La classificació havia estat molt ajustada entre els dos Mercedes, però Nico Rosberg se'n va, en principi, de Suzuka amb 33 punts d'avantatge. Serà aquest l'any de l'alemany, per fi?
Sortida horrorosa. Lewis Hamilton comptava amb avançar Rosberg a la sortida, tal com va fer l'any passat, però l'anglès ha sortit molt malament, baixant del segon al vuitè lloc. Mentre l'alemany marxava al davant, a les primeres voltes l'ordre era Rosberg, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Sergio Pérez (que havia sigut tercer momentàniament), Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen i Hamilton, que havien avançat a Nico Hülkenberg.
Hamilton ha manifestat que ha patinat a la sortida, però les imatges a bord semblaven mostrar que el Mercedes no estava a les suficients revolucions, baixant molt de voltes quan el pilot ha engranat la primera velocitat. Sortosament, tot i la mala sortida, ningú s'ha tocat amb ningú.
La pista freda canvia les coses. Semblava clar entrant a la cursa que, si no plovia, les estratègies anirien de cara a fer servir un o dos jocs de pneumàtics tous. No ha plogut, però la pista ha estat molt freda i ha provocat que el rendiment dels pneumàtics de la ratlla groga no fos l'esperat. En canvi, el pneumàtic dur (taronja) ha estat el protagonista, durant molt i essent molt estable en comparació amb els altres dos jocs. Ja a les voltes 9 i 10 han començat les aturades, i la cursa s'ha transformat en un joc de a veure qui s'aturava abans que el seu rival a pista per mirar de avançar-lo per estratègia, donada la dificultat d'avançar a Suzuka.
Únicament els Williams, els Renault i els Sauber han anat a una sola aturada gràcies a sortir fora del top 10 i poder usar els pneumàtics durs o mitjans ja a la sortida.
Pel que fa als de davant, a la primera aturada Hamilton ha avançat Ricciardo, Räikkönen i Pérez aturant-se abans que ells i començant a arreglar la seva situació.
Hamilton ha manifestat que ha patinat a la sortida, però les imatges a bord semblaven mostrar que el Mercedes no estava a les suficients revolucions, baixant molt de voltes quan el pilot ha engranat la primera velocitat. Sortosament, tot i la mala sortida, ningú s'ha tocat amb ningú.
![]() |
El moment clau de la cursa. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Únicament els Williams, els Renault i els Sauber han anat a una sola aturada gràcies a sortir fora del top 10 i poder usar els pneumàtics durs o mitjans ja a la sortida.
Pel que fa als de davant, a la primera aturada Hamilton ha avançat Ricciardo, Räikkönen i Pérez aturant-se abans que ells i començant a arreglar la seva situació.
Errors estratègics i males actuacions. A pesar de sortir sisè i vuitè, els Ferrari han tingut molt bon ritme i Vettel semblava preparat per disputar-li el segon lloc a Verstappen, però incomprensiblement, l'equip ha trigat molt en fer la segona aturada. Si s'hagués aturat a la mateixa volta que l'holandès, hagués seguit tercer a poca distància. Però ha trigat sis voltes en aturar-se, no només havent perdut 10 segons respecte Verstappen sinó també perdent el tercer lloc amb Hamilton. Ferrari ha posat els tous, però la menor durabilitat no ha permés a l'alemany atacar l'anglès.
Una cosa semblant ha passat amb Ricciardo, que també ha trigat molt en aturar-se per segon cop i ha estat avançat fàcilment per Räikkönen, si bé el Red Bull de l'australià no semblava funcionar ben bé al cent per cent.
Per cert, a casa d'Honda, fracàs de McLaren. És cert que la velocitat punta era la pitjor juntament amb la del Toro Rosso, però crec que no tot és culpa del motor japonès, i l'escuderia de Woking ha viscut una de les pitjors curses de l'any, per darrere Renault i al nivell de Sauber i Manor, en una cursa on no ha abandonat ningú.
Una cosa semblant ha passat amb Ricciardo, que també ha trigat molt en aturar-se per segon cop i ha estat avançat fàcilment per Räikkönen, si bé el Red Bull de l'australià no semblava funcionar ben bé al cent per cent.
Per cert, a casa d'Honda, fracàs de McLaren. És cert que la velocitat punta era la pitjor juntament amb la del Toro Rosso, però crec que no tot és culpa del motor japonès, i l'escuderia de Woking ha viscut una de les pitjors curses de l'any, per darrere Renault i al nivell de Sauber i Manor, en una cursa on no ha abandonat ningú.
Els comissaris no han obert una investigació oficial, encara que Charlie Whiting ha citat el pilot de Red Bull per comentar-li alguna cosa de manera informal, cosa que em sembla pitjor, perquè o és legal i llavors no li has de dir res o bé és sancionable i llavors el sanciones.
Més tard, però, Mercedes ha protestat per la defensa de Verstappen, i com que els dos pilots ja havien abandonat el circuit, no se sabran els resultats oficials o si hi ha alguna penalització fins d'aquí 15 dies a Austin. Jo personalment dubto que penalitzin a Verstappen, però vés a saber si serà com l'any 1999 on es va sancionar a Ferrari i semblava que Mika Häkkinen era campió i després van retirar la sanció, preparant una última cursa decisiva...
![]() |
Tricampions del món de constructors. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
-Esteban Gutiérrez. Error quan podria haver lluitat pels punts.
-Comissaris. Crec que els deixaré fixes...
-Comissaris. Crec que els deixaré fixes...
-Lewis Hamilton. Mala sortida, bona remuntada.
-Williams. Resistint i puntuant amb una sola aturada.
-Williams. Resistint i puntuant amb una sola aturada.
-Max Verstappen. Ha fet el màxim amb el que tenia.
-Mercedes. Campions per tercer any consecutiu.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 26'43.333 | 1 | 53 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 4.978 | 3 | 53 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | + 5.776 | 2 | 53 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 20.269 | 6 | 53 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 28.370 | 8 | 53 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 33.941 | 4 | 53 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 57.495 | 5 | 53 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 59.177 | 9 | 53 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1'37.763 | 12 | 53 |
10 | 1 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1'38.323 | 11 | 53 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1'39.254 | 7 | 53 | |
12 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1 volta | 16 | 52 | |
13 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 13 | 52 | |
14 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 17 | 52 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 18 | 52 | |
16 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 15 | 52 | |
17 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 14 | 52 | |
18 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 22 | 52 | |
19 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 19 | 52 | |
20 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 10 | 52 | |
21 | Esteban Ocon | 31 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 20 | 52 | |
22 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 21 | 52 |
Cap comentari:
Publica un comentari