4 de 4 per a Nico Rosberg que es distancia una mica més al capdavant del mundial. De nou una primera volta amb incidents però una cursa menys divertida que les anteriors.
Avantatge Mercedes. El gran premi a Sochi ha estat potser la cursa més avorrida del que portem de mundial, i en curses així normalment les prestacions dels monoplaces queden ben establertes. Mercedes va aconseguir amb Nico Rosberg la pole de manera fàcil i a la cursa, si bé Lewis Hamilton ha pogut pujar de la desena a la cinquena posició amb els incidents de primera volta, després no ho ha tingut molt difícil per superar a Valtteri Bottas aturant-se una mica més tard.
Durant unes voltes ha semblat que podria acostar-se al seu company Rosberg, però un petit problema amb la pressió de l'aigua l'ha fet aminorar. S'hauria hagut de veure si Rosberg, que s'havia distanciat còmodament de Bottas, hauria pogut ser atrapat pel seu company.
Resultat final, doblet de Mercedes i el tercer (Kimi Räikkönen) a mig minut. I tothom fins al sisè doblat.
Durant unes voltes ha semblat que podria acostar-se al seu company Rosberg, però un petit problema amb la pressió de l'aigua l'ha fet aminorar. S'hauria hagut de veure si Rosberg, que s'havia distanciat còmodament de Bottas, hauria pogut ser atrapat pel seu company.
Resultat final, doblet de Mercedes i el tercer (Kimi Räikkönen) a mig minut. I tothom fins al sisè doblat.
![]() |
Vettel i els Red Bull ja s'han tocat, mentre Hamilton surt per fora per evitar-los. (Copyright: Scuderia Ferrari) |
De nou, embolic a la primera volta. Novament en aquesta cursa hi ha hagut xocs a la primera corba i de nou els protagonistes han estat Sebastian Vettel i Daniil Kvyat. Avui però, les culpes han quedat molt més clares.
Per una banda, Vettel, que havia fet una bona sortida, estava avançant a Daniel Ricciardo per l'interior de la primera corba, però Kvyat ha arribat un pèl passat i l'ha tocat per darrere. Del cop, Vettel ha tocat a Ricciardo i aquest a Sergio Pérez. Tant el mexicà com l'alemany tenien sengles punxades i a l'arribar a la corba tres Vettel ha hagut d'afluixar i de nou Kvyat l'ha tocat pel darrere, enviant-lo contra les tanques i provocant una comunicació per ràdio amb moltes paraulotes. L'alemany ha plegat mentre Kvyat, Ricciardo i Pérez podien seguir després d'aturar-se al box.
Al darrere, Esteban Gutiérrez ha anat també passat i s'ha tocat amb Nico Hülkenberg, que ha fet una virolla i ha colpejat a Rio Haryanto i a Marcus Ericsson, amb el pilot indonesi volant per sobre el pneumàtic davanter del Sauber. Haryanto i Hülkenberg s'hi han quedat, mentre que Gutiérrez i Ericsson també han hagut de fer reparacions.
Els comissaris han sancionat -al meu parer, correctament- a Kvyat amb un stop and go de 10 segons i a Gutiérrez amb un drive through.
Per una banda, Vettel, que havia fet una bona sortida, estava avançant a Daniel Ricciardo per l'interior de la primera corba, però Kvyat ha arribat un pèl passat i l'ha tocat per darrere. Del cop, Vettel ha tocat a Ricciardo i aquest a Sergio Pérez. Tant el mexicà com l'alemany tenien sengles punxades i a l'arribar a la corba tres Vettel ha hagut d'afluixar i de nou Kvyat l'ha tocat pel darrere, enviant-lo contra les tanques i provocant una comunicació per ràdio amb moltes paraulotes. L'alemany ha plegat mentre Kvyat, Ricciardo i Pérez podien seguir després d'aturar-se al box.
Al darrere, Esteban Gutiérrez ha anat també passat i s'ha tocat amb Nico Hülkenberg, que ha fet una virolla i ha colpejat a Rio Haryanto i a Marcus Ericsson, amb el pilot indonesi volant per sobre el pneumàtic davanter del Sauber. Haryanto i Hülkenberg s'hi han quedat, mentre que Gutiérrez i Ericsson també han hagut de fer reparacions.
Els comissaris han sancionat -al meu parer, correctament- a Kvyat amb un stop and go de 10 segons i a Gutiérrez amb un drive through.
Poca estratègia. El poc desgast de l'asfalt de Sochi, i l'elecció de pneumàtics de Pirelli (potser haurien d'haver portat l'ultratou de color lila) han provocat que la majoria de pilots hagi solucionat la cursa amb una sola aturada.
Només dos pilots dins dels que han puntuat han fet dues aturades, Felipe Massa posant un supertou a poques voltes del final per assegurar la posició i Sergio Pérez que havia hagut d'entrar a la primera volta.
Els Red Bull han intentat anar fins al final amb el pneumàtic mitjà després d'haver hagut d'entrar a la primera volta, però la cursa de Kvyat ha quedat perjudicada per la penalització i Ricciardo ha acabat posant un tou, però no ha arribat als punts, quedant onzè només per la sanció de 10 segons a Carlos Sainz per fer fora a Jolyon Palmer de la pista.
Només dos pilots dins dels que han puntuat han fet dues aturades, Felipe Massa posant un supertou a poques voltes del final per assegurar la posició i Sergio Pérez que havia hagut d'entrar a la primera volta.
