La Pregunta: Gran Premi de Mònaco

GP de Mònaco: Creieu que Mercedes podrà mantenir Hamilton i Rosberg junts a partir de 2017 després de l’enèsima topada entre ells?

Guillem Solà: Diria que tothom sap que a Mercedes s’hi ha calat foc. Segurament ja hi havia hagut sempre caliu: Rosberg el final de temporada passat veient com el seu company li passava la mà per la cara a gairebé cada cursa, per exemple. Ara bé, aquest caliu -que podria ser una competitivitat sana- s’ha descontrolat. L’orgull de Hamilton barrejat amb el bon començament de Rosberg aquesta temporada dóna lloc al que vam veure a Montmeló. Molts cops havia sentit gent que admiraven com Rosberg i Hamilton es podien mantenir en aquest nivell essent companys d’equip i ambdós aspirants al títol mundial; ja veiem fins on ha durat.
Jo crec que el GP de casa va significar un punt d’inflexió pel jove Verstappen; ja veurem si també significa un punt d’inflexió -cap a pitjor en aquest cas- pels pilots de l’estrella platejada. Tot i això, a Mercedes són veterans i com a marca amb una certa reputació, sabran controlar l’assumpte. Potser necessitaran canviar el patrocinador de combustibles per una empresa especialitzada en incendis…
Just Serrainat: Sobre el que va passar a l’últim gran premi de Catalunya, podríem estar discutint molta estona de qui va ser culpable, encara que jo crec que Hamilton va ser potser una mica massa agressiu i optimista al voler fer l’avançament al seu company.
El que si és indiscutible és el fet que un equip com Mercedes no pot permetre quedar-se amb els seus dos monoplaces fora de cursa a la primera volta i marxar amb un zero del gran premi.
Tampoc crec que després del que va passar  la temporada passada, hi hagi un ambient massa cordial dins de l’equip i incidents com els del Circuit de Catalunya fan un feble favor a la relació dins del box. Suposo que hi haurà hagut diverses reunions dins de l’equip amb algunes estirades d’orelles i seriosos avisos als dos pilots.
Si els dos pilots continuaran el 2017 junts a  Mercedes, crec que dependrà de com vagin les properes curses, de com es comportin els pilots ( la relació dels quals ja estava molt deteriorada a principi de temporada pels incidents i decisions de l’any passat) i el més important, de com afecti tot això al resultat final de la temporada.
Jordi Domènech: Mai ha sigut fàcil per a cap equip a la història del mundial tenir dos pilots lluitant pel mundial. I com més temporades lluiten pel campionat, pitjor. La història ens ho explica. Senna i Prost? Al segon any, guerra. Jones i Reutemann? Al segon any, problemes. Vettel i Webber? Al segon any també. Mansell i Piquet? Aquests ja se les fotien a la primera temporada…
El que vull dir és que Mercedes ja porta 3 temporades dominant amb dos pilots que no acaben d’explotar els seus odis però que van tenint enganxades. Recordem al 2014 el toc a Spa o la controvèrsia als entrenaments de Mònaco, o l’any passat els tocs sovint a la primera corba de les curses, o Hongria…
Mai fins al Circuit de Barcelona-Catalunya els dos cotxes havien quedat fora per un toc entre els dos pilots, i és de suposar que els caps de l’escuderia de l’estrella hauran parlat a porta tancada amb els pilots, veient la creixent amenaça de Red Bull i Ferrari. L’objectiu és que els pilots lluitin entre ells pel títol i s’assegurin de manera folgada el títol de constructors, com va passar al 2014 i al 2015.
Però és sostenible aquesta situació? Com diu el Just potser dependrà del resultat que s’obtingui aquesta temporada. Rosberg sembla tenir-ho molt bé però si perdés aquest títol, no quedaria definitivament consignat al paper de número 2? Hauria l’alemany de buscar-se un equip on ser realment ell el líder? O bé, si Hamilton segueix veient que en un incident les culpes les hi carreguen a ell (eh, Niki Lauda), ha de seguir a Mercedes, on ja ha guanyat dos títols o bé buscar-se un nou repte?
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Debuta l’ultratou (color lila) en gran premi.
Pilot Equip Tou Supertou Ultraou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 2 10
6. Nico Rosberg
Mercedes 1 2 10
5. Sebastian Vettel
Ferrari 2 2 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 2 9
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 2 4 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 2 4 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 2 10
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 2 10
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 3 3 7
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 3 3 7
20. Kevin Magnussen
Renault 1 2 10
30. Jolyon Palmer
Renault 1 3 9
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Ferrari 3 3 7
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 3 3 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 4 8
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 1 4 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 5 7
22. Jenson Button
McLaren-Honda 1 5 7
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 2 5 6
88. Rio Haryanto
Manor-Mercedes 2 5 6
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 3 9
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 1 3 9
Horaris del GP de Rússia
Dijous
Lliures 1: 10.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 14:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar F1)
Qualificació: 14.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3)
Breus d’última hora:
-Renault donarà una nova versió del seu motor a Red Bull i Renault. Només n’hi ha una per equip, i la rebran Ricciardo i Magnussen respectivament.
-Tant Red Bull com McLaren creuen que poden estar davant de Ferrari aquest cap de setmana.
-Per la seva banda Sebastian Vettel opina que Red Bull no és una amenaça per a l’Scuderia.
-Segueixen els problemes monetaris a Sauber, que va pagar els sous d’abril la setmana passada.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!