Però Bottas ha vençut per primer cop i ha convençut. Només és a 23 punts del liderat i a 10 del seu company d’equip, al qual ha derrotat de forma clara avui.
Un finlandès somrient, deu ser Photoshop. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
La sortida, clau. Amb els Ferrari a la primera fila i amb un ritme superior a les curses fins ara, s’esperava que els Mercedes ho tinguessin molt complicat. Però Bottas ha sortit bé des de la tercera posició i ha aprofitat el rebuf a la llarga recta per avançar Sebastian Vettel abans d’arribar a la primera corba i tancar l’interior. Darrere d’ells, semblava que els Red Bull i Lewis Hamilton podien amenaçar el tercer lloc de Kimi Räikkönen, però el finès ha defensat bé i només Max Verstappen ha avançat dos llocs fins al cinquè.
La primera tirada de Bottas ha estat notable, arribant a posar-se gairebé 6 segons davant de Vettel, que en portava uns 4 sobre Räikkönen, que en duia 3 sobre Hamilton. Després d’ells, el buit.
Vettel hi posa emoció. Era clar donada la baixíssima degradació dels pneumàtics (Nico Hülkenberg ha fet 39 voltes amb l’ultratou!) que la cursa seria a una sola aturada, cosa que no deixava molt marge estratègic. Bottas ha optat per entrar quan ha començat a trobar pilots doblats, a la volta 27 quan ja només duia 2.5 segons sobre Vettel. L’alemany ha optat per estirar la vida dels ultratous fins a la volta 34, sortint a 4.6 de Bottas. Si bé Vettel ha perdut temps, la menor vida dels seus pneumàtics l’ha permès pressionar Bottas fins al final.
Arrel d’un error del finès el Ferrari s’ha posat a menys de 2 segons i les últimes tres voltes a menys d’un segon, i l’alemany ha creuat la línia de meta a 6 dècimes tot i veure’s destorbat per Felipe Massa a l’última volta. Tot i això, no trec cap mèrit a Bottas, que semblava tenir coberts els atacs del Ferrari.
Un altre finlandès somrient? Segur que és Photoshop! (Copyright: Scuderia Ferrari) |
Cursa avorrida. Räikkönen ha completat el podi amb la volta ràpida, 25 segons davant d’un Hamilton desconegut. Cinquè a un minut ha estat Verstappen per davant de Sergio Pérez, Esteban Ocon, Hülkenberg, Massa i Carlos Sainz, aquests dos ja a una volta.
És cert que hi ha hagut certa tensió al final amb Vettel agafant a Bottas però vosaltres recordeu algun avançament en pista després de la primera volta? Jo no. Potser per la duresa dels pneumàtics o potser per les diferències entre els diferents monoplaces. Però el cert es que no ha estat una cursa memorable i de fet no sé si n’hi ha hagut cap a Sochi, més enllà de la ja habitual imatge de Vladimir Putin arribant i saludant als pilots.
El que ha estat memorable ha estat l’abandonament de Fernando Alonso al final de la volta de reconeixement: el McLaren l’ha deixat tirat abans d’entrar al carril dels boxs i l’asturià l’ha enfilat a peu. També han abandonat Jolyon Palmer i Romain Grosjean per una col·lisió a la primera corba i Daniel Ricciardo per un problema al fre del darrere dret.
No espereu veure molts més avançaments al Circuit de Barcelona-Catalunya. A Montmeló sempre ha costat avançar i amb aquests nous monoplaces sembla que costa més. Igualment, anar a un gran premi sempre és una experiència maca així que si teniu diners i hi podeu anar no us ho perdeu! Que tal com van les coses no se sap mai fins quan un gran premi seguirà al Circuit!
-Jolyon Palmer. Necessita estar més a prop de Hülkenberg.
-Kimi Räikkönen. Més competitiu aquest cap de setmana.
-Nico Hülkenberg. Sostenint Renault ell sol.
-Valtteri Bottas. Només ha comés un error, la resta perfecte.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQPower+ | 1h 28’08.743 | 3 | 52 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | + 0.617 | 1 | 52 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | + 11.000 | 2 | 52 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | + 36.320 | 4 | 52 |
5 | 10 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 1’00.416 | 7 | 52 |
6 | 8 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1’26.788 | 9 | 52 |
7 | 6 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1’35.004 | 10 | 52 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | + 1’36.188 | 8 | 52 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 6 | 51 |
10 | 1 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1 volta | 14 | 51 |
11 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 1 volta | 11 | 51 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1 volta | 12 | 51 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1 volta | 13 | 51 | |
14 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | + 1 volta | 20 | 51 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 18 | 51 | |
16 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | + 2 voltes | 17 | 50 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Frens | 5 | 5 | |
AB | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | Col·lisió | 16 | 0 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | Col·lisió | 19 | 0 | |
NS | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | U. potència | 15 | 0 |