Quan ha complert la penalització a la tercera aturada, el cotxe semblava estar aturat massa estona i després de la cursa Toto Wolff ho ha explicat: no ha funcionat el cronòmetre i l’han aguantat més del compte per si de cas. Si tenim en compte que Rosberg ha perdut gairebé 10 segons en aquesta aturada i que ha acabat exactament a 8.849 segons de Daniel Ricciardo (segon), podem dir que la penalització -discutible al meu parer- i el posterior error de l’equip li han costat 6 punts que poden ser molt valuosos a final de temporada.
Rosberg s’ho haurà de pensar bé durant les vacances… (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Red Bull, a prop de Mercedes? Els Red Bull definitivament han pres el rol que Ferrari tenia l’any passat i son ara mateix el segon equip de la classificació. Des d’alguns sectors, hi ha l’esperança que l’equip de la beguda energètica pugui plantar cara veritablement a Mercedes, però crec que no serà així i de fet penso que Mercedes està encara més fort que la temporada passada. Si mirem les curses, Mercedes les ha guanyat totes excepte Montmeló, on es van autodestruir. Red Bull va posar contra les cordes a les fletxes de plata a Mònaco, però poca cosa més. Potser Singapur serà l’opció més clara per a una derrota dels de Brackley.
Tot això no treu la bona feina de Red Bull; ja són davant de Ferrari i la tendència indica que hi seguiran davant. Avui Ferrari ha tingut una cursa anònima. Tenen el tercer lloc de constructors assegurat; és hora de centrar-se en el 2017.
Pel que fa a Toro Rosso, entre el motor que cada cop es nota més que es de 2015 i un Daniil Kvyat que sembla mentalment enfonsat, els punts cada cop costen més i McLaren ja només és a tres punts. Evidentment que se suposa que McLaren ha d’estar davant de Toro Rosso, però igualment…
Per cert, destacar el bon paper de Jenson Button, superior aquesta vegada a Fernando Alonso. L’asturià s’ha queixat al seu equip després de la primera aturada, mencionant que havia perdut una posició, però el cronòmetre no menteix: Alonso ha passat 57.825 segons a boxes, Button 57.819.
L’única cosa que podria ajudar a Rosberg és la major falta d’elements de l’unitat de potència per al britànic, el qual podria causar penalitzacions de graella.
Primer podi junts de Ricciardo i Verstappen. (Copyright: Red Bull Media) |
No vull acabar sense mencionar dues coses: una, valorar el treball dels mecànics. Per la televisió sentim a vegades molta frustració dels comentaristes perquè les aturades triguen més de 2 segons, i jo voldria mencionar que no deu ser fàcil canviar els pneumàtics en tant poc temps. Més que criticar els que no són tan ràpids, aplaudir els que fan menys errors.
I la segona cosa, de nou la FIA i les decisions. Falta sentit comú. Per exemple, si no vols problemes amb els track limits, no tinguin pianos de 3 metres d’ample…
Ens veiem a finals d’agost amb el GP de Bèlgica, aquest mes anirem posant articles històrics perquè podeu anar llegint durant l’espera!
-Fernando Alonso. Queixós, i perdent punts a les últimes voltes.
-Nico Rosberg. Errada a la sortida i mala sort després, el mundial se’n va.
-Force India. Els dos cotxes als punts.
-Lewis Hamilton. Dominant a plaer.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 30’44.200 | 2 | 67 |
2 | 18 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 6.996 | 3 | 67 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 13.413 | 4 | 67 |
4 | 12 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | + 15.845 | 1 | 67 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 32.570 | 6 | 67 |
6 | 8 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 37.023 | 5 | 67 |
7 | 6 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1’10.049 | 8 | 67 |
8 | 4 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 12 | 66 |
9 | 2 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 7 | 66 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 9 | 66 |
11 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 11 | 66 | |
12 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 13 | 66 | |
13 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 20 | 66 | |
14 | Carlos Sainz Jr. | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 15 | 66 | |
15 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 18 | 66 | |
16 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 16 | 66 | |
17 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 17 | 65 | |
18 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 2 voltes | 22 | 65 | |
19 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 2 voltes | 14 | 65 | |
20 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 19 | 65 | |
21 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | Avaria | 21 | 57 | |
22 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | Danys accident | 10 | 36 |