GP de Mònaco: Creieu que Button tornaria a la F1 si Alonso deixa McLaren?
Guillem Solà: Jo crec que tant Button com Alonso amb l’edat que tenen i veient el panorama que hi ha actualment al seu equip ja es van aplanant el camí per la “jubilació” de la categoria reina de l’automobilisme. Tots dos són grans i crec que més endavant ja no tindrien possibilitats d’aconseguir una fita que els motivi per seguir; i menys amb el temps llençat aquestes temporades amb el nou projecte de McLaren-Honda.
Si Fernando Alonso ja s’ha apartat una mica disputant les 500 milles d’Indianàpolis i Jenson Button aquest any ja està com a reserva havent cedit el seient a Stoffel Vandoorne, crec que els dos campions del món van fent passos enrere per abandonar el nou projecte amb Honda intentant fer el mínim de soroll possible; tenint en compte que l’altra vegada que l’espanyol va marxar de McLaren hi va haver bastant rebombori amb el tema Hamilton, de segur que no voldria tornar a muntar un número. Ara bé, pel que fa al britànic, crec que no seguirà tant si el seu ex-company segueix o no. S’ha de recordar que Jenson Button també està molt ficat en curses de resistència d’atletisme, en triatlons… i per aquesta banda potser li queda més ambició que no pas a la Fórmula 1 havent sigut ja campió del món. I aquest any, essent tercer pilot de l’equip està clar que ja ho ha aprofitat per poder tenir més temps per rodar amb bici o córrer a peu. Té contracte fins el 2018, per tant, hauria d’aguantar una temporada més amb Honda però en el paper d’ambaixador de l’equip pel món. Una feina bastant menys exigent físicament i mentalment però que potser li obre les portes a posar-se en llocs privilegiats dins d’un equip. Potser no com a enginyer de pista però potser sí que el podríem veure com a representant d’algun pilot.
El que tinc bastant clar, però, és que si el seu actual equip no es posa les piles en aquesta temporada i la vinent, no crec que Button segueixi lligat a la Fórmula 1; independentment de la decisió del seu ex-company asturià, a ningú li agrada treballar per no veure resultats; i és el que s’està trobant actualment amb els de Woking.
Si Fernando Alonso ja s’ha apartat una mica disputant les 500 milles d’Indianàpolis i Jenson Button aquest any ja està com a reserva havent cedit el seient a Stoffel Vandoorne, crec que els dos campions del món van fent passos enrere per abandonar el nou projecte amb Honda intentant fer el mínim de soroll possible; tenint en compte que l’altra vegada que l’espanyol va marxar de McLaren hi va haver bastant rebombori amb el tema Hamilton, de segur que no voldria tornar a muntar un número. Ara bé, pel que fa al britànic, crec que no seguirà tant si el seu ex-company segueix o no. S’ha de recordar que Jenson Button també està molt ficat en curses de resistència d’atletisme, en triatlons… i per aquesta banda potser li queda més ambició que no pas a la Fórmula 1 havent sigut ja campió del món. I aquest any, essent tercer pilot de l’equip està clar que ja ho ha aprofitat per poder tenir més temps per rodar amb bici o córrer a peu. Té contracte fins el 2018, per tant, hauria d’aguantar una temporada més amb Honda però en el paper d’ambaixador de l’equip pel món. Una feina bastant menys exigent físicament i mentalment però que potser li obre les portes a posar-se en llocs privilegiats dins d’un equip. Potser no com a enginyer de pista però potser sí que el podríem veure com a representant d’algun pilot.
El que tinc bastant clar, però, és que si el seu actual equip no es posa les piles en aquesta temporada i la vinent, no crec que Button segueixi lligat a la Fórmula 1; independentment de la decisió del seu ex-company asturià, a ningú li agrada treballar per no veure resultats; i és el que s’està trobant actualment amb els de Woking.
Just Serrainat: Personalment tinc un afecte personal per Jenson Button, ja que l’he considerat sempre un gran pilot (no pels seus resultats, ni per ser dels millors o més ràpids de la graella), que s’ha sabut comportar sempre dins i fora de la pista.
Tot i la seva retirada l’any passat, Button es va comprometre a continuar ajudant des de fora en el desenvolupament del monoplaça, com a pilot reserva i fent d’ambaixador de McLaren, mentre suposo anava decidint a quina altra competició automobilística es vol dedicar en els anys vinents.
Un dels factors importants al moment de decidir si podria estar interessat a tornar a la competició reina, en cas de tenir una bona oferta, és el fet que el 2009 ja va aconseguir el que qualsevol pilot de la Fórmula 1 desitja en començar la seva carrera, que és guanyar un campionat del món.
A més hem de tenir en compte, que Jenson Button ja ha dit en diferents ocasions que no descartava tornar a la competició l’any 2018 i el fet que no s’hagi desvinculat de l’equip McLaren i la possibilitat que Fernando Alonso pugui abandonar l’equip la propera temporada, una bona oferta per part de l’escuderia anglesa podria ser un al·licient prou important per la seva tornada.
