Tot semblava llest per a Lewis Hamilton: havia guanyat els dos últims anys a Monza i havia fet la pole amb força diferència sobre el seu company. Però som a diumenge a la tarda i Nico Rosberg torna a estar a només dos punts del liderat.
La sortida marca la cursa. Mercedes va fer la Q2 amb el pneumàtic tou i donada l'avantatge que havien mostrat, semblava que la cursa seria una batalla privada entre els Mercedes. Però Hamilton ha sortit malament, bé per error seu, bé per algun problema amb l'embragatge, i sortint de la primera corba era sisè, havent estat avançat per Rosberg, els dos Ferrari, Valtteri Bottas i Daniel Ricciardo.
També han fet males sortides Max Verstappen, des del setè lloc a l'onzè, i Esteban Gutiérrez, del desè al vinté, amb Jenson Button perdent posicions al tocar-se amb un Sauber a les Lesmo. Cal mencionar també els dos primers abandonaments, Jolyon Palmer i Felipe Nasr al tocar-se sortint de la primera variant a la volta 2.
Remuntades i estratègies. Amb els pneumàtics tous contra els supertous dels seus rivals, Hamilton ha avançat Ricciardo ràpid però li ha costat més amb Bottas. L'anglès no ha avançat als Ferrari en cursa però no li ha fet falta, doncs l'estratègia de Mercedes de sortir amb el tou els ha permès anar a una sola aturada, mentre que la resta de cotxes als punts han hagut d'aturar-se dues vegades. Hi ha hagut variabilitat sobre si posar dos tous o dos supertous. Els Ferrari han acabat còmodament tercer (Vettel) i quart (Räikkönen) amb un Ricciardo que ha usat els supertous al final per avançar de manera oportunista a Bottas. Max Verstappen ha acabat al setè lloc amb un avançament incisiu sobre Sergio Pérez. Felipe Massa i Nico Hülkenberg han completat els punts, amb Williams que torna a avançar Force India a la classificació.
També han fet males sortides Max Verstappen, des del setè lloc a l'onzè, i Esteban Gutiérrez, del desè al vinté, amb Jenson Button perdent posicions al tocar-se amb un Sauber a les Lesmo. Cal mencionar també els dos primers abandonaments, Jolyon Palmer i Felipe Nasr al tocar-se sortint de la primera variant a la volta 2.
![]() |
Rosberg, convincent. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
El xou de McLaren. No era una cursa molt propicia per a McLaren donada la falta de potència del motor Honda, però s'han observat força millores, veient que tant ells com Haas (amb el motor Ferrari nou) s'han quedat a les portes dels punts en una cursa sense cap abandonament dels cinc primers equips del campionat. Ha estat curiosa la volta ràpida de Fernando Alonso havent entrat al box a falta de quatre voltes i després d'haver-se'n rigut dels comentaris del seu enginyer de pista sobre la possibilitat d'atrapar Romain Grosjean. No sé a vosaltres, però a mi m'ha semblat poc respectuós veient que l'MP4-31 va força bé a hores d'ara.
Potser tot el xou del dissabte de "pugem a Stoffel Vandoorne a pilot titular però mantenim a Jenson Button com a tercer pilot en un semi-any sabàtic" té a veure amb tenir un pla B per si Alonso decidís no continuar després de 2017...
Potser tot el xou del dissabte de "pugem a Stoffel Vandoorne a pilot titular però mantenim a Jenson Button com a tercer pilot en un semi-any sabàtic" té a veure amb tenir un pla B per si Alonso decidís no continuar després de 2017...
Contraprogramació. No sé si la Fórmula 1 es pot permetre fer curses el mateix diumenge que MotoGP. Ja sé que són coses diferents i que per definició les motos son molt més competides, però quan veus que a la cursa d'avui de motos ha guanyat un pilot que venç per primer cop a la categoria amb una marca que feia 9 anys que no guanyava mentre per la segona posició lluitaven 6 pilots de 3 marques diferents amb molts avançaments entre ells... doncs costa convèncer a la gent de que la Fórmula 1 és interessant. Avui a Monza gran part dels avançaments han sigut gràcies al DRS, que en sí mateix és un pedaç per pal·liar el fet de que els cotxes no es poden seguir els uns als altres per l'aerodinàmica. Temo que els canvis per al 2017 agreugin aquesta dificultat...
Però el protagonista d'avui ha estat Nico Rosberg. Sense fer soroll torna a estar a dos puntets del seu company, quan molts -m'incloc- ja el donàvem per derrotat. Veurem què passa a Singapur i si els Mercedes patiran tant com l'any passat...
![]() |
Dos que no correran al 2017... (Copyright: Instagram Felipe Massa) |
-Lewis Hamilton. Els errors a la sortida poden sortir cars.
-Toro Rosso. Patint el fet de dur un motor 2015.
-Toro Rosso. Patint el fet de dur un motor 2015.
-Sergio Pérez. El mateix que Bottas però amb Verstappen.
-Manor. Van millorant però compte amb la fiabilitat.
-Manor. Van millorant però compte amb la fiabilitat.
-Ferrari. No es pot criticar res aquest cap de setmana.
-Daniel Ricciardo. Aconseguint el màxim possible.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 17'28.089 | 2 | 53 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | + 15.070 | 1 | 53 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 20.990 | 3 | 53 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 27.561 | 4 | 53 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 45.295 | 6 | 53 |
6 | 8 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 51.015 | 5 | 53 |
7 | 6 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 54.236 | 7 | 53 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1'04.954 | 8 | 53 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1'05.617 | 11 | 53 |
10 | 1 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1'18.656 | 9 | 53 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 17 | 52 | |
12 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 14 | 52 | |
13 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 10 | 52 | |
14 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 12 | 52 | |
15 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 15 | 52 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 19 | 52 | |
17 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 21 | 52 | |
18 | Esteban Ocon | 31 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 22 | 51 | |
DNF | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | Danys/bateria | 16 | 36 | |
DNF | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | Motor | 13 | 26 | |
DNF | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | Danys accident | 20 | 7 | |
DNF | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | Danys accident | 18 | 6 |
Cap comentari:
Publica un comentari