El 1971 Jackie Stewart va tornar a guanyar. Ja amb el Tyrrell des de principi de temporada, i després amb una versió millorada, la mescla de victòries i regularitat de l’escocès el van fer imparable, i ningú, ni equip ni pilot no va ser capaç de muntar una rivalitat que durés tota la temporada.
Stewart va guanyar sis curses, i les cinc restants se les van repartir cinc pilots. El primer a guanyar va ser Mario Andretti, que guanyava la seva primera cursa a Sud-àfrica. Després, Jacky Ickx va dominar a Holanda. També va dominar en la seva victòria Jo Siffert, en el que seria la seva última victòria, doncs moriria a final de temporada en una cursa no puntuable.
La primera victòria de Peter Gethin (que havia començat l’any a McLaren i posteriorment havia passat a BRM) a Monza per tant sols 10 mil·lèsimes va ser la cursa més ajustada de la història fins l’any 2002. I François Cévert va guanyar la seva primera cursa a Watkins Glen.
El suec Ronnie Peterson va ser finalment subcampió, però més per regularitat que no per una altra cosa.
Pel que fa als constructors, evidentment Tyrrell va guanyar amb molta distància. Segon va ser BRM que va viure un petit revival amb el P160, sumant dues victòries. Ferrari també va guanyar-ne dues.
Els altres van tenir diferents distraccions. Lotus es va embolicar en el 56B, un cotxe amb turbina Pratt & Whitney i tracció a les quatre rodes que originalment es va pensar per Indianàpolis que no va quallar; Brabham estava canviant de propietaris, de la venda de Jack Brabham passant per les mans de Ron Tauranac fins que a finals d’any la va comprar Bernie Ecclestone.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
6/3 | SA | Stewart (Tyrrell) | Andretti (Ferrari) | Andretti (Ferrari) |
18/4 | E | Ickx (Ferrari) | Stewart (Tyrrell) | Ickx (Ferrari) |
23/5 | MO | Stewart (Tyrrell) | Stewart (Tyrrell) | Stewart (Tyrrell) |
20/6 | NL | Ickx (Ferrari) | Ickx (Ferrari) | Ickx (Ferrari) |
4/7 | F | Stewart (Tyrrell) | Stewart (Tyrrell) | Stewart (Tyrrell) |
17/7 | GB | Regazzoni (Ferrari) | Stewart (Tyrrell) | Stewart (Tyrrell) |
1/8 | D | Stewart (Tyrrell) | Stewart (Tyrrell) | Cévert (Tyrrell) |
15/8 | Ö | Siffert (BRM) | Siffert (BRM) | Siffert (BRM) |
5/9 | I | Amon (Matra) | Gethin (BRM) | Pescarolo (March) |
19/9 | CA | Stewart (Tyrrell) | Stewart (Tyrrell) | Hulme (McLaren) |
3/10 | US | Stewart (Tyrrell) | Cévert (Tyrrell) | Ickx (Ferrari) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Jackie Stewart
|
Tyrrell-Ford | 62 |
2 |
Ronnie Peterson
|
March-Ford | 33 |
3 |
François Cévert
|
Tyrrell-Ford | 26 |
4 |
Jacky Ickx
|
Ferrari | 19 |
5 |
Jo Siffert
|
BRM | 19 |
6 |
Emerson Fittipaldi
|
Lotus-Ford | 16 |
7 |
Clay Regazzoni
|
Ferrari | 13 |
8 |
Mario Andretti
|
Ferrari | 12 |
9 |
Peter Gethin
|
BRM | 9 |
10 |
Pedro Rodríguez
|
BRM | 9 |
11 |
Chris Amon
|
Matra | 9 |
12 |
Reine Wisell
|
Lotus-Ford | 9 |
12 |
Denny Hulme
|
McLaren-Ford | 9 |
14 |
Tim Schenken
|
Brabham-Ford | 5 |
15 |
Howden Ganley
|
BRM | 5 |
16 |
Mark Donohue
|
McLaren-Ford | 4 |
17 |
Henri Pescarolo
|
March-Ford | 4 |
18 |
Mike Hailwood
|
Surtees-Ford | 3 |
19 |
Rolf Stommelen
|
Surtees-Ford | 3 |
19 |
John Surtees
|
Surtees-Ford | 3 |
21 |
Graham Hill
|
Brabham-Ford | 2 |
22 |
Jean-Pierre Beltoise
|
Matra | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Tyrrell-Ford
|
76 |
2 |
BRM
|
36 |
3 |
Ferrari
|
33 |
4 |
March-Ford
|
33 |
5 |
Lotus-Ford
|
21 |
6 |
McLaren-Ford
|
10 |
7 |
Matra
|
9 |
8 |
Surtees-Ford
|
8 |
9 |
Brabham-Ford
|
5 |
-Pole positions: 5 (Stewart 6, Ickx 2, Regazzoni 1, Siffert 1, Amon 1)
-Primera fila: 9 (Stewart 9, Ickx 6, Regazzoni 4, Amon 3, Siffert 3, Hulme 1, Fittipaldi 1, Cévert 1 Rodríguez 1)
-Victòries: 6 (Stewart 6, Andretti 1, Ickx 1, Siffert 1, Gethin 1, Cévert 1)
-Voltes ràpides: 7 (Ickx 3, Stewart 3, Andretti 1, Cévert 1, Siffert 1, Pescarolo 1, Hulme 1)
-Podis: 13 (Stewart 7, Peterson 5, Cévert 4, Ickx 3, Regazzoni 3, Fittipaldi 3, Siffert 2, Amon 1, Rodríguez 1, Andretti 1, Schenken 1, Gethin 1, Donohue 1)
-Voltes liderades: 12 (Stewart 347, Hulme 59, Siffert 57, Ickx 53, Cévert 53, Peterson 36, Regazzoni 23, Rodríguez 22, Amon 9, Hailwood 5, Andretti 4, Gethin 3)
-Pole positions: 4 (Tyrrell 6, Ferrari 3, BRM 1, Matra 1)
-Primera fila: 6 (Tyrrell 10, Ferrari 10, BRM 4, Matra 3, Lotus 1, McLaren 1)
-Victòries: 3 (Tyrrell 7, Ferrari 2, BRM 2)
-Voltes ràpides: 5 (Ferrari 4, Tyrrell 4, BRM 1, March 1, McLaren 1)
-Podis: 8 (Tyrrell 11, Ferrari 7, March 5, BRM 4, Lotus 3, McLaren 1, Brabham 1, Matra 1)
-Voltes liderades: 7 (Tyrrell 400, BRM 82, Ferrari 80, McLaren 59, March 36, Matra 9, Surtees 5)