

Per a l’any 1987 es van permetre de nou els motors atmosfèrics, i a tal efecte es va crear una copa Colin Chapman de constructors i un campionat Jim Clark de pilots “no-turbo” (que van guanyar Tyrrell i Jonathan Palmer). També es va decidir que el 1989 es prohibirien els motors turbo.
Mentrestant, a davant, el millor turbo seguia sent l’Honda. La marca japonesa va decidir equipar a Lotus a més de Williams, i Ayrton Senna va plantar cara especialment a principi de temporada. Però finalment la batalla pel títol va ser un afer entre els homes de Williams, Nelson Piquet i Nigel Mansell.
Piquet va començar amb mal peu amb un fortíssim accident a Imola, al Tamburello, i de fet, el brasiler reconeixeria més tard que no va acabar d’estar bé físicament tot l’any. Però si més no, anava sumant punts, mentre que Mansell, o guanyava o abandonava.
Al Japó, les minses opcions de Mansell es van esvair en un accident als entrenaments que li va lesionar l’esquena, i Piquet va aconseguir el seu tercer títol sense ni tant sols haver de córrer.
Pel que fa a Alain Prost, va patir amb la menor competitivitat del motor TAG Porsche, però tot i així va aconseguir tres victòries fins arribar a les 28, batent el rècord de victòries de Jackie Stewart.
Gerhard Berger també va acabar l’any de manera prometedora per a Ferrari, amb dues victòries.
![]() |
El tricampió Piquet enfilant la Parabolica de Monza. |
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
12/4 | BR | Mansell (Williams) | Prost (McLaren) | Piquet (Williams) |
3/5 | SM | Senna (Lotus) | Mansell (Williams) | Fabi (Benetton) |
17/5 | B | Mansell (Williams) | Prost (McLaren) | Prost (McLaren) |
31/5 | MO | Mansell (Williams) | Senna (Lotus) | Senna (Lotus) |
21/6 | DET | Mansell (Williams) | Senna (Lotus) | Senna (Lotus) |
5/7 | F | Mansell (Williams) | Mansell (Williams) | Piquet (Williams) |
12/7 | GB | Piquet (Williams) | Mansell (Williams) | Mansell (Williams) |
26/7 | D | Mansell (Williams) | Piquet (Williams) | Mansell (Williams) |
9/8 | H | Mansell (Williams) | Piquet (Williams) | Piquet (Williams) |
16/8 | Ö | Piquet (Williams) | Mansell (Williams) | Mansell (Williams) |
6/9 | I | Piquet (Williams) | Piquet (Williams) | Senna (Lotus) |
20/9 | P | Berger (Ferrari) | Prost (McLaren) | Berger (Ferrari) |
27/9 | E | Piquet (Williams) | Mansell (Williams) | Berger (Ferrari) |
18/10 | MX |
Mansell (Williams)
|
Mansell (Williams) | Piquet (Williams) |
1/11 | J |
Berger (Ferrari)
|
Berger (Ferrari) | Prost (McLaren) |
15/11 | AU |
Berger (Ferrari)
|
Berger (Ferrari) | Berger (Ferrari) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Nelson Piquet
|
Williams-Honda | 73 |
2 |
Nigel Mansell
|
Williams-Honda | 61 |
3 |
Ayrton Senna
|
Lotus-Honda | 57 |
4 |
Alain Prost
|
McLaren-TAG Porsche | 46 |
5 |
Gerhard Berger
|
Ferrari | 36 |
6 |
Stefan Johansson
|
McLaren-TAG Porsche | 30 |
7 |
Michele Alboreto
|
Ferrari | 17 |
8 |
Thierry Boutsen
|
Benetton-Ford | 16 |
9 |
Teo Fabi
|
Benetton-Ford | 12 |
10 |
Eddie Cheever
|
Arrows-Megatron | 8 |
11 |
Jonathan Palmer
|
Tyrrell-Ford | 7 |
12 |
Satoru Nakajima
|
Lotus-Honda | 7 |
13 |
Riccardo Patrese
|
Brabham-BMW | 6 |
14 |
Andrea de Cesaris
|
Brabham-BMW | 4 |
15 |
Philippe Streiff
|
Tyrrell-Ford | 4 |
16 |
Derek Warwick
|
Arrows-Megatron | 3 |
17 |
Philippe Alliot
|
Lola-Ford | 3 |
18 |
Martin Brundle
|
Zakspeed | 2 |
19 |
René Arnoux
|
Ligier-Megatron | 1 |
19 |
Ivan Capelli
|
March-Ford | 1 |
19 |
Roberto Moreno
|
AGS-Ford | 1 |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Jonathan Palmer
|
Tyrrell-Ford | 95 |
2 |
Philippe Streiff
|
Tyrrell-Ford | 74 |
3 |
Philippe Alliot
|
Lola-Ford | 43 |
4 |
Ivan Capelli
|
March-Ford | 38 |
5 |
Pascal Fabre
|
AGS-Ford | 35 |
6 |
Yannick Dalmas
|
Lola-Ford | 13 |
7 |
Roberto Moreno
|
AGS-Ford | 4 |
Equip | Punts | |
1 |
Williams-Honda
|
137 |
2 |
McLaren-TAG Porsche
|
76 |
3 |
Lotus-Honda
|
64 |
4 |
Ferrari
|
53 |
5 |
Benetton-Ford
|
28 |
6 |
Tyrrell-Ford
|
11 |
7 |
Arrows-Megatron
|
11 |
8 |
Brabham-BMW
|
10 |
9 |
Lola-Ford
|
3 |
10 |
Zakspeed
|
2 |
11 |
Ligier-Megatron
|
1 |
11 |
March-Ford
|
1 |
11 |
AGS-Ford
|
1 |
Equip | Punts | |
1 |
Tyrrell-Ford
|
169 |
2 |
Lola-Ford
|
56 |
3 |
AGS-Ford
|
39 |
4 |
March-Ford
|
38 |
-Pole positions: 4 (Mansell 8, Piquet 4, Berger 3, Senna 1)
-Primera fila: 5 (Mansell 14, Piquet 6, Berger 5, Senna 4, Prost 3)
-Victòries: 5 (Mansell 6, Prost 3, Piquet 3, Senna 2, Berger 2)
-Voltes ràpides: 6 (Piquet 4, Mansell 3, Senna 3, Berger 3, Prost 2, Fabi 1)
-Podis: 11 (Piquet 11, Senna 8, Prost 7, Mansell 7, Johansson 5, Berger 3, Alboreto 3, de Cesaris 1, Fabi 1, Patrese 1, Boutsen 1)
-Voltes liderades: 7 (Mansell 416, Berger 203, Piquet 154, Prost 110, Senna 108, Boutsen 13, Alboreto 5)
-Pole positions: 3 (Williams 12, Ferrari 3, Lotus 1)
-Primera fila: 4 (Williams 20, Ferrari 5, Lotus 4, McLaren 3)
-Victòries: 4 (Williams 9, McLaren 3, Lotus 2, Ferrari 2)
-Voltes ràpides: 5 (Williams 7, Lotus 3, Ferrari 3, McLaren 2, Benetton 1)
-Podis: 6 (Williams 18, McLaren 12, Lotus 8, Ferrari 6, Brabham 2, Benetton 2)
-Voltes liderades: 5 (Williams 570, Ferrari 208, McLaren 110, Lotus 108, Benetton 13)