Després també s’hauria de veure l’interès de McLaren per oferir-li el seient que deixés vacant el pilot espanyol o si voldrien buscar un pilot més mediàtic, tot i que si l’equip segueix amb la dinàmica actual, no crec que cap dels pilots importants de la graella hi poguessin estar interessats.
Jenson Button sense ser un pilot que pugui aspirar actualment a guanyar curses, si que pot aportar uns coneixements i experiència que no deixa de ser interessant per molts equips (ell mateix ja va revelar que havia rebut contactes i possibles ofertes d’un parell d’equips a principis de la temporada
2017), com ja va passar amb Felipe Massa, que també s’havia de retirar i ha acabat corrent aquesta temporada per Williams.
En definitiva, haurem de veure com acaba el tema d’Alonso per l’any vinent, però jo crec que si acaba marxant i McLaren li fa l’oferta al pilot anglès, podríem tornar-lo a veure a la graella la temporada vinent i per mi seria una bona notícia.
Tot i la seva retirada l’any passat, Button es va comprometre a continuar ajudant des de fora en el desenvolupament del monoplaça, com a pilot reserva i fent d’ambaixador de McLaren, mentre suposo anava decidint a quina altra competició automobilística es vol dedicar en els anys vinents.
Un dels factors importants al moment de decidir si podria estar interessat a tornar a la competició reina, en cas de tenir una bona oferta, és el fet que el 2009 ja va aconseguir el que qualsevol pilot de la Fórmula 1 desitja en començar la seva carrera, que és guanyar un campionat del món.
A més hem de tenir en compte, que Jenson Button ja ha dit en diferents ocasions que no descartava tornar a la competició l’any 2018 i el fet que no s’hagi desvinculat de l’equip McLaren i la possibilitat que Fernando Alonso pugui abandonar l’equip la propera temporada, una bona oferta per part de l’escuderia anglesa podria ser un al·licient prou important per la seva tornada.
Després també s’hauria de veure l’interès de McLaren per oferir-li el seient que deixés vacant el pilot espanyol o si voldrien buscar un pilot més mediàtic, tot i que si l’equip segueix amb la dinàmica actual, no crec que cap dels pilots importants de la graella hi poguessin estar interessats.
Jenson Button sense ser un pilot que pugui aspirar actualment a guanyar curses, si que pot aportar uns coneixements i experiència que no deixa de ser interessant per molts equips (ell mateix ja va revelar que havia rebut contactes i possibles ofertes d’un parell d’equips a principis de la temporada
2017), com ja va passar amb Felipe Massa, que també s’havia de retirar i ha acabat corrent aquesta temporada per Williams.
En definitiva, haurem de veure com acaba el tema d’Alonso per l’any vinent, però jo crec que si acaba marxant i McLaren li fa l’oferta al pilot anglès, podríem tornar-lo a veure a la graella la temporada vinent i per mi seria una bona notícia.
Jordi Domènech: Button, Button, Button… A molts l’anunci de l’any passat a mitja temporada, quan varen pujar a Stoffel Vandoorne al seu lloc i ell quedava com a tercer pilot però amb contracte ens va sonar a retirada “en diferido”. Com volent dir, preferim tenir a Vandoorne però que no sembli que t’estem fent fora.
Ara bé, quan aquest anunci es va fer, la parella McLaren-Honda semblava estar en millors condicions que ara mateix. L’any passat, si bé encara no lluitant per les primeres posicions, l’equip de Woking sumava punts amb certa regularitat i es va veure una millora substancial respecte al 2015. Certament, si l’equip hagués seguit una evolució lògica aquest any, haurien d’estar lluitant com a mínim per darrere de Red Bull, entrant a les Q3 i sumant punts a cada cursa, cosa que hauria motivat als pilots actuals a seguir el 2018.
Però no està sent així. L’inici d’aquesta temporada per a McLaren-Honda ha estat molt pitjor del que tots ens esperàvem i s’han fet passos enrere en comptes d’endavant. Es difícil jutjar la situació de Vandoorne, amb força talent però inexpert. Jo crec que mereixeria una segona oportunitat en un McLaren del que només Alonso n’està traient petroli i només en comptades ocasions, doncs el ritme de cursa segueix sent deficient malgrat les proeses a la qualificació.
Així doncs, i veient que Button mateix ha dit que va refusar un parell d’ofertes d’altres equips per pilotar aquesta temporada, el futur del britànic a la Fórmula 1 sembla totalment dependent del que faci Alonso. Si l’espanyol segueix a McLaren doncs poca cosa hi podrà dir en Jenson, però si no, seria normal que McLaren optés per la vasta experiència del britànic per seguir intentant millorar els monoplaces taronges.