Els Red Bull han intentat anar fins al final amb el pneumàtic mitjà després d'haver hagut d'entrar a la primera volta, però la cursa de Kvyat ha quedat perjudicada per la penalització i Ricciardo ha acabat posant un tou, però no ha arribat als punts, quedant onzè només per la sanció de 10 segons a Carlos Sainz per fer fora a Jolyon Palmer de la pista.
Oportunitat pels que no havien puntuat. L'abandonament de Vettel i els problemes dels Red Bull han propulsat a altres pilots als punts. Els Toro Rosso haurien d'haver aprofitat l'ocasió, però Sainz n' ha quedat just fora i Max Verstappen ha hagut d'abandonar des del sisè lloc per avaria.
Així doncs, el sisè lloc darrere els Mercedes, Räikkönen i els Williams ha estat per a Fernando Alonso, que puntuava per primer cop des de la cursa d'Hongria a la temporada passada. Darrere d'ell, Kevin Magnussen ha avançat a Romain Grosjean a l'aturada al box per aconseguir un meritori setè lloc. Novè ha estat Pérez amb Jenson Button completant una bona cursa per a l'equip McLaren.
Sobre la protecció del cockpit. Potser semblaré retrògrad, però estic en contra de les proteccions pel cockpit. És una opinió completament personal, i no m'agrada per tres raons. La primera es que crec que no cobreixen -especialment l'halo- totes les eventualitats, en el sentit de que una peça encara podria impactar contra el pilot, ja sigui per davant o per sobre. La segona és merament estètica, em semblen uns dispositius força barroers, i la tercera és filosòfica. Crec que en el món actual estem anestesiats, i ja no tolerem gens la mort, quan forma part de la vida. I precisament una de les coses que fa que els pilots siguin mites es que puguin fer-se mal perquè van a 300 per hora. Si algú té por de fer-se mal, que jugui a l'ordinador, no trobeu? (D'això en farem un article més en profunditat...)
Pel que fa al mundial, Rosberg, amb 100 punts, en té ja 43 d'avantatge sobre Hamilton, amb Räikkönen tercer a 57 i Ricciardo quart a 64, i Vettel a 67 punts. Ferrari i Red Bull no semblen capaços de poder reduir una distància tant gran, així que esperem que Hamilton tingui una mica més de sort o aquest mundial podria estar decidit a finals de setembre...
Així doncs, el sisè lloc darrere els Mercedes, Räikkönen i els Williams ha estat per a Fernando Alonso, que puntuava per primer cop des de la cursa d'Hongria a la temporada passada. Darrere d'ell, Kevin Magnussen ha avançat a Romain Grosjean a l'aturada al box per aconseguir un meritori setè lloc. Novè ha estat Pérez amb Jenson Button completant una bona cursa per a l'equip McLaren.
![]() |
Feia dos anys i mig que Räikkönen (amb Vladimir Putin a la foto) no pujava al podi en una cursa de dia. (Copyright: Scuderia Ferrari) |
Sobre la protecció del cockpit. Potser semblaré retrògrad, però estic en contra de les proteccions pel cockpit. És una opinió completament personal, i no m'agrada per tres raons. La primera es que crec que no cobreixen -especialment l'halo- totes les eventualitats, en el sentit de que una peça encara podria impactar contra el pilot, ja sigui per davant o per sobre. La segona és merament estètica, em semblen uns dispositius força barroers, i la tercera és filosòfica. Crec que en el món actual estem anestesiats, i ja no tolerem gens la mort, quan forma part de la vida. I precisament una de les coses que fa que els pilots siguin mites es que puguin fer-se mal perquè van a 300 per hora. Si algú té por de fer-se mal, que jugui a l'ordinador, no trobeu? (D'això en farem un article més en profunditat...)
Pel que fa al mundial, Rosberg, amb 100 punts, en té ja 43 d'avantatge sobre Hamilton, amb Räikkönen tercer a 57 i Ricciardo quart a 64, i Vettel a 67 punts. Ferrari i Red Bull no semblen capaços de poder reduir una distància tant gran, així que esperem que Hamilton tingui una mica més de sort o aquest mundial podria estar decidit a finals de setembre...
-Red Bull. Suïcidi estratègic posant els mitjans
-Mercedes. La fiabilitat està sent un problema, si bé només en un cotxe.
-Force India. Ocasió perduda per circumstàncies alienes a l'equip.
-Nico Rosberg. No té problemes, però tampoc se'ls crea.
-McLaren. Fiabilitat i un ritme decent igual a punts.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 | 1h 32'41.997 | 1 | 53 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 | + 25.022 | 10 | 53 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 31.998 | 3 | 53 |
4 | 12 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 50.217 | 2 | 53 |
5 | 10 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1'14.427 | 4 | 53 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 14 | 52 |
7 | 6 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 17 | 52 |
8 | 4 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 15 | 52 |
9 | 2 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 6 | 52 |
10 | 1 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 12 | 52 |
11 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 1 volta | 5 | 52 | |
12 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 11 | 52 | |
13 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1 volta | 18 | 52 | |
14 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 22 | 52 | |
15 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 1 volta | 8 | 52 | |
16 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 19 | 52 | |
17 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 16 | 52 | |
18 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 20 | 51 | |
19 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | Motor | 9 | 33 | |
20 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | Accident | 7 | 0 | |
21 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | Accident | 21 | 0 | |
22 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | Accident | 13 | 0 |
Cap comentari:
Publica un comentari