Crònica GP d’Austràlia: Hi ha rival

“Hay liga”. Als diaris esportius espanyols, quan el líder de la lliga de futbol falla i el segon s’acosta, sempre titulen “hay liga!” com per dir, encara no està tot decidit. Als lliures i amb la nova pole de Lewis Hamilton, alguns podien pensar que el britànic podria passejar-se triomfalment per aquest 2017, però no. Hi ha rival, es diu Ferrari i sobretot, es diu Sebastian Vettel. Ahir l’alemany ja va aconseguir colar-se a la primera fila de la graella davant Valtteri Bottas, i avui ha aprofitat a la perfecció quan després de l’única aturada de Hamilton, el Mercedes ha perdut temps rere el Red Bull de Max Verstappen i ha sortit davant després del seu pas pels boxs, guanyant la cursa amb certa comoditat.
També hi ha rival en Bottas: el finès, en un gran premi de menys a més, ha acabat força a prop del seu company d’equip i vol deixar clar que lluitarà també pel títol.

Vettel no liderava el mundial des del final de 2013, i Ferrari,
des d’Austràlia aquell any. (Copyright: Scuderia Ferrari)

La resta, en una altra cursa. L’atenció s’ha centrat en els pilots del podi per la tensió i la sorpresa de veure debilitat en la fins ara impenetrable armadura de Mercedes, però es que certament, els altres corrien una altra cursa.
Quart i cinquè han estat Kimi Räikkönen i Max Verstappen. El finès ha fet la volta ràpida però ha acabat a 22 segons del seu company, mentre l’holandès ha intentat pressionar-lo i mantenir alt el pavelló Red Bull, que ha vist com Daniel Ricciardo no podia sortir a la graella i finalment acabava abandonant per problemes mecànics.
A un minut i 23 segons ha acabat Felipe Massa al sisè lloc, i la resta dels pilots han quedat a una volta o més, fent palesa que les distàncies amb els de davant s’han eixamplat. Sergio Pérez, Carlos Sainz, Daniil Kvyat i Esteban Ocon han completat els punts, aquest últim amb un avançament intens a Fernando Alonso mentre es defensava de Nico Hülkenberg.

Crítiques. Parlant d’Alonso, vull començar la meva part de crítiques. No tinc res a dir sobre la seva qualificació o la cursa que ha fet fins que ha hagut d’abandonar, però si que em semblen criticables les seves declaracions. Puc entendre que estigui frustrat, però no la seva insistència en donar-se valor siguin quines siguin les circumstàncies (“el meu company està a un segon”, “he fet la millor cursa de la meva vida, o una de les millors”) ni la seva actitud com si els problemes de McLaren no anessin amb ell. Potser s’està venent a algun altre equip pel 2018, ja?
Repeteixo, no puc dir res de la seva enorme qualitat com a pilot a la pista, però una de les qualitats dels grans campions de sempre és que saben “col·locar-se” al lloc adequat, i potser Hamilton i Vettel ho han fet millor. La cosa és que el seu últim títol data de 2006, quan encara no havien debutat ni el britànic ni l’alemany. És cert que amb una mica de sort podria tenir més campionats, però també és cert que com a mínim li queden 19 curses més a McLaren i no pot ser una influència negativa.

Més crítiques. Vull també criticar la retransmissió de Movistar. Podem criticar tot el que vulguem a en Merlos però sense ell i en Villadelprat la cosa ha perdut nivell. Més enllà del to “chiringuito” dels vídeos i de la diferència abismal amb el canal de MotoGP, en Miguel Portillo és hiperbòlic, exagerat i és d’aquells que no pot deixar un segon sense xerrar, encara que sigui per deixar anar tòpics, però bé, això els que seguíem la GP2 i la GP3 ja ho sabíem. La cosa no millora gaire amb en De la Rosa, que el veig més amant de la brometa i l’estil lobatista que no pas per informar. Si més no, en Toni Cuquerella aporta dades i tot el que diu té sentit.
Per a mi, un equip ideal podria ser Gené, Cuquerella, Albert Fàbrega i Villadelprat, tot i que poden ser massa galls al galliner. Com a comentarista, jo, evidentment. Oi que tots hem pensat alguna vegada que ho faríem millor que ells? Doncs això, i a més els sortiria baratet 😉

L’home absent: Pascal Wehrlein va decidir no participar al gran premi
perquè no es trobava físicament al 100%. (Copyright: Sauber Motorsport AG)

La propera cursa serà a la Xina el 9 d’abril. Encara és aviat per dir si la normativa 2017 és un èxit o no; si més no, els pilots poden donar el màxim sense haver de cuidar pneumàtics i sembla que els errors amb aquests cotxes són més difícils de recuperar. Però almenys, si hi ha lluita al capdavant estarem entretinguts!

-Haas. Bona prestació però dos abandonaments.
-Renault. Sense punts. Han de fer-ho millor.
-Lance Stroll. Donem-li temps, però ha de vigilar més.

-Honda.  Tenen problemes però els motors han acabat…

-Mercedes. Ja no van tant sobrats i els errors es paguen.
-Red Bull. Problemes de fiabilitat.


-Ferrari i Vettel. Executant a la perfecció.

-Antonio GiovinazziQuasi entra a la Q2 en el seu debut.
-Valtteri Bottas. De menys a més.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H 1h 24’11.672 2 57
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQPower+ + 9.975 1 57
3 15 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQPower+ + 11.250 3 57
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H + 22.393 4 57
5 10 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB13 + 28.827 5 57
6 8 Felipe Massa  19 Williams-Mercedes FW40 + 1’23.386 7 57
7 6 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 10 56
8 4 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Renault STR12 + 1 volta 8 56
9 2 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Renault STR12 + 1 volta 9 56
10 1 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 13 56
11 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.17 + 1 volta 11 56
12 Antonio Giovinazzi 36 Sauber-Ferrari C36 + 2 voltes 16 55
13 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Honda MCL32 + 2 voltes 18 55
AB Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MCL32 Suspensió 12 50
AB Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-17 Suspensió 17 46
AB Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 Frens 20 40
AB Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB13 U. potència 15 25
AB Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 Danys acc. 14 21
AB Jolyon Palmer 30 Renault R.S.17 Frens 19 15
AB Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-17 Fuita d’aigua 6 13