

El 1979 Ferrari encara no tenia motor turbo, com Renault, ni tampoc un efecte terra (com Ligier, Lotus o Williams) molt bo degut al motor bòxer, però tenia una fiabilitat raonable. Amb tres victòries cadascun, Jody Scheckter i Gilles Villeneuve van fer doblet, amb el canadenc escoltant el sud-africà a Monza. Per a Ferrari seria l’últim títol de pilots fins a l’any 2000, una llarga espera de 21 anys.
Els principals rivals de la “rossa” varen ser primer Ligier, que havia passat del motor Matra al Ford i que va començar fort amb Jacques Laffite, i després Williams. En Frank havia refundat l’equip i quan va aparèixer el FW07, que era bàsicament el Lotus 79 amb els defectes corregits, va guanyar cinc de les set últimes curses, amb l’australià Alan Jones quedant tercer al campionat.
Renault també va començar a obtenir resultats, amb algunes poles i la victòria a França, mostrant que la via turbo era la manera d’aconseguir més potència que ningú.
De totes maneres el gran premi de França seria recordat més aviat per l’espectacular duel per la segona posició que van mantenir Villeneuve i René Arnoux. Avui en dia és mostra del que haurien de ser les carreres, però en aquells dies es va criticar als dos pilots per la “perillositat” de la seva actitud. Villeneuve no es va quedar aquí i va mostrar la seva bogeria/talent en dues ocasions més: a Holanda conduint a tota velocitat amb només tres rodes, i a Estats Units liderant una sessió de lliures sota pluja torrencial per més de nou segons.
L’incident estrany de la temporada va ser la lesió de Patrick Depailler; es va trencar les cames fent ala-delta i no tornaria fins l’any 1980. Jacky Ickx va participar en els seus últims grans premis substituint el francès. També es van retirar James Hunt i Niki Lauda, aquest últim de manera temporal.

Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
21/1 | RA | Laffite (Ligier) | Laffite (Ligier) | Laffite (Ligier) |
4/2 | BR | Laffite (Ligier) | Laffite (Ligier) | Laffite (Ligier) |
3/3 | SA | Jabouille (Renault) | Villeneuve (Ferrari) | Villeneuve (Ferrari) |
8/4 | LB | Villeneuve (Ferrari) | Villeneuve (Ferrari) | Villeneuve (Ferrari) |
29/4 | E | Laffite (Ligier) | Depailler (Ligier) | Villeneuve (Ferrari) |
13/5 | B | Laffite (Ligier) | Scheckter (Ferrari) | Villeneuve (Ferrari) |
27/5 | MO | Scheckter (Ferrari) | Scheckter (Ferrari) | Depailler (Ligier) |
1/7 | F | Jabouille (Renault) | Jabouille (Renault) | Arnoux (Renault) |
14/7 | GB | Jones (Williams) | Regazzoni (Williams) | Regazzoni (Williams) |
29/7 | D | Jabouille (Renault) | Jones (Williams) | Villeneuve (Ferrari) |
12/8 | Ö | Arnoux (Renault) | Jones (Williams) | Arnoux (Renault) |
26/8 | NL | Arnoux (Renault) | Jones (Williams) | Villeneuve (Ferrari) |
9/9 | I | Jabouille (Renault) | Scheckter (Ferrari) | Regazzoni (Williams) |
30/9 | CA | Jones (Williams) | Jones (Williams) | Jones (Williams) |
7/10 | US | Jones (Williams) | Villeneuve (Ferrari) | Piquet (Brabham) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Jody Scheckter
|
Ferrari | 51 |
2 |
Gilles Villeneuve
|
Ferrari | 47 |
3 |
Alan Jones
|
Williams-Ford | 40 |
4 |
Jacques Laffite
|
Ligier-Ford | 36 |
5 |
Clay Regazzoni
|
Williams-Ford | 29 |
6 |
Patrick Depailler
|
Ligier-Ford | 20 |
7 |
Carlos Reutemann
|
Lotus-Ford | 20 |
8 |
René Arnoux
|
Renault | 17 |
9 |
John Watson
|
McLaren-Ford | 15 |
10 |
Didier Pironi
|
Tyrrell-Ford | 14 |
11 |
Jean-Pierre Jarier
|
Tyrrell-Ford | 14 |
12 |
Mario Andretti
|
Lotus-Ford | 14 |
13 |
Jean-Pierre Jabouille
|
Renault | 9 |
14 |
Niki Lauda
|
Brabham-Alfa Romeo | 4 |
15 |
Nelson Piquet
|
Brabham-Alfa Romeo | 3 |
15 |
Elio de Angelis
|
Shadow-Ford | 3 |
17 |
Jacky Ickx
|
Ligier-Ford | 3 |
18 |
Jochen Mass
|
Arrows-Ford | 3 |
19 |
Riccardo Patrese
|
Arrows-Ford | 2 |
19 |
Hans Joachim-Stuck
|
ATS-Ford | 2 |
21 |
Emerson Fittipaldi
|
Fittipaldi-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Ferrari
|
113 |
2 |
Williams-Ford
|
75 |
3 |
Ligier-Ford
|
61 |
4 |
Lotus-Ford
|
39 |
5 |
Tyrrell-Ford
|
28 |
6 |
Renault
|
26 |
7 |
McLaren-Ford
|
15 |
8 |
Brabham-Alfa Romeo
|
7 |
9 |
Arrows-Ford
|
5 |
10 |
Shadow-Ford
|
3 |
11 |
ATS-Ford
|
2 |
12 |
Fittipaldi-Ford
|
1 |
-Pole positions: 6 (Laffite 4, Jabouille 4, Jones 3, Arnoux 2, Villeneuve 1, Scheckter 1)
-Primera fila: 9 (Jones 6, Jabouille 5, Depailler 4, Laffite 4, Arnoux 4, Villeneuve 3, Scheckter 2, Reutemann 1, Piquet 1)
-Victòries: 7 (Jones 4, Scheckter 3, Villeneuve 3, Laffite 2, Depailler 1, Jabouille 1, Regazzoni 1)
-Voltes ràpides: 7 (Villeneuve 6, Laffite 2, Arnoux 2, Regazzoni 2, Depailler 1, Jones 1, Piquet 1)
-Podis: 13 (Villeneuve 7, Scheckter 6, Laffite 6, Jones 5, Regazzoni 5, Reutemann 4, Arnoux 3, Depailler 2, Jarier 2, Pironi 2, Andretti 1, Watson 1, Jabouille 1)
-Voltes liderades: 8 (Villeneuve 308, Jones 216, Scheckter 170, Depailler 110, Laffite 95, Jabouille 35, Regazzoni 30, Arnoux 11)
-Pole positions: 4 (Renault 6, Ligier 4, Williams 3, Ferrari 2)
-Primera fila: 6 (Renault 9, Ligier 8, Williams 6, Ferrari 5, Lotus 1, Brabham 1)
-Victòries: 4 (Ferrari 6, Williams 5, Ligier 3, Renault 1)
-Voltes ràpides: 5 (Ferrari 6, Williams 3, Ligier 3, Renault 2, Brabham 1)
-Podis: 7 (Ferrari 13, Williams 10, Ligier 8, Lotus 5, Tyrrell 4, Renault 4, McLaren 1)
-Voltes liderades: 4 (Ferrari 478, Williams 246, Ligier 205, Renault 46)