L'imperi contraataca. Era evident que Mercedes i sobretot Lewis Hamilton tornarien i com l'imperi de la Guerra de les Galàxies, han contraatacat. Pole, victòria, volta ràpida i totes les voltes liderades per al britànic, en el que és el tercer Grand Chelem de la seva carrera esportiva. Però si les dades i la cursa en efecte semblen indicar una cursa plàcida per a Hamilton, també hi ha hagut una bona dosi de sort.
![]() |
Nova victòria per a Hamilton: la número 54. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
A la primera volta s'han tocat Lance Stroll i Sergio Pérez. El canadenc ha hagut de plegar i hi ha hagut cotxe de seguretat virtual. Dels de davant, només Sebastian Vettel ha aprofitat per canviar pneumàtics i posar els de sec, sortint davant Sainz en la sisena posició.
Al marxar el VSC, Vettel i Sainz estaven en temps a menys d'una parada del líder Hamilton i amb pneumàtics millors, així que teòricament quan haguessin entrat els altres cotxes l'alemany i l'espanyol haurien quedat primer i segon.
Però immediatament s'ha estavellat Antonio Giovinazzi a la recta de meta. El Safety Car resultant ha permès als pilots que no s'havien aturat fer el canvi sense perdre posició.
En cinc voltes Verstappen s'ha ventilat a Räikkönen i Ricciardo, i inicialment s'ha acostat a Hamilton, però els seus pneumàtics supertous han començat a decaure, mentre que Vettel ha trigat fins la volta 22 a poder avançar als dos pilots i posteriorment a Verstappen amb l'estratègia.
Crec que quan els Ferrari no han pogut passar als Red Bull ha estat quan Mercedes ha vist la victòria al sac. No està clar si Vettel hauria pogut pressionar a Hamilton com a Austràlia, però al passar tantes voltes darrere altres cotxes el Mercedes ha pogut controlar la cursa, els pneumàtics i tenir sempre Vettel a més de 6 segons. La resta ha acabat a gairebé 50 segons, cosa que demostra que els Red Bull encara no estan a to i que els finesos els falta aquella mica per ser a l'alçada dels seus companys. Si més no, els Red Bull han donat espectacle lluitant fins al final pel tercer lloc, que s'ha emportat Verstappen.
![]() |
La lluita dels Red Bull ha donat emoció a la cursa. (Copyright: Red Bull Media) |
Sainz i Alonso. Gran protagonisme dels pilots espanyols avui. Sainz amb la seva aposta atrevida i després mantenint un ritme equivalent al de Ricciardo, cosa que l'ha mantingut moltes voltes a 3-4 segons dels Red Bull i dels Ferrari i que l'ha permès ser l'únic pilot fora dels tres grans equips en no ser doblat.
Pel que fa a Alonso, bon paper de l'asturià mantenint-se als punts amb un cotxe 15 o 20 quilòmetres més lent de punta. La seva cursa podria fer indicar que el McLaren és bon xassís, però quant realment és el McLaren i quant és el talent d'Alonso? Realment guanyaria curses McLaren amb un motor millor o les guanyaria Alonso? I igualment, si el cotxe té potencial però tant ell com Stoffel Vandoorne han de plegar per avaries, el resultat és el mateix.
Pel que fa a la resta, Kevin Magnussen ha inaugurat la casella de Haas amb un vuitè davant dels dos Force India. Mala sort per a Daniil Kvyat amb un abandonament per problemes hidràulics, i paper galdós de Felipe Massa, molt lluny dels punts amb el Williams.
-Antonio Giovinazzi. Dos forts accidents en dos dies; compte.
-Felipe Massa. Molt avall pel que pot fer el Williams.
-Felipe Massa. Molt avall pel que pot fer el Williams.
-Kimi Räikkönen. Massa diferència amb el seu company.
-Force India. Van sumant cada cursa.
-Force India. Van sumant cada cursa.
-Carlos Sainz. Molt bon ritme tota la cursa.
-Kevin Magnussen. Encara no ha dit la seva última paraula a la F1.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | 1h 37'36.158 | 1 | 56 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | + 6.250 | 2 | 56 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 45.192 | 16 | 56 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 46.035 | 5 | 56 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | + 48.076 | 4 | 56 |
6 | 8 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQPower+ | + 48.808 | 3 | 56 |
7 | 6 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1'12.893 | 11 | 56 |
8 | 4 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 12 | 55 |
9 | 2 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 8 | 55 |
10 | 1 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 17 | 55 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 19 | 55 | |
12 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 7 | 55 | |
13 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 20 | 55 | |
14 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 6 | 55 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 14 | 55 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Semieix | 13 | 33 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | P. hidràulic | 9 | 18 | |
AB | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | Bomba benz. | 15 | 17 | |
AB | Antonio Giovinazzi | 36 | Sauber-Ferrari | C36 | Accident | 18 | 3 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | Accident | 10 | 0 |
Cap comentari:
Publica un comentari