Lewis Hamilton opinava que l’ultratou hauria d’haver estat 4 o 5 vegades més tou del que era, però a la cursa haurà agraït per una banda la duresa que l’ha permès acabar la cursa havent fet 46 voltes amb el pneumàtic de la ratlla lila, i per altra l’error de Red Bull…
La cara de Ricciardo ho diu tot. Nova ocasió perduda… (Copyright: Force India F1 Team) |
La pluja condiciona l’inici. Després d’un matí plujós, la cursa s’ha iniciat darrere el Safety Car (per primer cop a la història de Mònaco) i com sempre, els pilots han començat a queixar-se per ràdio de que les condicions ja eren òptimes. El Safety ha marxat a la volta 7; entenem que una sortida des de la graella pot ser perillosa amb pluja i poca visibilitat, però 7 voltes? Innecessari.
Els primers problemes han estat per a Daniil Kvyat, que ha hagut de canviar el volant encara amb el Safety en pista. Quan ha marxat, immediatament Jolyon Palmer ha xocat molt fort a la recta de meta, i posteriorment Kimi Räikkönen ha marxat recte a la paella de l’hotel Fairmont.
Al davant, es mantenien les posicions. Daniel Ricciardo, sortint des de la seva primera pole, agafava un gran avantatge sobre un Nico Rosberg que liderava un tren amb Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Sergio Pérez i Fernando Alonso darrere seu.
Els primers problemes han estat per a Daniil Kvyat, que ha hagut de canviar el volant encara amb el Safety en pista. Quan ha marxat, immediatament Jolyon Palmer ha xocat molt fort a la recta de meta, i posteriorment Kimi Räikkönen ha marxat recte a la paella de l’hotel Fairmont.
Al davant, es mantenien les posicions. Daniel Ricciardo, sortint des de la seva primera pole, agafava un gran avantatge sobre un Nico Rosberg que liderava un tren amb Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Sergio Pérez i Fernando Alonso darrere seu.
Deixa de ploure i comença el ball d’estratègies. Al darrere alguns pilots com Jenson Button o Kvyat ja havien posat els pneumàtics intermedis. A davant, Ricciardo estirava i estirava el seu avantatge sobre Rosberg, que patia amb escalfament dels frens del davant.
Poc a poc els cotxes de darrere d’ell han anat entrant, Els primers han estat Vettel i Hülkenberg, però aviat han quedat atrapats darrere Felipe Massa, que no havia canviat pneumàtics, i no han pogut explotar a fons el pneumàtic intermedi. Els alemanys volien aprofitar la pista lliure mentre la resta perdien temps darrere Rosberg, però no els ha sortit bé la jugada.
Finalment Rosberg ha deixat passar a Hamilton, però el britànic era ja a més de 20 segons de Ricciardo.
Poc a poc els cotxes de darrere d’ell han anat entrant, Els primers han estat Vettel i Hülkenberg, però aviat han quedat atrapats darrere Felipe Massa, que no havia canviat pneumàtics, i no han pogut explotar a fons el pneumàtic intermedi. Els alemanys volien aprofitar la pista lliure mentre la resta perdien temps darrere Rosberg, però no els ha sortit bé la jugada.
Finalment Rosberg ha deixat passar a Hamilton, però el britànic era ja a més de 20 segons de Ricciardo.
L’error decisiu de Red Bull. Tothom ha canviat als pneumàtics intermedis, fins i tot Ricciardo a la volta 22, i això ha deixat Hamilton líder però anant més lent que tothom en una pista que s’assecava a marxes forçades per la sortida del sol.
Però la idea de Hamilton era aguantar amb el pneumàtic de mullat fins que pogués canviar a sec, cosa que ha fet a la volta 31 després de tenir a Ricciardo enganxat al darrere. La idea era bona, però ha necessitat de la col·laboració inestimable de Red Bull, que incomprensiblement no tenien els pneumàtics a punt per a Ricciardo, cosa que li ha costat uns 10 segons. Tot i així, Hamilton ha mantingut el liderat per ben poc, i tot i anar amb els pneumàtics ultratous, el britànic ha aconseguit aguantar Ricciardo darrere malgrat els diversos virtual safety cars, fent una defensa força severa en algun moment.
Ricciardo no ha escatimat crítiques cap al seu equip, considerant que podria haver guanyat tant a Montmeló com avui. Especialment dolorosa és la derrota d’avui; el pilot australià hauria sortit amb gairebé 10 segons d’avantatge sobre Hamilton amb una aturada normal.
Però la idea de Hamilton era aguantar amb el pneumàtic de mullat fins que pogués canviar a sec, cosa que ha fet a la volta 31 després de tenir a Ricciardo enganxat al darrere. La idea era bona, però ha necessitat de la col·laboració inestimable de Red Bull, que incomprensiblement no tenien els pneumàtics a punt per a Ricciardo, cosa que li ha costat uns 10 segons. Tot i així, Hamilton ha mantingut el liderat per ben poc, i tot i anar amb els pneumàtics ultratous, el britànic ha aconseguit aguantar Ricciardo darrere malgrat els diversos virtual safety cars, fent una defensa força severa en algun moment.
