Després d’11 anys de sequera, Ferrari tornava a triomfar de la mà de dos joves. Un era Luca di Montezemolo, convertit en director esportiu pel Commendatore, i l’altre Niki Lauda, que va fer bona la promesa mostrada la temporada anterior. Tant Emerson Fittipaldi amb McLaren com Carlos Reutemann amb Brabham van oposar resistència però sense la consistència i regularitat del pilot austríac.
Malauradament el 1975 va ser la sentència de mort per al circuit de Montjuïc. Ja als entrenaments lliures hi va haver protestes per la mala subjecció dels guarda-rails, i alguns pilots com Fittipaldi van decidir no córrer. A la cursa, Rolf Stommelen (Hill) liderava quan al rasant es va trencar el suport de fibra de carboni i va perdre l’aleró posterior, anant a parar contra les tanques i matant a quatre persones. La cursa es va aturar a la meitat, essent la primera victòria per a Jochen Mass i els únics punts per a una dona, Lella Lombardi.
També hi va haver tragèdia al GP d’Àustria. Allà, el pilot americà de Penske Mark Donohue va sortir volant als entrenaments i va rebre un fort cop al cap d’un suport d’una tanca; moriria dies després. La cursa va ser un altre GP aturat a la meitat però per la pluja i guanyat per Vittorio Brambilla.
Graham Hill es va retirar finalment després de 17 temporades corrent. El seu equip prometia però ell, el pilot Tony Brise i la plana major de l’equip van morir en caure l’avioneta que pilotava el propi Graham.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
12/1 | RA | Jarier (Shadow) | Fittipaldi (McLaren) | Hunt (Hesketh) |
26/1 | BR | Jarier (Shadow) | Pace (Brabham) | Jarier (Shadow) |
1/3 | SA | Pace (Brabham) | Scheckter (Tyrrell) | Pace (Brabham) |
27/4 | E | Lauda (Ferrari) | Mass (McLaren) | Andretti (Parnelli) |
11/5 | MO | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Depailler (Tyrrell) |
25/5 | B | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Regazzoni (Ferrari) |
8/6 | S | Brambilla (March) | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) |
22/6 | NL | Lauda (Ferrari) | Hunt (Hesketh) | Lauda (Ferrari) |
6/7 | F | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Mass (McLaren) |
19/7 | GB | Pryce (Shadow) | Fittipaldi (McLaren) | Regazzoni (Ferrari) |
3/8 | D | Lauda (Ferrari) | Reutemann (Brabham) | Regazzoni (Ferrari) |
17/8 | Ö | Lauda (Ferrari) | Brambilla (March) | Brambilla (March) |
7/9 | I | Lauda (Ferrari) | Regazzoni (Ferrari) | Regazzoni (Ferrari) |
5/10 | US | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Fittipaldi (McLaren) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Niki Lauda
|
Ferrari | 64,5 |
2 |
Emerson Fittipaldi
|
McLaren-Ford | 45 |
3 |
Carlos Reutemann
|
Brabham-Ford | 37 |
4 |
James Hunt
|
Hesketh-Ford | 33 |
5 |
Clay Regazzoni
|
Ferrari | 25 |
6 |
Carlos Pace
|
Brabham-Ford | 24 |
7 |
Jody Scheckter
|
Tyrrell-Ford | 20 |
8 |
Jochen Mass
|
McLaren-Ford | 20 |
9 |
Patrick Depailler
|
Tyrrell-Ford | 12 |
10 |
Tom Pryce
|
Shadow-Ford | 8 |
11 |
Vittorio Brambilla
|
March-Ford | 6,5 |
12 |
Jacques Laffite
|
Williams-Ford | 6 |
13 |
Ronnie Peterson
|
Lotus-Ford | 6 |
14 |
Mario Andretti
|
Parnelli-Ford | 5 |
15 |
Mark Donohue
|
March-Ford/Penske-Ford | 4 |
16 |
Jacky Ickx
|
Lotus-Ford | 3 |
17 |
Alan Jones
|
Hill-Ford | 2 |
18 |
Jean-Pierre Jarier
|
Shadow-Ford | 1,5 |
19 |
Tony Brise
|
Hill-Ford | 1 |
19 |
Gijs van Lennep
|
Ensign-Ford | 1 |
21 |
Lella Lombardi
|
March-Ford | 0,5 |
Equip | Punts | |
1 |
Ferrari
|
72,5 |
2 |
Brabham-Ford
|
54 |
3 |
McLaren-Ford
|
53 |
4 |
Hesketh-Ford
|
33 |
5 |
Tyrrell-Ford
|
25 |
6 |
Shadow-Ford
|
9,5 |
7 |
Lotus-Ford
|
9 |
8 |
March-Ford
|
7,5 |
9 |
Williams-Ford
|
6 |
10 |
Parnelli-Ford
|
5 |
11 |
Hill-Ford
|
3 |
12 |
Penske-Ford
|
2 |
13 |
Ensign-Ford
|
1 |
-Pole positions: 5 (Lauda 9, Jarier 2, Pace 1, Brambilla 1, Pryce 1)
-Primera fila: 11 (Lauda 9, Pace 5, Regazzoni 3, Jarier 2, Pryce 2, Fittipaldi 2, Scheckter 1, Depailler 1, Reutemann 1, Brambilla 1, Hunt 1)
-Victòries: 9 (Lauda 5, Fittipaldi 2, Reutemann 1, Scheckter 1, Pace 1, Regazzoni 1, Mass 1, Hunt 1, Brambilla 1)
-Voltes ràpides: 10 (Regazzoni 4, Lauda 2, Pace 1, Hunt 1, Jarier 1, Andretti 1, Depailler 1, Mass 1, Brambilla 1, Fittipaldi 1)
-Podis: 13 (Lauda 8, Reutemann 6, Fittipaldi 6, Hunt 4, Mass 4, Pace 3, Regazzoni 3, Scheckter 3, Ickx 1, Brambilla 1, Pryce 1, Laffite 1, Depailler 1)
-Voltes liderades: 15 (Lauda 298, Reutemann 88, Hunt 88, Scheckter 83, Regazzoni 60, Fittipaldi 33, Pace 31, Jarier 30, Brambilla 28, Andretti 10, Stommelen 8, Mass 3, Pryce 2, Ickx 1, Peterson 1)
-Pole positions: 4 (Ferrari 9, Shadow 3, March 1, Brabham 1)
-Primera fila: 7 (Ferrari 12, Brabham 6, Shadow 4, Tyrrell 2, McLaren 2, March 1, Hesketh 1)
-Victòries: 6 (Ferrari 6, McLaren 3, Brabham 2, Tyrrell 1, Hesketh 1, March 1)
-Voltes ràpides: 8 (Ferrari 6, McLaren 2, Brabham 1, Tyrrell 1, Hesketh 1, Shadow 1, Parnelli 1, March 1)
-Podis: 9 (Ferrari 11, McLaren 10, Brabham 9, Tyrrell 4, Hesketh 4, Shadow 1, Lotus 1, March 1, Williams 1)
-Voltes liderades: 10 (Ferrari 358, Brabham 119, Hesketh 88, Tyrrell 83, McLaren 36, Shadow 32, March 28, Parnelli 10, Hill 8, Lotus 2)