Crònica GP de Bahrain: Vettel 2, Hamilton 1

Cosa de dos. He anomenat la crònica Vettel 2 Hamilton 1 perquè el mundial, a pesar de que Ferrari i Mercedes estan molt parells, sembla només cosa de dos pilots. Valtteri Bottas va aconseguir ahir la primera pole de la seva carrera però no ha pogut mantenir el ritme ni de Sebastian Vettel ni de Lewis Hamilton.
Val a dir que Bottas ha tingut un problema amb les pressions del primer joc de pneumàtics, i que Kimi Räikkönen ha tingut un problema elèctric durant la cursa, però ara per ara els finesos semblen clarament els segons pilots.

Bottas va liderar les primeres voltes. (Copyright: Mercedes AMG F1)

Ferrari, amb iniciativa. Si una cosa sembla haver canviat aquest any són les estratègies a Ferrari. Almenys amb Vettel, l’equip italià ha pres la iniciativa veient que a la pista no podia avançar a Bottas per el liderat. Clar que Vettel era ja segon a l’haver retardat la frenada a la primera corba avançant Hamilton per fora.
Amb l’aturada l’alemany s’ha trobat amb pista neta i malgrat l’entrada del cotxe de seguretat, ha pogut sortir per davant dels Mercedes. Més tard han fet la segona aturada quan l’ha fet Bottas i no Hamilton, deixant que el britànic liderés la cursa i no patint per la possible recuperació.
Fins i tot Räikkönen ha acabat a només 2 segons del podi de Bottas amb una estratègia semblant a la de Daniel Ricciardo; canviant més tard i posant els pneumàtics supertous per acabar la cursa.

Hamilton ho prova però no hi arriba. Pel que fa a Hamilton, després d’haver perdut el segon lloc i després del Safety Car, ha perdut sis segons darrere el seu company d’equip que finalment l’ha deixat passar. Però a sobre, ha hagut de complir una penalització de 5 segons per haver entrat innecessàriament lent al carril de boxs quan els Mercedes han entrat amb el cotxe de seguretat i volia deixar espai amb Bottas.
És possible que les dues coses li hagin dificultat la feina, però no sabem si Vettel ha anat al màxim o un cop s’ha trobat davant ha conservat sense apretar més del compte, veient les avaries que han tingut els Ferrari aquest cap de setmana.
Amb tot, ha acabat a sis segons de Vettel, amb Bottas completant el podi. Räikkönen, Ricciardo i Felipe Massa han completat els sis primers. Sergio Pérez ha pujat 11 posicions per acabar setè davant de Romain Grosjean i Nico Hülkenberg, que puntuaven per primer cop aquest any. Esteban Ocon ha completat els punts amb el seu tercer desè consecutiu.

Vettel, més content que els Mercedes. (Copyright: Mercedes AMG F1)

Les incidències. Dia negre per a McLaren: Stoffel Vandoorne ni ha sortit i Fernando Alonso ha plegat a tres voltes del final, havent-se queixat amargament de la poca potència del seu propulsor. Pel que fa a Carlos Sainz, ha xocat sortint de boxes amb Lance Stroll. A mi personalment m’ha semblat més culpa de Sainz, crec que venia des de molt lluny, i els comissaris hi han estat d’acord, posant tres llocs de penalització a la graella de Rússia per al madrileny.
També han abandonat Marcus Ericsson, Kevin Magnussen i Max Verstappen amb un evident problema de frens quan era a la quarta posició.

En resum, s’ha vist una cursa força entretinguda però ens segueix quedant el dubte: un dels dos candidats al títol sempre es veu retardat per algun altre rival i encara no hem vist una lluita Vettel-Hamilton directa. Serà a Rússia el 30 d’abril??

-McLaren. Avaries i avaries.
-Lance Stroll. Paciència, però sembla un imant pels incidents.
-Carlos Sainz. Cap de setmana desafortunat.

-Valtteri Bottas.  Pole però sense ritme de cursa.

-Red Bull. Algun problema de fiabilitat…
-Force India. Segueixen sumant.


-Ferrari i Vettel. Aprofitant qualsevol debilitat al màxim.

-Pascal WehrleinBon retorn, a la porta dels punts.
-Sergio Pérez. Gran remuntada per acabar setè.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H 1h 33’53.354 3 57
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQPower+ + 6.660 2 57
3 15 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQPower+ + 20.397 1 57
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H + 22.475 5 57
5 10 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB13 + 39.346 4 57
6 8 Felipe Massa  19 Williams-Mercedes FW40 + 54.326 8 57
7 6 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 + 1’02.606 18 57
8 4 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-17 + 1’14.865 9 57
9 2 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.17 + 1’20.188 7 57
10 1 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM10 + 1’35.711 14 57
11 Pascal Wehrlein 94 Sauber-Ferrari C36 + 1 volta 13 56
12 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Renault STR12 + 1 volta 11 56
13 Jolyon Palmer 30 Renault R.S.17 + 1 volta 10 56
14 Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MCL32 U. potència 15 54
AB Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 Caixa canvis 19 55
AB Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Renault STR12 Col·lisió 16 33
AB Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 Col·lisió 12 18
AB Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB13 Frens 6 17
AB Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-17 Prob. elèctric 20 3
NS Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Honda MCL32 U. potència 17 0

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *