Repassem els 10 cotxes de 2017

Estan ja en marxa els entrenaments al Circuit de Barcelona-Catalunya i un cop presentats tots els monoplaces, ens fixarem en les principals idees que han sorgit dels dissenys 2017.
Mercedes W08 EQ Power+

Copyright: Mercedes AMG F1

El cotxe alemany és la referència donades les tres últimes temporades. A la presentació vam veure l’ala T just davant de l’aleró del darrere, ala que han provat ja doblada. Han provat també una aleta de tauró, única en el fet de tenir una sortida d’aire cap amunt. És dels pocs sense la “punteta” al morro, i el braç de suspensió superior davanter utilitza un afegit a on enganxa amb la roda que fa que sigui més horitzontal. Formes molt reduides dels pontons. El principal canvi a part dels pilots és la marxa de Paddy Lowe i l’arribada de James Allison al març.


Red Bull RB13-TAG Heuer
Copyright: Red Bull Media
La característica més visible del Red Bull és el forat a la punta del morro. Gairebé tots els cotxes porten ja l’S-Duct, conducte que agafa aire per sota el morro i el treu per una sortida a sobre, més o menys on hi ha el dorsal, però només Red Bull fa servir aquesta entrada tant gran. Aleta de tauró, i poca complexitat aparent als deflectors. L’equip ha canviat de benzina i olis de Total a Mobil 1.
Ferrari SF70H
Copyright: Scuderia Ferrari
El Ferrari va sorprendre amb algunes solucions atrevides. Particularment criden l’atenció les entrades d’aire dels pontons i la forma molt retallada d’aquests. A davant el morro recorda el de 2016. Tractament interessant dels deflectors, ala T i també aleta de tauró. Sense canvis més enllà de la marxa de James Allison, substituït en el seu lloc per Mattia Binotto.
Force India VJM10-Mercedes
Copyright: Force India F1 Team
Estèticament parlant, el Force India potser és el menys agraciat dels cotxes 2017. Gràficament cada cop és més gris. Segueixen amb el seu concepte de morro amb dues entrades i amb un bony força notable a on s’enganxa l’habitacle amb el morro. Aleta de tauró força gran. Poca complexitat al costat del cockpit, però un deflector força treballat. Sense canvis més enllà de l’arribada d’Esteban Ocon.
Williams FW40-Mercedes


A primer cop d’ull el Williams sembla poc canviat respecte el 2016, però incorporen l’S-Duct davant, l’aleta de tauró i l’ala T, de la qual n’han provat ja un parell de versions. Pat Symonds deixa l’equip i s’espera l’incorporació de Paddy Lowe, a més de la marxa de Valtteri Bottas i l’arribada del jove Lance Stroll.
McLaren MCL32-Honda


Copyright: McLaren
El McLaren ha destacat pel seu color taronja, símbol dels molts canvis que hi ha hagut a l’equip amb el “pas al costat” de Ron Dennis. Aleta de tauró i deflectors en S com els del Renault. Força interessant també el tractament de la peça que subjecta l’aleró davanter, amb 4 talls per desviar l’aire cap al terra. Val a dir però que Honda està patint alguns problemes amb el circuit de l’oli.
Toro Rosso STR12-Renault

Copyright: Red Bull Media


El Toro Rosso ha destacat no només pel seu canvi de decoració, sinó també per la seva semblança amb el Mercedes. El davant és pràcticament calcat, morro i fins i tot la suspensió. Hi ha menys elements a la zona dels deflectors i el Toro no porta ala T però si aleta de tauró. El principal canvi, però, és passar d’un motor Ferrari 2015 a un Renault actual.
Haas VF-17-Ferrari

Copyright: Haas F1 Team

A la seva segona temporada Haas ha creat un disseny força més semblant al Ferrari del qual en rep força peces. El morro té la punteta i el cotxe porta aleta de tauró. Potser on més diferències tenen amb altres cotxes és al costat de l’habitacle, amb el deflector i un aleró lateral per sobre. El principal canvi, Kevin Magnussen en lloc d’Esteban Gutiérrez.

Renault RS17
Copyright: Renault Sport
Del Renault en podem destacar sobretot la forma del deflector lateral en S. El morro té S-Duct i també és notable l’entrada d’aire sobre el pilot, força ovalada. Amb aleta de tauró però sense ala T, el principal canvi a la marca és l’arribada de Nico Hülkenberg al lloc de Kevin Magnussen.
Sauber C36-Ferrari

Copyright: Sauber Motorsport AG

El Sauber va ser el més matiner. Un disseny relativament senzill per als de Hinwil, als quals els pot costar aquest any amb un motor de 2016. Notable l’entrada d’aire partida sobre el pilot, recordant per exemple al Mercedes de 2010. Aleta de tauró també. Pascal Wehrlein ha arribat a l’equip en lloc de Felipe Nasr, però el seu lloc al primer test l’està ocupant Antonio Giovinazzi, degut a problemes físics de l’alemany.