Crònica GP de Singapur: Rosberg domina les estratègies

És aquest un campionat de ratxes, i ara mateix estem una altra vegada amb el domini de Nico Rosberg. L’alemany ha tornat al liderat del mundial, cosa destacable després d’haver perdut un bon avantatge fa unes curses.

Bones i males sortides. Com en tantes curses, la sortida ha estat important. Els Red Bull, que sortien segon i quart i amb pneumàtics més durs, no han pogut avançar als Mercedes. De fet, Daniel Ricciardo s’ha mantingut al segon lloc i Max Verstappen ha sortit força malament. La seva mala sortida i la gran sortida de Nico Hülkenberg han provocat l’únic Safety Car de la cursa; mentre els Toro Rosso volien avançar Verstappen a la mateixa graella, Hülkenberg ha volgut passar pel mig i s’ha vist atrapat, fent una virolla i impactant contra el mur.
L’alemany ha abandonat al moment, mentre que Carlos Sainz ha patit danys al costat. Més enrere, Valtteri Bottas i Jenson Button també s’han tocat, amb una punxada pel finès i l’aleró trencat pel britànic. Els dos han acabat abandonant ben entrada la cursa.

Ferrari ho ha fet bé amb Vettel però no tant amb Räikkönen.
(Copyright: Scuderia Ferrari)

Cursa d’estratègies. La cursa s’ha dividit entre els homes que han fet dues aturades i els que n’han fet tres. El pneumàtic tou ha pres protagonisme. Sebastian Vettel l’ha usat per remuntar des del fons de la graella, i gairebé tothom l’ha fet servir. Rosberg, a davant, ha acabat la cursa amb amb dos jocs de tous després de sortir amb ultratous. Darrere seu, Ricciardo ha sortit amb supertous, i ha posat supertous, tous i supertous per retallar-li molts segons a les últimes voltes i quedar-se només a 4 dècimes de Rosberg.
El tercer lloc semblava que podria haver sigut per a Kimi Räikkönen. El finès havia avançat a Lewis Hamilton quan aquest havia fet un error. Hamilton ha entrat a falta de 16 voltes per posar un supertou; Ferrari ha volgut cobrir l’estratègia i ha fet el mateix amb Räikkönen una volta més tard, i Hamilton ha superat al Ferrari. Potser si Ferrari no s’hagués aturat més, Hamilton no hauria pogut retallar 30 segons en 15 voltes…
Darrere d’ells, Vettel ha completat la cursa i ha arribat fins al cinquè lloc fent servir tou, supertou i ultra tou. Max Verstappen ha estat sisè amb tres aturades, mentre la resta dels pilots als punts han fet només dues aturades.

Noms a destacar. Val la pena destacar la cursa de Daniil Kvyat, que ha sumat dos punts i ha lluitat de manera valerosa amb Max Verstappen. Veurem si la seva resistència no li costarà alguna opció a Red Bull. També destacables les curses de Sergio Pérez, a qui ahir van penalitzar amb 8 posicions i que ha recuperat força bé. Kevin Magnussen ha sumat l’últim punt per a Renault quedant força per davant del que mereixeria el seu cotxe, i el mateix ha fet Fernando Alonso. McLaren no estava tan amunt com s’esperaven però l’asturià ha aconseguit quedar just darrere dels 3 primers equips.
A l’altre cantó de la moneda, Carlos Sainz. El madrileny podria haver obtingut un gran resultat però el toc amb Hülkenberg l’ha obligat a entrar al box per retirar una peça i més tard ha perdut potència en el seu motor que ja de per sí és menys potent que el de la majoria…
Menció especial per al comissari que ha hagut de marxar cames ajudeu-me de la graella quan es feia la nova sortida; clarament algú no l’havia avisat!

Rosberg, 8 victòries ja.
(Copyright: Mercedes AMG F1)

Nico Rosberg ha tornat al liderat però potser la dada és veure que a la cursa on Mercedes va patir més l’any passat, aquest any l’han guanyat i no han fet doblet per un cap de setmana una mica tou per part de Hamilton… Mercedes està molt, molt forta i a hores d’ara només han perdut una cursa i per autodestrucció.

-Ferrari. Llençant un podi innecessàriament.
-Lewis Hamilton. Sembla haver perdut l’iniciativa.
-Max Verstappen. La mala sortida li ha costat cara.

-Red Bull.  A prop però no superiors a Mercedes.

-Sergio Pérez. Bona recuperació a pesar de les penalitzacions.
-Daniil Kvyat. Necessitava una bona cursa.


-Nico Rosberg. Ara sembla ell el dominador del campionat.

-Sebastian Vettel. Remuntant el màxim possible.
-Fernando Alonso. Com sempre donant el màxim..
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W07 Hybrid 1h 55’48.950 1 61
2 18 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 0.488 2 61
3 15 Lewis Hamilton 44 Mercedes W07 Hybrid + 8.038 3 61
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF16-H + 10.219 5 61
5 10 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF16-H + 27.694 22 61
6 8 Max Verstappen  33 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 1’11.197 4 61
7 6 Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MP4-31 + 1’29.198 9 61
8 4 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM09 + 1’51.062 17 61
9 2 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Ferrari STR11 + 1’51.557 7 61
10 1 Kevin Magnussen 20 Renault RS16 + 1’59.952 15 61
11 Esteban Gutiérrez 21 Haas-Ferrari VF-16 + 1 volta 13 60
12 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW38 + 1 volta 11 60
13 Felipe Nasr 12 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 16 60
14 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Ferrari STR11 + 1 volta 12 60
15 Jolyon Palmer 30 Renault RS16 + 1 volta 18 60
16 Pascal Wehrlein 94 Manor-Mercedes MRT05 + 1 volta 19 60
17 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 14 60
18 Esteban Ocon 31 Manor-Mercedes MRT05 + 2 voltes 21 59
DNF Jenson Button 22 McLaren-Honda MP4-31 Frens 12 43
DNF Valtteri Bottas 77 Williams-Mercedes FW38 Avaria mecànica 10 35
DNF Nico Hülkenberg 27 Force India-Mercedes VJM09 Accident 8 0
DNF Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-16 Frens 20 0