El 1976 van passar tantes coses que fins i tot se n’ha fet una pel·lícula. Els dos grans protagonistes varen ser el vigent campió Niki Lauda i l’anglès amb fama de playboy James Hunt, que havia fitxat per McLaren quan Emerson Fittipaldi va fitxar per l’equip del seu germà.
La primera meitat de la temporada va ser per al pilot austríac de Ferrari. Amb cinc victòries en les primeres nou curses, Lauda portava un gran avantatge quan es va arribar al Nürburgring. Allí, a la segona volta, Lauda va patir un greu accident a Bergwerk i es va veure envoltat de flames, essent salvat per Brett Lunger, Arturo Merzario, Harald Ertl i Guy Edwards. Malgrat els esforços dels pilots, Lauda patia cremades a la cara i problemes respiratoris que van fer témer per la seva vida.
Hunt va guanyar aquella cursa i a partir d’allà va començar a recuperar punts a un Lauda que va tornar només un mes després de l’accident, arribant a l’última cursa amb l’austríac per davant però només per tres punts. Al primer GP del Japó va ploure a bots i barrals i Lauda va decidir posar el seny per davant i retirar-se a la primera volta, mentre Hunt sumava un tercer lloc que li donava el títol.
L’altra gran història de 1976 va ser el primer cotxe de 6 rodes. El Tyrrell P34 portava dos pneumàtics de darrere normals i quatre rodes més petites a davant, i Jody Scheckter va guanyar a Suècia amb l’invent de Derek Gardner. També va debutar l’equip Ligier, amb Jacques Laffite de pilot, i es va afegir un segon GP a Estats Units, als carrers de Long Beach.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
25/1 | BR | Hunt (McLaren) | Lauda (Ferrari) | Jarier (Shadow) |
6/3 | SA | Hunt (McLaren) | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) |
28/3 | LB | Regazzoni (Ferrari) | Regazzoni (Ferrari) | Regazzoni (Ferrari) |
2/5 | E | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) | Mass (McLaren) |
16/5 | B | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) |
30/5 | MO | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Regazzoni (Ferrari) |
13/6 | S | Scheckter (Tyrrell) | Scheckter (Tyrrell) | Andretti (Lotus) |
4/7 | F | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) | Lauda (Ferrari) |
18/7 | GB | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) |
1/8 | D | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) | Scheckter (Tyrrell) |
15/8 | Ö | Hunt (McLaren) | Watson (Penske) | Hunt (McLaren) |
29/8 | NL | Peterson (March) | Hunt (McLaren) | Regazzoni (Ferrari) |
12/9 | I | Laffite (Ligier) | Peterson (March) | Peterson (March) |
3/10 | CA | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) | Depailler (Tyrrell) |
10/10 | US | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) | Hunt (McLaren) |
24/10 | J | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Laffite (Ligier) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
James Hunt
|
McLaren-Ford | 69 |
2 |
Niki Lauda
|
Ferrari | 68 |
3 |
Jody Scheckter
|
Tyrrell-Ford | 49 |
4 |
Patrick Depailler
|
Tyrrell-Ford | 39 |
5 |
Clay Regazzoni
|
Ferrari | 31 |
6 |
Mario Andretti
|
Parnelli-Ford/Lotus-Ford | 22 |
7 |
John Watson
|
Penske-Ford | 20 |
8 |
Jacques Laffite
|
Ligier-Matra | 20 |
9 |
Jochen Mass
|
McLaren-Ford | 19 |
10 |
Gunnar Nilsson
|
Lotus-Ford | 11 |
11 |
Ronnie Peterson
|
March-Ford | 10 |
12 |
Tom Pryce
|
Shadow-Ford | 10 |
13 |
Hans Joachim-Stuck
|
March-Ford | 8 |
14 |
Carlos Pace
|
Brabham-Alfa Romeo | 7 |
15 |
Alan Jones
|
Surtees-Ford | 7 |
16 |
Carlos Reutemann
|
Brabham-Alfa Romeo | 3 |
17 |
Emerson Fittipaldi
|
Fittipaldi-Ford | 3 |
18 |
Chris Amon
|
Ensign-Ford | 2 |
19 |
Rolf Stommelen
|
Brabham-Alfa Romeo | 1 |
19 |
Vittorio Brambilla
|
March-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Ferrari
|
83 |
2 |
McLaren-Ford
|
74 |
3 |
Tyrrell-Ford
|
71 |
4 |
Lotus-Ford
|
29 |
5 |
Penske-Ford
|
20 |
6 |
Ligier-Matra
|
20 |
7 |
March-Ford
|
19 |
8 |
Shadow-Ford
|
10 |
9 |
Brabham-Alfa Romeo
|
9 |
10 |
Surtees-Ford
|
7 |
11 |
Fittipaldi-Ford
|
3 |
12 |
Ensign-Ford
|
2 |
13 |
Parnelli-Ford
|
1 |
-Pole positions: 7 (Hunt 8, Lauda 3, Regazzoni 1, Scheckter 1, Peterson 1, Laffite 1, Andretti 1)
-Primera fila: 9 (Hunt 11, Lauda 8, Scheckter 3, Regazzoni 3, Peterson 2, Andretti 2, Depailler 1, Watson 1, Laffite 1)
-Victòries: 7 (Hunt 6, Lauda 5, Regazzoni 1, Scheckter 1, Watson 1, Peterson 1, Andretti 1)
-Voltes ràpides: 10 (Lauda 4, Regazzoni 3, Hunt 2, Jarier 1, Andretti 1, Depailler 1, Mass 1, Scheckter 1, Laffite 1, Peterson 1)
-Podis: 12 (Lauda 9, Hunt 8, Depailler 7, Scheckter 5, Regazzoni 4, Watson 3, Laffite 3, Andretti 3, Mass 2, Nilsson 2, Pryce 1, Peterson 1)
-Voltes liderades: 8 (Hunt 351, Lauda 341, Regazzoni 88, Scheckter 79, Peterson 69, Andretti 55, Watson 45, Depailler 2)
-Pole positions: 6 (McLaren 8, Ferrari 4, Tyrrell 1, March 1, Lotus 1, Ligier 1)
-Primera fila: 7 (Ferrari 11, McLaren 11, Tyrrell 4, March 2, Lotus 2, Penske 1, Ligier 1)
-Victòries: 6 (Ferrari 6, McLaren 6, Tyrrell 1, Penske 1, March 1, Lotus 1)
–Voltes ràpides: 7 (Ferrari 7, McLaren 3, Tyrrell 2, Lotus 1, Shadow 1, Ligier 1, March 1)
-Podis: 8 (Ferrari 13, Tyrrell 12, McLaren 10, Lotus 5, Penske 3, Ligier 3, March 1, Shadow 1)
-Voltes liderades: 6 (Ferrari 429, McLaren 351, Tyrrell 81, March 69, Lotus 55, Penske 45)