Crònica GP d’Espanya: Hamilton mana

Hamilton mana. Encara que ha fet pitjor sortida que els altres pilots des de la posició privilegiada, i tenir el seu company d’equip fora de carrera des de la volta 39, ha marcat el ritme des de la pole-position. Mercedes continua essent superior a Ferrari; Vettel ha quedat ben parat quan el britànic l’ha passat “com un tren” a final de recta, a la volta 44. Tot i tenir gomes dures i noves, Vettel no ha pogut apaivagar aquest avantatge ni cap a final de cursa.

El vencedor, el sub-vencedor i el vençut per la calor
(Copyright: Mercedes AMG F1)

L’estratègia de pneumàtics, clau. Amb aquests dies de calor primaveral al nostre territori està clar que seria una cursa dura tant a nivell físic dels pilots com a nivell d’estratègia de parades. Abans de començar, Felipe Massa apuntava que la majoria anirien a dues aturades o fins i tot tres. El que ha perdut el britànic a la sortida, ho han recuperat els seus enginyers des del pit-wall: ha sortit amb els pneumàtics tous de la Q3 i ha allargat la primera parada fins la volta 21. Ha calçat pneumàtics durs. Vettel, en canvi, ha allargat els tous fins la volta 38 i ha muntat gomes dures per poder treure’n el màxim rendiment a final de cursa. Bona estratègia de temps pels de Maranello; que han col·locat Vettel just davant de Hamilton a la sortida de boxes.

Els grans, desaparellats. I és que des de la primera volta, que Sebastian Vettel ha quedat orfe de company d’equip quan el seu company Kimi Räikkönen s’ha vist implicat en un incident múltiple amb Valtteri Bottas i Max Verstappen: l’holandès anava per l’exterior al primer revolt i Kimi per l’interior. Aleshores Bottas ha obert una mica i ha tocat el tren posterior del seu compatriota; que alhora ha provocat que impactés per l’altra banda amb Verstappen. En aquest cas, Bottas n’ha sortit ben parat, però tant Räikkönen com Verstappen han hagut d’abandonar a l’instant. Passat l’equador de la cursa, Bottas havia d’abandonar i deixar sol en pista a Hamilton per problemes de motor.

La imatge de la cursa és la d’un nen plorant desesperadament per l’abandó de Kimi:

Kimi mateix l’ha consolat al cap d’una estona

Motor Mercedes. A aquestes alçades ningú pot discutir que el motor Mercedes és el que millors resultats dóna a l’equip de l’estrella platejada. Però, el que sorprèn també, és el rendiment que li han tret els Force India durant la cursa: han sigut capaços de classificar Pérez i Ocon en 4t i 5è lloc, respectivament. Per tant, tenint en compte que no deixa de ser una versió antiga de motor Mercedes, crec que se’ls ha de reconèixer la bona feina que fan per exprémer al màxim aquest propulsor. En canvi, a Williams, sembla que encara no trobin com acostar-se al terç superior de la taula de classificació.

Finalment, els semàfors!
– Jolyon Palmer. Fora dels punts i classificant-se 9 posicions més enrere que el seu company.
-Rendiment de Mercedes i Ferrari. No convida a seguir una cursa on el primer pilot amb volta perduda és a la 4a posició i el 3r acaba a més de 70 segons del líder.
-Stoffel Vandoorne. Abandonament per accident amb Felipe Massa

-Fernando Alonso. No ha pogut mantenir posició de punts però s’ha polit els Williams a final de recta amb facilitat.

-Mercedes. Valtteri Bottas ha hagut d’abandonar per problemes de motor mentre que el seu company ha tingut un rendiment excel·lent del monoplaça.
-Williams. No troben la manera de treure suc a la seva unitat de potència.


-Lewis Hamilton. Sense problemes per recuperar l’avantatge que li ha pres Vettel al principi del Gran Premi.

-Force India. Bona feina i molta constància dels seus dos pilots. Es mereixen repetir semàfor.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQPower+ 1h 35’56.497 1 66
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H + 3.490 2 66
3 15 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB13 + 70.488 6 66
4 12 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 8 65
5 10 Esteban Ocon 33 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 10 65
6 8 Nico Hülkenberg  27 Renault R.S.17 + 1 volta 13 65
7 6 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Renault STR12 + 1 volta 12 65
8 4 Pascal Wehrlein 94 Sauber-Ferrari C36 + 1 volta 15 65
9 2 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Renault STR12 + 1 volta 20 65
10 1 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-17 + 1 volta 14 65
11 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 + 2 voltes 16 64
12 Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MCL32 + 2 voltes 7 64
13 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW40 + 2 voltes 9 64
14 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-17 + 2 voltes 11 64
15 Jolyon Palmer 30 Renault RS17 + 2 voltes 17 64
16 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 + 2 voltes 18 64
AB Valtteri Bottas 77 Mercedes RB13 U. potència 3 39
AB Stoffel Vandoorne 30 McLarenHonda MCL-32 Suspensió 19 34
AB Max Verstappen 8 Red Bull-TAG Heuer RB13 Suspensió 5 1
AB Kimi Räikkönen 14 Ferrari SF70H Suspensió 4 1