

Alain Prost va tornar d’un any sabàtic i va fer una triple jugada mestra. Primer, es va assegurar un seient amb el cotxe més competitiu, el Williams-Renault. Segon, va posar una clàusula vetant el fitxatge d’Ayrton Senna com a company, tot i que el brasiler deia que fins i tot pilotaria gratis per a Williams. I tercer, el vigent campió Nigel Mansell no volia de cap de les maneres tornar a compartir equip amb Prost i va marxar cap a l’IndyCar (on va ser campió). Per aquesta raó, el número 1 no el va portar ningú i Damon Hill va pujar de pilot provador de Williams a titular amb el 0.
La superioritat del Williams FW15C era molt clara, com mostren les 13 poles que Prost (mai un especialista) va aconseguir. Però Ayrton Senna li va plantar cara. Tot i no disposar ja dels motors Honda i fer servir uns Ford menys potents que els de Benetton, el brasiler va guanyar cinc curses, incloent la que molts consideren la seva millor victòria al gran premi d’Europa disputat sota la pluja a Donington.
Senna també es va veure envoltat de polèmica al gran premi del Japó quan després de la cursa va pegar al nord-irlandès Eddie Irvine (que debutava per Jordan aquell dia) per avançar-lo quan Senna ja l’havia doblat.
Hill va guanyar tres curses consecutives per acabar sent tercer al mundial per davant de Michael Schumacher, que en va guanyar una a Portugal. Prost va proclamar-se campió i va anunciar la seva retirada a Estoril.
Un debutant famós va ser Michael Andretti, fill d’en Mario, però no va voler viure a Europa i a McLaren no va acabar l’any, sent substituït per Mika Häkkinen. També van debutar el 1993 Rubens Barrichello, que acabaria sent el pilot amb més curses disputades del campionat, i l’equip Sauber. Curiosament, en aquest any es va retirar el recordman de curses disputades, Riccardo Patrese.
Potser el fet més important de la temporada va ser la decisió de la FIA de prohibir a final de temporada totes les “ajudes” al pilotatge. Suspensions actives, canvis automàtics, ABS, control de tracció… en el que potser va ser el zenit tecnològic de la Fórmula 1.
![]() |
Senna i Prost durant el gran premi d’Europa. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
14/3 | SA | Prost (Williams) | Prost (Williams) | Prost (Williams) |
28/3 | BR | Prost (Williams) | Senna (McLaren) | M. Schumacher (Ben) |
11/4 | EU | Prost (Williams) | Senna (McLaren) | Senna (McLaren) |
25/4 | SM | Prost (Williams) | Prost (Williams) | Prost (Williams) |
9/5 | E | Prost (Williams) | Prost (Williams) | M. Schumacher (Ben) |
23/5 | MO | Prost (Williams) | Senna (McLaren) | Prost (Williams) |
13/6 | CA | Prost (Williams) | Prost (Williams) | M. Schumacher (Ben) |
4/7 | F | Hill (Williams) | Prost (Williams) | M. Schumacher (Ben) |
11/7 | GB | Prost (Williams) | Prost (Williams) | Hill (Williams) |
25/7 | D | Prost (Williams) | Prost (Williams) | M. Schumacher (Ben) |
15/8 | H | Prost (Williams) | Hill (Williams) | Prost (Williams) |
29/8 | B | Prost (Williams) | Hill (Williams) | Prost (Williams) |
12/9 | I | Prost (Williams) | Hill (Williams) | Hill (Williams) |
26/9 | P |
Hill (Williams)
|
M. Schumacher (Ben) | Hill (Williams) |
24/10 | J |
Prost (Williams)
|
Senna (McLaren) | Prost (Williams) |
7/11 | AU |
Senna (McLaren)
|
Senna (McLaren) | Hill (Williams) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Alain Prost
|
Williams-Renault | 99 |
2 |
Ayrton Senna
|
McLaren-Ford | 73 |
3 |
Damon Hill
|
Williams-Renault | 69 |
4 |
Michael Schumacher
|
Benetton-Ford | 52 |
5 |
Riccardo Patrese
|
Benetton-Ford | 20 |
6 |
Jean Alesi
|
Ferrari | 16 |
7 |
Martin Brundle
|
Ligier-Renault | 13 |
8 |
Gerhard Berger
|
Ferrari | 12 |
9 |
Johnny Herbert
|
Lotus-Ford | 11 |
10 |
Mark Blundell
|
Ligier-Renault | 10 |
11 |
Michael Andretti
|
McLaren-Ford | 7 |
12 |
Karl Wendlinger
|
Sauber | 7 |
13 |
JJ Lehto
|
Sauber | 5 |
13 |
Christian Fittipaldi
|
Minardi-Ford | 5 |
15 |
Mika Häkkinen
|
McLaren-Ford | 4 |
16 |
Derek Warwick
|
Footwork-Mugen Honda | 4 |
17 |
Philippe Alliot
|
Larrousse-Lamborghini | 2 |
17 |
Rubens Barrichello
|
Jordan-Hart | 2 |
19 |
Fabrizio Barbazza
|
Minardi-Ford | 2 |
20 |
Alex Zanardi
|
Lotus-Ford | 1 |
20 |
Érik Comas
|
Larrousse-Lamborghini | 1 |
20 |
Eddie Irvine
|
Jordan-Hart | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Williams-Renault
|
168 |
2 |
McLaren-Ford
|
84 |
3 |
Benetton-Ford
|
72 |
4 |
Ferrari
|
28 |
5 |
Ligier-Renault
|
23 |
6 |
Lotus-Ford
|
12 |
7 |
Sauber
|
12 |
8 |
Minardi-Ford
|
7 |
9 |
Footwork-Mugen Honda
|
4 |
10 |
Larrousse-Lamborghini
|
3 |
10 |
Jordan-Hart
|
3 |
-Pole positions: 3 (Prost 13, Hill 2, Senna 1)
-Primera fila: 4 (Prost 16, Hill 12, Senna 3, M. Schumacher 1)
-Victòries: 4 (Prost 7, Senna 5, Hill 3, M. Schumacher 1)
-Voltes ràpides: 4 (Prost 6, M. Schumacher 5, Hill 4, Senna 1)
-Podis: 11 (Prost 12, Hill 10, M. Schumacher 9, Senna 7, Blundell 2, Patrese 2, Alesi 2, Berger 1, Brundle 1, Andretti 1, Häkkinen 1)
-Voltes liderades: 5 (Prost 431, Senna 290, Hill 242, M. Schumacher 63, Alesi 19)
-Pole positions: 2 (Williams 15, McLaren 1)
-Primera fila: 3 (Williams 28, McLaren 3, Benetton 1)
-Victòries: 3 (Williams 10, McLaren 5, Benetton 1)
-Voltes ràpides: 3 (Williams 10, Benetton 5, McLaren 1)
-Podis: 5 (Williams 22, Benetton 11, McLaren 9, Ligier 3, Ferrari 3)
-Voltes liderades: 4 (Williams 673, McLaren 290, Benetton 63, Ferrari 19)