Història. Max Verstappen s’ha convertit en el guanyador més jove del mundial de Fórmula 1 als 18 anys i 227 dies, batent el rècord de Sebastian Vettel en més de dos anys. Jugada rodona, rodoníssima per a Helmut Marko…
Suïcidi Mercedes. Aquest cop semblava que era l’oportunitat per a Lewis Hamilton d’intentar plantar cara a Nico Rosberg, però en menys de 30 segons els dos Mercedes han acabat a la grava de la corba 4. És difícil culpar només a un dels pilots, i de fet la FIA no ha culpat a cap dels dos. Rosberg ha sortit millor que el seu company i era davant al sortir del curvone, però Hamilton venia amb molt més ímpetu (degut aparentment a que Rosberg anava amb un setting incorrecte del motor) i ha intentat colar-se per l’interior. Rosberg s’ha tancat cap a l’interior i Hamilton s’ha sortit cap a l’herba, perdent el control i xocant amb el seu company. Niki Lauda ha criticat a Hamilton, mentre que Toto Wolff considerava que no era clar qui tenia la culpa. L’incendi a Mercedes revifa i els zero punts no hauran fet cap gràcia…
Autodestrucció Mercedes. |
Cursa d’estratègies. A partir d’aquí, surt el Safety Car. Liderava Daniel Ricciardo amb Max Verstappen segon, Carlos Sainz tercer després d’una excel·lent sortida, Sebastian Vettel quart, Kimi Räikkönen cinquè, Valtteri Bottas sisè, Sergio Pérez setè amb Jenson Button vuitè i Fernando Alonso a la novena posició. Tothom excepte Rio Haryanto ha fet la seva primera aturada entre les voltes 8 i 16, i tant els Red Bull com els Ferrari (que havien avançat a Sainz) han posar el pneumàtic mitjà.
Però a la segona aturada els dos equips han dividit l’estratègia. Ricciardo i Vettel han entrat a les voltes 28 i 29 respectivament i han posat el tou, mentre que Verstappen i Räikkönen ho han fet a les voltes 34 i 35.
Però a la segona aturada els dos equips han dividit l’estratègia. Ricciardo i Vettel han entrat a les voltes 28 i 29 respectivament i han posat el tou, mentre que Verstappen i Räikkönen ho han fet a les voltes 34 i 35.
Tensió fins al final. Mentre Verstappen i Räikkönen anaven fins al final, Vettel ha entrat a la volta 37 per tornar a posar mitjans mentre que Ricciardo s’ha esperat fins a la 43, cosa que ha fet que el Ferrari avancés el Red Bull. Però els dos estaven lluitant per la tercera posició, molt a prop l’un de l’altre, mes. Verstappen ha aguantat durant gairebé mitja cursa la pressió de Räikkönen, que no aconseguia sortir mai prou a prop de l’holandès per avançar-lo amb el DRS.
Així doncs, Max Verstappen ha guanyat la seva primera cursa només 6 dècimes per davant de Räikkönen, que havia coincidit en pista amb Jos Verstappen, pare d’en Max. Vettel ha suportat els intents de Ricciardo que a falta de 2 voltes ha sofert una punxada, però que ha acabat igualment quart. Darrere d’ells Valtteri Bottas ha superat Carlos Sainz pel cinquè lloc, amb Pérez, Felipe Massa (recuperant des de la divuitena posició), Jenson Button i Daniil Kvyat completant els punts.
Fernando Alonso no ha pogut acabar la cursa degut a un problema a l’unitat de potència quan anava camí de la desena posició.
Així doncs, Max Verstappen ha guanyat la seva primera cursa només 6 dècimes per davant de Räikkönen, que havia coincidit en pista amb Jos Verstappen, pare d’en Max. Vettel ha suportat els intents de Ricciardo que a falta de 2 voltes ha sofert una punxada, però que ha acabat igualment quart. Darrere d’ells Valtteri Bottas ha superat Carlos Sainz pel cinquè lloc, amb Pérez, Felipe Massa (recuperant des de la divuitena posició), Jenson Button i Daniil Kvyat completant els punts.
Fernando Alonso no ha pogut acabar la cursa degut a un problema a l’unitat de potència quan anava camí de la desena posició.
Verstappen entre dos homes que lamentaven l’ocasió perduda. (Copyright: Red Bull Media) |
Verstappen, el nou Vettel. La carrera de Max Verstappen a Red Bull té alguns paral·lelismes amb la de Sebastian Vettel, i alguns són perillosos. Avui Daniel Ricciardo, líder durant 30 voltes, no entenia per què no era ell el que havia anat a 2 aturades en comptes de 3, i a un li queda la sensació de que Verstappen, en l’afany del doctor Marko de promocionar-lo, pot acabar creant una bèstia. Sens dubte el pilot holandès té el talent i l’instint assassí, i veurem si això no causa problemes en la convivència dins de l’equip. Ja vam veure com funcionava Red Bull l’última vegada que el pilot estrella de la marca i un australià compartien equip, i no pinta molt bé per a Ricciardo. Potser són impressions meves, però haurem d’anar veient si l’equip es decanta…
Pel que fa al mundial, Rosberg manté els seus 100 punts, ara amb 39 d’avantage sobre Räikkönen. Hamilton segueix a 43 del seu company, amb Ricciardo i Vettel empatats a 48 i Verstappen ja sisè a 10 punts de l’alemany i l’australià. Tenim ganes, tenim ganes de que arribi Mònaco, tensió a Mercedes, nova estrella a Red Bull i Ferrari que voldrà reivindicar-se.
-Nico Rosberg. Defensa molt severa davant el seu company.
-Lewis Hamilton. Intentar frenar a l’herba mai és bona idea.
-Renault. Red Bull demostra que es pot estar davant amb un motor “Renault”.
-Red Bull. Primera cursa de Verstappen i primeres acusacions de favoritismes.
-Ferrari. Ocasió perduda, però surten amb un doble podi.
-Daniil Kvyat. Cap de setmana difícil, però amb un punt i volta ràpida.
-Max Verstappen. Impecable, fusta de campió.
-Carlos Sainz. Poc més podia fer amb el Toro Rosso.
-McLaren. Fiabilitat i un ritme decent igual a punts.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | 1h 41’40.017 | 4 | 66 |
2 | 18 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 0.616 | 5 | 66 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 5.581 | 6 | 66 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 43.950 | 3 | 66 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 45.271 | 7 | 66 |
6 | 8 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1’01.395 | 8 | 66 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1’19.538 | 9 | 66 |
8 | 4 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1’20.707 | 18 | 66 |
9 | 2 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 12 | 65 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 13 | 65 |
11 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 16 | 65 | |
12 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 19 | 65 | |
13 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1 volta | 17 | 65 | |
14 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 15 | 65 | |
15 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 20 | 65 | |
16 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 21 | 65 | |
17 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 22 | 65 | |
18 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | Frens | 14 | 56 | |
19 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | Motor | 10 | 45 | |
20 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | Fuita d’oli | 11 | 20 | |
21 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | Accident | 1 | 0 | |
22 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | Accident | 2 | 0 |