Crònica GP d’Azerbaidjan: Stroll s’estrena i Ricciardo es reafirma

Hamilton aguanta. Després d’un principi de cursa on el que ha liderat més voltes a la cursa ha sigut Bernd Mayländer, i aprofitant la seva posició de sortida privilegiada, Lewis Hamilton ha pogut mantenir la seva primera posició fins a gairebé mitja cursa. Quan una bandera vermella a la volta 22 ha interromput la competició i, al reprendre-la, el britànic ha hagut de fer una parada inusual a box per substituir la peça de suport del cap, que no quedava ben ancorada al monoplaça i a altes velocitats s’aixecava perillosament de darrere.

Els mecànics de Red Bull celebren la victòria a l’estil del seu pilot
(Copyright: Red Bull Media)

Ricciardo oportunista. Fins a la neutralització de la cursa, després de diversos Safety Cars i banderes grogues, l’australià estava en una 5a posició; per darrere de Hamilton, Vettel, Massa i Stroll. Just abans de la bandera vermella, amb el Safety Car en pista i degut a una conducció erràtica de Hamilton i un Vettel una mica desconcentrat, l’alemany ha col·lisionat a la part posterior del monoplaça de Lewis, sense danys majors. Vettel s’ha enfadat, s’ha posat en paral·lel i l’hi ha etzibat un cop lateral, que li ha costat una penalització de 10 segons. Aleshores, amb el problema de Hamilton, la penalització de Vettel i un abandonament de Massa, Ricciardo s’ha posat líder amb Stroll en 2a posició. Aquesta primera posició suposa la primera victòria des de Malàisia 2016 i li permet enganxar-se al tren dels caps de taula a la general.

Bottas remunta. Abans de la interrupció del GP, el finès estava bastant enrere a la classificació (13è) i a diferència de Ricciardo, ell ha anat escalant fins a primeres posicions de la taula per mèrits propis: avançant pilots teòricament inferiors però que li feien un tap en un circuit tant estret com aquest. Ha pogut mantenir-se tranquil en una 3a posició fins que al final de cursa, en l’últim sospir, li ha robat la cartera a Lance Stroll. El canadenc rodava 2n en terra de ningú: sense possibilitat de DRS i amb Bottas darrere a menys d’un segon. Sumant el rebuf i el DRS que podia utilitzar Valtteri, l’ha avançat clarament. Acabant a 0.1 segons per davant.

El shoey de Lance Stroll en el seu primer podi a la F1
(Copyright: Red Bull Media)

Stroll eSTRenat. El bon desenvolupament de cursa de Lance Stroll amb el seu Williams li ha permès lluitar pel podi fins al final, des de la represa de la cursa. De no ser per la disputa entre Hamilton i Vettel, no hagués fet podi; però tot i perdre la 2a posició en els últims metres, s’ha convertit en el rookie més jove de fer un podi a la Fórmula 1. Com no podia ser d’una altra manera, Daniel Ricciardo l’ha convidat a fer un shoey. Veurem si beure el cava de l’espardenya de l’australià li dóna sort de cara a futurs grans premis…

Finalment, els semàfors!

-Normes del Safety Car. No s’hauria de permetre al primer classificat conduir erràticament i fer canvis de ritme quan vol. 
-Ocon. Provoca l’abandó del seu company d’equip quan podien fer un doblet en la part alta de la classificació.
-Sebastian Vettel. L’embestida lateral contra Hamilton, tot i rebre penalització, hauria de ser bandera negra. Conducta totalment antiesportiva                         per un error de concentració, al meu parer.

-Valtteri Bottas.  Tot i la remuntada, ha provocat una col·lisió amb Räikkönen amb força danys per tots dos pilots i no ha sigut sancionat.

-Circuit de Baku. Massa estret, per mi, en el tram sinuós. Provoca massa neutralitzacions possiblement innecessàries. Gairebé 1/3 del GP no s’ha disputat tal com hauria de ser.


-Lance Stroll. Bona cursa i merescuda recompensa. Ha quedat 3r a una dècima de Bottas.
-Daniel Ricciardo. Ha tingut sort amb la carambola d’accidents i ho ha pogut aprofitar fins al final. Intenta no despenjar-se dels 5 primers a la classificació general.  

-Fernando Alonso. Ha puntuat i he vist en algun moment com plantava cara                      a monoplaces superiors en seccions ràpides on, teòricament el McLaren                             hauria de fallar.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB13 1h 33’05.154 10 51
2 18 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQPower+ + 3.904 2 51
3 15 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 + 4.009 8 51
4 12 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H + 5.976 4 51
5 10 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQPower+ + 6.188 1 51
6 8 Esteban Ocon  31 Force India-Mercedes VJM10 + 30.298 7 51
7 6 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-17 + 41.753 12 51
8 4 Carlos Sainz 55 Toro Rosso-Renault STR12 + 49.400 15 51
9 2 Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MCL32 + 59.551 19 51
10 1 Pascal Wehrlein 94 Sauber-Ferrari C36 + 1:29.093  14 51
11 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 + 1:31.794 17 51
12 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Honda MCL32 + 1:32.160 18 51
13 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-17 + 1 volta 16 50
14 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H + 1 volta 3 50
AB Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 DNF 6
AB Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW40 DNF 9
AB Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.17 DNF 13
AB Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB13 DNF 5
AB Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Renault STR12 DNF 11
AB Jolyon Palmer 30 Renault R.S.17 DNF 20