Amb gairebé tota la graella fent servir ja el motor Ford (excepte Ferrari i BRM), un pilot i un equip van sobresortir per damunt dels altres. La marca francesa Matra va decidir aparcar el seu propi motor V12 i centrar-se en l’equip dirigit per Ken Tyrrell, que feia servir el Ford DFV. Amb l’MS80, un xassís amb tecnologia aeronàutica, Jackie Stewart va guanyar sis curses i el mundial. El títol de constructors va anar cap a França, tot just en el segon any de participació de Matra.
Lotus va patir un any de contrasts. Per una banda Graham Hill va guanyar a Mònaco per cinquena vegada i Jochen Rindt va guanyar per fi la seva primera cursa, però a Montjuïc els dos pilots van patir greus accidents per fallada dels altíssims alerons del darrere, que van ser prohibits a continuació. Hill va sortir il·lès, però Rindt va patir lesions a la cara. I a final d’any, el pilot anglès es va trencar les cames a Watkins Glen. Es recuperaria per l’any següent, però no tornaria a ser el mateix.
Per la seva banda Brabham tornava a competir. Ja amb el Ford DFV, Jacky Ickx va acabar subcampió amb dues victòries, tenint més sort al campionat que en Jack Brabham, que només va ser desé.
McLaren va aconseguir l’altra victòria de l’any a l’última cursa, amb Denny Hulme, però el “kiwi” va quedar per darrere al mundial del seu compatriota i cap d¡equip Bruce McLaren.
Pel que fa a Ferrari i BRM, temporades horribles, sumant només 7 punts cadascun. En el cas de l’Scuderia, fins i tot no va ser present en algun GP en un any que va ser de reconstrucció després de la compra de la marca per part de Fiat.
Destacar l’arribada com a equip privat d’un nom que acabaria sent dominador de la categoria: Frank Williams.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
1/3 | SA | Brabham (Brabham) | Stewart (Matra) | Stewart (Matra) |
4/5 | E | Rindt (Lotus) | Stewart (Matra) | Rindt (Lotus) |
18/5 | MO | Stewart (Matra) | G. Hill (Lotus) | Stewart (Matra) |
21/6 | NL | Rindt (Lotus) | Stewart (Matra) | Stewart (Matra) |
6/7 | F | Stewart (Matra) | Stewart (Matra) | Stewart (Matra) |
19/7 | GB | Rindt (Lotus) | Stewart (Matra) | Stewart (Matra) |
3/8 | D | Ickx (Brabham) | Ickx (Brabham) | Ickx (Brabham) |
7/9 | I | Rindt (Lotus) | Stewart (Matra) | Beltoise (Matra) |
20/9 | CA | Ickx (Brabham) | Ickx (Brabham) | Ickx/Brabham (Brabham) |
5/10 | US | Rindt (Lotus) | Rindt (Lotus) | Rindt (Lotus) |
19/10 | MX | Brabham (Brabham) | Hulme (McLaren) | Ickx (Brabham) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Jackie Stewart
|
Matra-Ford | 63 |
2 |
Jacky Ickx
|
Brabham-Ford | 37 |
3 |
Bruce McLaren
|
McLaren-Ford | 26 |
4 |
Jochen Rindt
|
Lotus-Ford | 22 |
5 |
Jean-Pierre Beltoise
|
Matra-Ford | 21 |
6 |
Denny Hulme
|
McLaren-Ford | 20 |
7 |
Graham Hill
|
Lotus-Ford | 19 |
8 |
Piers Courage
|
Brabham-Ford | 16 |
9 |
Jo Siffert
|
Lotus-Ford | 15 |
10 |
Jack Brabham
|
Brabham-Ford | 14 |
11 |
John Surtees
|
BRM | 6 |
12 |
Chris Amon
|
Ferrari | 4 |
13 |
Richard Attwood
|
Lotus-Ford | 3 |
14 |
Vic Elford
|
McLaren-Ford | 3 |
14 |
Pedro Rodríguez
|
Ferrari | 3 |
16 |
Johnny Servoz-Gavin
|
Matra-Ford | 1 |
16 |
Silvio Moser
|
Brabham-Ford | 1 |
16 |
Jackie Oliver
|
BRM | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Matra-Ford
|
66 |
2 |
Brabham-Ford
|
49 |
3 |
Lotus-Ford
|
47 |
4 |
McLaren-Ford
|
38 |
5 |
Ferrari
|
7 |
5 |
BRM
|
7 |
-Pole positions: 4 (Rindt 5, Stewart 2, Ickx 2, Brabham 2)
-Primera fila: 8 (Rindt 8, Hulme 5, Stewart 5, Ickx 3, Amon 2, G. Hill 2, Brabham 2, Beltoise 1)
-Victòries: 5 (Stewart 6, Ickx 2, G. Hill 1, Hulme 1, Rindt 1)
-Voltes ràpides: 8 (Stewart 5, Ickx 3, Beltoise 1, Rindt 1, Brabham 1)
-Podis: 12 (Stewart 7, Ickx 5, McLaren 3, Rindt 3, Beltoise 3, G. Hill 2, Hulme 2, Siffert 2, Brabham 2, Courage 2, Surtees 1, Amon 1)
-Voltes liderades: 7 (Stewart 386, Rindt 195, Ickx 70, G. Hill 60, Hulme 57, Amon 37, Courage 2)
-Pole positions: 3 (Lotus 5, Brabham 4, Matra 2)
-Primera fila: 7 (Lotus 10, Matra 6, Brabham 5, McLaren 5, Ferrari 2)
-Victòries: 4 (Matra 6, Brabham 2, Lotus 2, McLaren 1)
-Voltes ràpides: 3 (Matra 6, Brabham 3, Lotus 2)
-Podis: 8 (Matra 10, Brabham 9, Lotus 7, McLaren 5, Ferrari 1, BRM 1)
-Voltes liderades: 5 (Matra 386, Lotus 255, Brabham 72, McLaren 57, Ferrari 37)