

Per a la temporada 1995 es va augmentar el pes dels monoplaces i es va reduir la potència de 3500 a 3000 centímetres cúbics, per tal de limitar les prestacions en nom de la seguretat. Benetton va obtenir l’ús dels motors Renault, igual que Williams, i tot i que el FW17 semblava millor que el B195, Michael Schumacher va tornar a ser campió, convertint-se en el bicampió més jove de la història. A més, Benetton va obtenir el seu primer (i únic) títol mundial de constructors.
La temporada va començar prou bé per a Damon Hill, i més o menys fins a Hongria va estar igualat amb Schumacher, però a partir d’allí una sèrie d’errors de Hill van decantar els dos mundials del costat de Benetton.
Schumacher va igualar el rècord de victòries en una temporada de Mansell en guanyar nou curses, mentre que Hill en va guanyar quatre, incloent l’última cursa a la ciutat d’Adelaida on guanyaria amb dues voltes d’avantatge sobre el segon classificat.
Els altres tres vencedors van aconseguir la seva primera victòria: Jean Alesi, per fi, a Canadà i David Coulthard a Portugal. Per la seva banda, Johnny Herbert va vèncer en les dues curses on hi va haver col·lisió entre Michael Schumacher i Damon Hill: Silverstone i Monza.
Un any complicat per a McLaren. Destacar el greu accident que va patir Mika Häkkinen a Adelaida. El finès va patir una fractura al crani, però sortosament, el pilot de es va recuperar completament. I mencionar la retirada definitiva de Nigel Mansell. Fet fora de Williams, l’anglès va fitxar per McLaren però inicialment no cabia a l’habitacle. Li’n van fer un de més ample, però vista la poca competitivitat del cotxe, les parts van acabar rescindint el contracte després de 4 curses.
![]() |
Alesi celebra la seva primera victòria a coll-i-bé de Schumacher. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
26/3 | BR | Hill (Williams) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
9/4 | RA | Coulthard (Williams) | Hill (Williams) | M. Schumacher (Ben) |
30/4 | SM | M. Schumacher (Ben) | Hill (Williams) | Berger (Ferrari) |
14/5 | E | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) | Hill (Williams) |
28/5 | MO | Hill (Williams) | M. Schumacher (Ben) | Alesi (Ferrari) |
11/6 | CA | M. Schumacher (Ben) | Alesi (Ferrari) | M. Schumacher (Ben) |
2/7 | F | Hill (Williams) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
16/7 | GB | Hill (Williams) | Herbert (Benetton) | Hill (Williams) |
30/7 | D | Hill (Williams) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
13/8 | H | Hill (Williams) | Hill (Williams) | Hill (Williams) |
27/8 | B | Berger (Ferrari) | M. Schumacher (Ben) | Coulthard (Williams) |
10/9 | I | Coulthard (Williams) | Herbert (Benetton) | Berger (Ferrari) |
24/9 | P | Coulthard (Williams) | Coulthard (Williams) | Coulthard (Williams) |
1/10 | EU |
Coulthard (Williams)
|
M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
22/10 | PAC | Coulthard (Williams) | M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
29/10 | J |
M. Schumacher (Ben)
|
M. Schumacher (Ben) | M. Schumacher (Ben) |
12/11 | AU |
Hill (Williams)
|
Hill (Williams) | Hill (Williams) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Michael Schumacher
|
Benetton-Renault | 102 |
2 |
Damon Hill
|
Williams-Renault | 69 |
3 |
David Coulthard
|
Williams-Renault | 49 |
4 |
Johnny Herbert
|
Benetton-Renault | 45 |
5 |
Jean Alesi
|
Ferrari | 42 |
6 |
Gerhard Berger
|
Ferrari | 31 |
7 |
Mika Häkkinen
|
McLaren-Mercedes | 17 |
8 |
Olivier Panis
|
Ligier-Mugen Honda | 16 |
9 |
Heinz-Harald Frentzen
|
Sauber-Ford | 15 |
10 |
Mark Blundell
|
McLaren-Mercedes | 13 |
11 |
Rubens Barrichello
|
Jordan-Peugeot | 11 |
12 |
Eddie Irvine
|
Jordan-Peugeot | 10 |
13 |
Martin Brundle
|
Ligier-Mugen Honda | 7 |
14 |
Gianni Morbidelli
|
Footwork-Hart | 5 |
15 |
Mika Salo
|
Tyrrell-Yamaha | 5 |
16 |
Jean-Christophe Boullion
|
Sauber-Ford | 3 |
17 |
Aguri Suzuki
|
Ligier-Mugen Honda | 1 |
17 |
Pedro Lamy
|
Minardi-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Benetton-Renault
|
137 |
2 |
Williams-Renault
|
112 |
3 |
Ferrari
|
73 |
4 |
McLaren-Mercedes
|
30 |
5 |
Ligier-Mugen Honda
|
24 |
6 |
Jordan-Peugeot
|
21 |
7 |
Sauber-Ford
|
18 |
8 |
Footwork-Hart
|
5 |
9 |
Tyrrell-Yamaha
|
5 |
10 |
Minardi-Ford
|
1 |
-Pole positions: 4 (Hill 7, Coulthard 5, M. Schumacher 4, Berger 1)
-Primera fila: 5 (Hill 12, M. Schumacher 10, Coulthard 7, Alesi 3, Berger 2)
-Victòries: 5 (M. Schumacher 9, Hill 4, Herbert 2, Alesi 1, Coulthard 1)
-Voltes ràpides: 5 (M. Schumacher 8, Hill 4, Berger 2, Coulthard 2, Alesi 1)
-Podis: 13 (M. Schumacher 11, Hill 9, Coulthard 8, Berger 6, Alesi 5, Herbert 4, Häkkinen 2, Brundle 1, Barrichello 1, Irvine 1, Frentzen 1, Panis 1, Morbidelli 1)
-Voltes liderades: 8 (M. Schumacher 454, Hill 336, Coulthard 191, Alesi 91, Herbert 27, Berger 22, Häkkinen 2, Barrichello 1)
-Pole positions: 3 (Williams 12, Benetton 4, Ferrari 1)
-Primera fila: 3 (Williams 19, Benetton 10, Ferrari 5)
-Victòries: 3 (Benetton 11, Williams 5, Ferrari 1)
-Voltes ràpides: 3 (Benetton 8, Williams 6, Ferrari 3)
-Podis: 8 (Williams 17, Benetton 15, Ferrari 11, McLaren 2, Ligier 2, Jordan 2, Sauber 1, Footwork 1)
-Voltes liderades: 5 (Benetton 527, Williams 481, Ferrari 113, McLaren 2, Jordan 1)