portugal podria tornar al calendari després d’una absència de 21 anys. Hi ha interès en portar la F1 al circuit d’Algarve.

No us oblideu de fer la Superporra!!

feu clic a la imatge per anar-hi