Ricciardo no ha escatimat crítiques cap al seu equip, considerant que podria haver guanyat tant a Montmeló com avui. Especialment dolorosa és la derrota d’avui; el pilot australià hauria sortit amb gairebé 10 segons d’avantatge sobre Hamilton amb una aturada normal.
Acció, xocs i penalitzacions al darrere. Sergio Pérez ha pujat fins al podi amb les dues aturades. Sebastian Vettel ha avançat Rosberg a les aturades però ha perdut la posició amb Pérez, i Alonso, com Pérez, ha avançat a Rosberg, Hülkenberg i Sainz amb la seva segona aturada una volta més tard que la majoria. Així doncs, al darrere Vettel ha estat quart, amb Alonso cinquè, Hülkenberg birlant-li el sisè lloc a Rosberg a la recta de meta a l’última volta amb Sainz vuité, Button nové i Massa completant els punts.
Pel que fa a la resta, força incidents. Marcus Ericsson ha estat penalitzat amb tres llocs a la graella de Canadà i dos punts al carnet per xocar a la Rascasse amb el seu company d’equip. Pascal Wehrlein ha rebut dues penalitzacions de 10 segons i 4 punts per còrrer massa amb el VSC i no respectar les banderes blaves, i Valtteri Bottas ha rebut 10 segons i 2 punts pel contacte amb Esteban Gutiérrez a la última volta.
Max Verstappen havia remuntat amb força avançaments fins als punts però ha xocat a Massenet, mentre que Kvyat i Kevin Magnussen s’havien tocat a la Rascasse, amb el danés xocant de nou a Mirabeau. Ha estat la cursa amb més abandonaments de la temporada fins ara.
Pel que fa a la resta, força incidents. Marcus Ericsson ha estat penalitzat amb tres llocs a la graella de Canadà i dos punts al carnet per xocar a la Rascasse amb el seu company d’equip. Pascal Wehrlein ha rebut dues penalitzacions de 10 segons i 4 punts per còrrer massa amb el VSC i no respectar les banderes blaves, i Valtteri Bottas ha rebut 10 segons i 2 punts pel contacte amb Esteban Gutiérrez a la última volta.
Max Verstappen havia remuntat amb força avançaments fins als punts però ha xocat a Massenet, mentre que Kvyat i Kevin Magnussen s’havien tocat a la Rascasse, amb el danés xocant de nou a Mirabeau. Ha estat la cursa amb més abandonaments de la temporada fins ara.
Alonso: difícil aconseguir un resultat millor. (Copyright: McLaren) |
Qui diu que la Fórmula 1 és avorrida? Tenim a Red Bull i a Ferrari en posició d’amenaçar Mercedes, i el que fins ara semblava un passeig militar de Rosberg ja no és així. La moral de Hamilton haurà pujat moltíssim amb aquesta victòria que el situa a 24 punts -menys d’una victòria- del seu company d’equip. Segur que calen els canvis normatius de 2017?
-Sauber. L’últim que necessiten són els pilots xocant entre ells.
-Max Verstappen. Tres xocs aquest cap de setmana.
-Williams. Segueixen sense anar bé en circuits lents.
–Pirelli. És normal que un pneumàtic ultratou duri quasi 50 voltes?
–Pirelli. És normal que un pneumàtic ultratou duri quasi 50 voltes?
-Red Bull. La cursa no la perd Ricciardo, la perd l’equip al box.
-McLaren. Als punts, però no per cotxe sinó per pilots i estratègia.
-Nico Rosberg. Acabar a minut i mig del seu company ho diu tot.
-Lewis Hamilton. Guanya una cursa que no li tocava pels seus sants collons.
-Daniel Ricciardo. El millor pilot de tot el cap de setmana.
-Sergio Pérez. Quan hi ha l’oportunitat, sempre l’aprofita.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 59’29.133 | 3 | 78 |
2 | 18 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 7.252 | 1 | 78 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 13.825 | 7 | 78 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 15.846 | 4 | 78 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1’25.076 | 9 | 78 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1’32.999 | 5 | 78 |
7 | 6 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | + 1’33.290 | 2 | 78 |
8 | 4 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 6 | 77 |
9 | 2 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 13 | 77 |
10 | 1 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 14 | 77 |
11 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 12 | 77 | |
12 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 10 | 77 | |
13 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 2 voltes | 15 | 76 | |
14 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 20 | 76 | |
15 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 4 voltes | 19 | 74 | |
16 | Marcus Ericsson | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | Danys acc. | 17 | 51 | |
17 | Felipe Nasr | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | Danys acc. | 22 | 48 | |
18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | Accident | 21 | 34 | |
19 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | Danys acc. | 16 | 32 | |
20 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | Danys acc. | 8 | 18 | |
21 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | Danys acc. | 11 | 10 | |
22 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | Accident | 18 | 7 |