El de 1974 va ser un dels campionats més igualats de la història. Per posar un exemple, les victòries: Emerson Fittipaldi, Ronnie Peterson i Carlos Reutemann en van obtenir tres, Niki Lauda i Jody Scheckter dues i les dues restants varen ser per a Denny Hulme i Clay Regazzoni.
El campionat va ser finalment per al brasiler Fittipaldi, que aconseguia el seu segon títol en tres anys, però aquest cop dins de l’escuderia McLaren, que la va encertar amb el nou M23. “Emmo” era quart a falta de quatre curses, però al cap de l’any va ser el pilot més regular.
Ferrari va tornar a les victòries de la mà de Clay Regazzoni, que va ser subcampió, i de Niki Lauda. L’austríac havia enamorat Enzo Ferrari amb una gran actuació amb BRM a Mònaco 1973 i va ser potser l’home més ràpid de l’any, amb nou pole positions sobre el 312B3.
Tyrrell va refer-se de la retirada de Jackie Stewart i la mort de François Cévert amb dos joves promeses. Mentre que el francès Patrick Depailler va sumar tant sols una pole, el sud-africà Jody Scheckter va lluitar pel títol fins a l’última cursa.
Diversos equips van debutar aquesta temporada amb xassís propi, com per exemple Penske, Parnelli, Amon, Trojan, Hesketh o Hill.
L’any es va veure de nou tacat per dues morts en gran premi. Una, la del nord-americà Peter Revson a Sud-Àfrica, que directament va provocar la retirada de Denny Hulme a finals de temporada, i la segona, la de l’austríac Helmuth Koinigg a Watkins Glen, en un accident pràcticament idèntic al de Cévert la temporada anterior.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
13/1 | RA | Peterson (Lotus) | Hulme (McLaren) | Regazzoni (Ferrari) |
27/1 | BR | Fittipaldi (McLaren) | Fittipaldi (McLaren) | Regazzoni (Ferrari) |
30/3 | SA | Lauda (Ferrari) | Reutemann (Brabham) | Reutemann (Brabham) |
28/4 | E | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) |
12/5 | B | Regazzoni (Ferrari) | Fittipaldi (McLaren) | Hulme (McLaren) |
26/5 | MO | Lauda (Ferrari) | Peterson (Lotus) | Peterson (Lotus) |
9/6 | S | Depailler (Tyrrell) | Scheckter (Tyrrell) | Depailler (Tyrrell) |
23/6 | NL | Lauda (Ferrari) | Lauda (Ferrari) | Peterson (Lotus) |
7/7 | F | Lauda (Ferrari) | Peterson (Lotus) | Scheckter (Tyrrell) |
20/7 | GB | Lauda (Ferrari) | Scheckter (Tyrrell) | Lauda (Ferrari) |
4/8 | D | Lauda (Ferrari) | Regazzoni (Ferrari) | Scheckter (Tyrrell) |
18/8 | Ö | Lauda (Ferrari) | Reutemann (Brabham) | Regazzoni (Ferrari) |
8/9 | I | Lauda (Ferrari) | Peterson (Lotus) | Pace (Brabham) |
22/9 | CA | Fittipaldi (McLaren) | Fittipaldi (McLaren) | Lauda (Ferrari) |
6/10 | US | Reutemann (Brabham) | Reutemann (Brabham) | Pace (Brabham) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Emerson Fittipaldi
|
McLaren-Ford | 55 |
2 |
Clay Regazzoni
|
Ferrari | 52 |
3 |
Jody Scheckter
|
Tyrrell-Ford | 45 |
4 |
Niki Lauda
|
Ferrari | 38 |
5 |
Ronnie Peterson
|
Lotus-Ford | 35 |
6 |
Carlos Reutemann
|
Brabham-Ford | 32 |
7 |
Denny Hulme
|
McLaren-Ford | 20 |
8 |
James Hunt
|
Hesketh-Ford | 15 |
9 |
Patrick Depailler
|
Tyrrell-Ford | 14 |
10 |
Jacky Ickx
|
Lotus-Ford | 12 |
11 |
Mike Hailwood
|
Surtees-Ford | 12 |
12 |
Carlos Pace
|
Surtees/Brabham-Ford | 11 |
13 |
Jean-Pierre Beltoise
|
BRM | 10 |
14 |
Jean-Pierre Jarier
|
Shadow-Ford | 6 |
15 |
John Watson
|
Brabham-Ford | 6 |
16 |
Hans-Joachim Stuck
|
March-Ford | 5 |
17 |
Arturo Merzario
|
Iso Marlboro-Ford | 4 |
18 |
Graham Hill
|
Lola-Ford | 1 |
18 |
Tom Pryce
|
Shadow-Ford | 1 |
18 |
Vittorio Brambilla
|
March-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
McLaren-Ford
|
73 |
2 |
Ferrari
|
65 |
3 |
Tyrrell-Ford
|
52 |
4 |
Lotus-Ford
|
42 |
5 |
Brabham-Ford
|
35 |
6 |
Hesketh-Ford
|
15 |
7 |
BRM
|
10 |
8 |
Shadow-Ford
|
7 |
9 |
March-Ford
|
6 |
10 |
Iso Marlboro-Ford
|
4 |
11 |
Surtees-Ford
|
3 |
12 |
Lola-Ford
|
1 |
-Pole positions: 6 (Lauda 9, Fittipaldi 2, Regazzoni 1, Peterson 1, Depailler 1, Reutemann 1)
-Primera fila: 9 (Lauda 10, Regazzoni 5,Peterson 4, Reutemann 4, Fittipaldi 2, Scheckter 2, Pace 1, Depailler 1, Hunt 1)
-Victòries: 7 (Peterson 3, Fittipaldi 3, Reutemann 3, Lauda 2, Scheckter 2, Hulme 1, Regazzoni 1)
-Voltes ràpides: 8 (Regazzoni 3, Lauda 3, Peterson 2, Scheckter 2, Pace 2, Hulme 1, Reutemann 1, Depailler 1)
-Podis: 14 (Fittipaldi 7, Regazzoni 7, Scheckter 6, Lauda 5, Peterson 4, Reutemann 4, Hunt 3, Hulme 2, Ickx 2, Beltoise 1, Hailwood 1, Jarier 1, Pace 1, Depailler 1)
-Voltes liderades: 8 (Lauda 339, Reutemann 234, Peterson 156, Scheckter 86 Regazzoni 83, Fittipaldi 77, Hulme 2, Ickx 2)
-Pole positions: 5 (Ferrari 10, McLaren 2, Lotus 1, Tyrrell 1, Brabham 1)
-Primera fila: 7 (Ferrari 15, Brabham 4, Lotus 4, Tyrrell 3, McLaren 2, Surtees 1, Hesketh 1)
-Victòries: 5 (McLaren 4, Ferrari 3, Lotus 3, Brabham 3, Tyrrell 2)
-Voltes ràpides: 5 (Ferrari 6, Brabham 3, Tyrrell 3, Lotus 2, McLaren 1)
-Podis: 8 (Ferrari 12, McLaren 10, Tyrrell 7, Lotus 6, Brabham 5, Hesketh 3, Shadow 1, BRM 1)
-Voltes liderades: 5 (Ferrari 422, Brabham 234, Lotus 158, Tyrrell 86, McLaren 79)