Caldrà veure també la motivació de Button. Les circumstàncies li han proporcionat disputar un GP aquesta temporada i ell mateix podrà valorar si realment vol tornar a la rutina de les curses 20 o 21 setmanes a l’any, perquè clar, una cosa és còrrer a Mònaco però una altra ben diferent es viatjar gairebé cada setmana per tot el món com ha fet durant els últims 17 anys.
Per altra banda, Button no té encara fills que puguin fer-lo voler estar més temps a casa i de fet segueix viatjant arreu per fer triatlons. Potser trobarà a faltar la intensitat competitiva de la Fórmula 1 i amb una bona preparació física encara podria pilotar al més alt nivell 3 o 4 anys més.
Personalment i per acabar, penso que ell encara voldria fer alguna temporada més. No ha de demostrar res, però segueix sent perfectament capaç de guanyar curses amb el cotxe adequat.
Ara bé, quan aquest anunci es va fer, la parella McLaren-Honda semblava estar en millors condicions que ara mateix. L’any passat, si bé encara no lluitant per les primeres posicions, l’equip de Woking sumava punts amb certa regularitat i es va veure una millora substancial respecte al 2015. Certament, si l’equip hagués seguit una evolució lògica aquest any, haurien d’estar lluitant com a mínim per darrere de Red Bull, entrant a les Q3 i sumant punts a cada cursa, cosa que hauria motivat als pilots actuals a seguir el 2018.
Però no està sent així. L’inici d’aquesta temporada per a McLaren-Honda ha estat molt pitjor del que tots ens esperàvem i s’han fet passos enrere en comptes d’endavant. Es difícil jutjar la situació de Vandoorne, amb força talent però inexpert. Jo crec que mereixeria una segona oportunitat en un McLaren del que només Alonso n’està traient petroli i només en comptades ocasions, doncs el ritme de cursa segueix sent deficient malgrat les proeses a la qualificació.
Així doncs, i veient que Button mateix ha dit que va refusar un parell d’ofertes d’altres equips per pilotar aquesta temporada, el futur del britànic a la Fórmula 1 sembla totalment dependent del que faci Alonso. Si l’espanyol segueix a McLaren doncs poca cosa hi podrà dir en Jenson, però si no, seria normal que McLaren optés per la vasta experiència del britànic per seguir intentant millorar els monoplaces taronges.
Caldrà veure també la motivació de Button. Les circumstàncies li han proporcionat disputar un GP aquesta temporada i ell mateix podrà valorar si realment vol tornar a la rutina de les curses 20 o 21 setmanes a l’any, perquè clar, una cosa és còrrer a Mònaco però una altra ben diferent es viatjar gairebé cada setmana per tot el món com ha fet durant els últims 17 anys.
Per altra banda, Button no té encara fills que puguin fer-lo voler estar més temps a casa i de fet segueix viatjant arreu per fer triatlons. Potser trobarà a faltar la intensitat competitiva de la Fórmula 1 i amb una bona preparació física encara podria pilotar al més alt nivell 3 o 4 anys més.
Personalment i per acabar, penso que ell encara voldria fer alguna temporada més. No ha de demostrar res, però segueix sent perfectament capaç de guanyar curses amb el cotxe adequat.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot | Equip | Tou | Supertou | Ultratou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 3 | 9 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 3 | 9 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 1 | 11 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 1 | 11 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 2 | 10 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 1 | 2 | 10 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 1 | 1 | 11 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 1 | 1 | 11 |
22. Jenson Button
|
McLaren-Honda | 2 | 1 | 10 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Honda | 1 | 2 | 10 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Renault | 1 | 3 | 9 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Renault | 1 | 3 | 9 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 1 | 1 | 11 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 1 | 1 | 11 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
94. Pascal Wehrlein
|
Sauber-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
Horaris del GP de Mònaco
Dijous
Lliures 1: 10.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 14:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 22.40 (Esport3)
Resum: 22.40 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Aquesta és la primera cursa on Pirelli ha permès als equips escollir els jocs de pneumàtics, i aquests han optat clarament pels jocs més tous, amb Red Bull, Williams i Renault agafant fins a 11 jocs d’ultratou, degut a la duresa en general dels compostos de la marca italiana.
-Force India va haver de canviar els dorsals als seus cotxes per evitar una sanció, ja que no eren massa visibles.
-Jenson Button torna a la Fórmula 1 substituint a Fernando Alonso que serà als Estats Units disputant les 500 milles d’Indianapolis. Per a la Superporra, si voleu posar Button haureu de marcar el nom d’Alonso.
-Force India va haver de canviar els dorsals als seus cotxes per evitar una sanció, ja que no eren massa visibles.
-Jenson Button torna a la Fórmula 1 substituint a Fernando Alonso que serà als Estats Units disputant les 500 milles d’Indianapolis. Per a la Superporra, si voleu posar Button haureu de marcar el nom d’Alonso.
No us oblideu de fer la Superporra!!
feu clic a la imatge per anar-hi |