Val a dir que Bottas ha tingut un problema amb les pressions del primer joc de pneumàtics, i que Kimi Räikkönen ha tingut un problema elèctric durant la cursa, però ara per ara els finesos semblen clarament els segons pilots.
Bottas va liderar les primeres voltes. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Ferrari, amb iniciativa. Si una cosa sembla haver canviat aquest any són les estratègies a Ferrari. Almenys amb Vettel, l’equip italià ha pres la iniciativa veient que a la pista no podia avançar a Bottas per el liderat. Clar que Vettel era ja segon a l’haver retardat la frenada a la primera corba avançant Hamilton per fora.
Amb l’aturada l’alemany s’ha trobat amb pista neta i malgrat l’entrada del cotxe de seguretat, ha pogut sortir per davant dels Mercedes. Més tard han fet la segona aturada quan l’ha fet Bottas i no Hamilton, deixant que el britànic liderés la cursa i no patint per la possible recuperació.
Fins i tot Räikkönen ha acabat a només 2 segons del podi de Bottas amb una estratègia semblant a la de Daniel Ricciardo; canviant més tard i posant els pneumàtics supertous per acabar la cursa.
Hamilton ho prova però no hi arriba. Pel que fa a Hamilton, després d’haver perdut el segon lloc i després del Safety Car, ha perdut sis segons darrere el seu company d’equip que finalment l’ha deixat passar. Però a sobre, ha hagut de complir una penalització de 5 segons per haver entrat innecessàriament lent al carril de boxs quan els Mercedes han entrat amb el cotxe de seguretat i volia deixar espai amb Bottas.
És possible que les dues coses li hagin dificultat la feina, però no sabem si Vettel ha anat al màxim o un cop s’ha trobat davant ha conservat sense apretar més del compte, veient les avaries que han tingut els Ferrari aquest cap de setmana.
Amb tot, ha acabat a sis segons de Vettel, amb Bottas completant el podi. Räikkönen, Ricciardo i Felipe Massa han completat els sis primers. Sergio Pérez ha pujat 11 posicions per acabar setè davant de Romain Grosjean i Nico Hülkenberg, que puntuaven per primer cop aquest any. Esteban Ocon ha completat els punts amb el seu tercer desè consecutiu.
Vettel, més content que els Mercedes. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Les incidències. Dia negre per a McLaren: Stoffel Vandoorne ni ha sortit i Fernando Alonso ha plegat a tres voltes del final, havent-se queixat amargament de la poca potència del seu propulsor. Pel que fa a Carlos Sainz, ha xocat sortint de boxes amb Lance Stroll. A mi personalment m’ha semblat més culpa de Sainz, crec que venia des de molt lluny, i els comissaris hi han estat d’acord, posant tres llocs de penalització a la graella de Rússia per al madrileny.
També han abandonat Marcus Ericsson, Kevin Magnussen i Max Verstappen amb un evident problema de frens quan era a la quarta posició.
En resum, s’ha vist una cursa força entretinguda però ens segueix quedant el dubte: un dels dos candidats al títol sempre es veu retardat per algun altre rival i encara no hem vist una lluita Vettel-Hamilton directa. Serà a Rússia el 30 d’abril??
-Carlos Sainz. Cap de setmana desafortunat.
-Valtteri Bottas. Pole però sense ritme de cursa.
-Force India. Segueixen sumant.
-Ferrari i Vettel. Aprofitant qualsevol debilitat al màxim.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | 1h 33’53.354 | 3 | 57 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQPower+ | + 6.660 | 2 | 57 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQPower+ | + 20.397 | 1 | 57 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | + 22.475 | 5 | 57 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | + 39.346 | 4 | 57 |
6 | 8 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | + 54.326 | 8 | 57 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1’02.606 | 18 | 57 |
8 | 4 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | + 1’14.865 | 9 | 57 |
9 | 2 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | + 1’20.188 | 7 | 57 |
10 | 1 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 1’35.711 | 14 | 57 |
11 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 13 | 56 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | + 1 volta | 11 | 56 | |
13 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | R.S.17 | + 1 volta | 10 | 56 | |
14 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | U. potència | 15 | 54 | |
AB | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | Caixa canvis | 19 | 55 | |
AB | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | Col·lisió | 16 | 33 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | Col·lisió | 12 | 18 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Frens | 6 | 17 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | Prob. elèctric | 20 | 3 | |
NS | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | U. potència | 17 | 0 |