Nova victòria per a Hamilton: la número 54. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Primer moment clau. La cursa s’ha iniciat amb algunes corbes molles per la pluja. Tots els pilots han sortit amb pneumàtics intermedis excepte Carlos Sainz, i de fet Jolyon Palmer ha entrat als boxs al final de la volta d’escalfament per fer el mateix que el madrileny. Les parts molles eren l’última corba i la recta sobretot, però la resta estava seca.
A la primera volta s’han tocat Lance Stroll i Sergio Pérez. El canadenc ha hagut de plegar i hi ha hagut cotxe de seguretat virtual. Dels de davant, només Sebastian Vettel ha aprofitat per canviar pneumàtics i posar els de sec, sortint davant Sainz en la sisena posició.
Al marxar el VSC, Vettel i Sainz estaven en temps a menys d’una parada del líder Hamilton i amb pneumàtics millors, així que teòricament quan haguessin entrat els altres cotxes l’alemany i l’espanyol haurien quedat primer i segon.
Però immediatament s’ha estavellat Antonio Giovinazzi a la recta de meta. El Safety Car resultant ha permès als pilots que no s’havien aturat fer el canvi sense perdre posició.
Segon moment clau. Així les coses, Hamilton era líder, amb Daniel Ricciardo segon, Kimi Räikkönen tercer, Max Verstappen (amb una excel·lent sortida) quart, Vettel cinquè, Fernando Alonso sisè (amb una altra gran sortida) i Sainz setè. Valtteri Bottas havia baixat fins a la dotzena posició amb una virolla rere el Safety.
En cinc voltes Verstappen s’ha ventilat a Räikkönen i Ricciardo, i inicialment s’ha acostat a Hamilton, però els seus pneumàtics supertous han començat a decaure, mentre que Vettel ha trigat fins la volta 22 a poder avançar als dos pilots i posteriorment a Verstappen amb l’estratègia.
Crec que quan els Ferrari no han pogut passar als Red Bull ha estat quan Mercedes ha vist la victòria al sac. No està clar si Vettel hauria pogut pressionar a Hamilton com a Austràlia, però al passar tantes voltes darrere altres cotxes el Mercedes ha pogut controlar la cursa, els pneumàtics i tenir sempre Vettel a més de 6 segons. La resta ha acabat a gairebé 50 segons, cosa que demostra que els Red Bull encara no estan a to i que els finesos els falta aquella mica per ser a l’alçada dels seus companys. Si més no, els Red Bull han donat espectacle lluitant fins al final pel tercer lloc, que s’ha emportat Verstappen.
La lluita dels Red Bull ha donat emoció a la cursa. (Copyright: Red Bull Media) |
Sainz i Alonso. Gran protagonisme dels pilots espanyols avui. Sainz amb la seva aposta atrevida i després mantenint un ritme equivalent al de Ricciardo, cosa que l’ha mantingut moltes voltes a 3-4 segons dels Red Bull i dels Ferrari i que l’ha permès ser l’únic pilot fora dels tres grans equips en no ser doblat.
Pel que fa a Alonso, bon paper de l’asturià mantenint-se als punts amb un cotxe 15 o 20 quilòmetres més lent de punta. La seva cursa podria fer indicar que el McLaren és bon xassís, però quant realment és el McLaren i quant és el talent d’Alonso? Realment guanyaria curses McLaren amb un motor millor o les guanyaria Alonso? I igualment, si el cotxe té potencial però tant ell com Stoffel Vandoorne han de plegar per avaries, el resultat és el mateix.
Pel que fa a la resta, Kevin Magnussen ha inaugurat la casella de Haas amb un vuitè davant dels dos Force India. Mala sort per a Daniil Kvyat amb un abandonament per problemes hidràulics, i paper galdós de Felipe Massa, molt lluny dels punts amb el Williams.
Sense descans, la setmana que ve es corre a Bahrain. De nou serà una cursa diferent, amb les temperatures que baixen a la nit i per tant serà complicat treure conclusions, però les últimes temporades ha estat una de les curses on Ferrari era més a prop de Mercedes. Els superaran aquest any?
-Felipe Massa. Molt avall pel que pot fer el Williams.
-Valtteri Bottas. La pressió és més alta i els errors es veuen més.
-Force India. Van sumant cada cursa.
-Red Bull. Difícilment podrien haver aconseguit millor resultat.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | 1h 37’36.158 | 1 | 56 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | + 6.250 | 2 | 56 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 45.192 | 16 | 56 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 46.035 | 5 | 56 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | + 48.076 | 4 | 56 |
6 | 8 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQPower+ | + 48.808 | 3 | 56 |
7 | 6 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1’12.893 | 11 | 56 |
8 | 4 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 12 | 55 |
9 | 2 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 8 | 55 |
10 | 1 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1 volta | 17 | 55 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 19 | 55 | |
12 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 7 | 55 | |
13 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 20 | 55 | |
14 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 6 | 55 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 14 | 55 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Semieix | 13 | 33 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | P. hidràulic | 9 | 18 | |
AB | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | Bomba benz. | 15 | 17 | |
AB | Antonio Giovinazzi | 36 | Sauber-Ferrari | C36 | Accident | 18 | 3 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | Accident | 10 | 0 |