Crònica GP Xina: Amb mà de ferro

De nou una cursa molt interessant, si bé el guanyador torna a ser el mateix. Tots els pneumàtics funcionaven raonablement bé aquest cap de setmana, cosa que ha donat marge per a moltes estratègies diferents i un munt d’avançaments.
Primera volta accidentada. Amb el seu company Lewis Hamilton sortint últim després d’una classificació esbojarrada amb rierols, accidents i rodes lliures, Nico Rosberg ho tenia tot franc per endur-se la victòria. A més, sortia amb el pneumàtic preferit, el tou.
Però de nou els altres han fet una millor sortida. Aquest cop, els Red Bull han sortit com coets. Daniel Ricciardo ha avançat a Rosberg, mentre que per darrere semblava que els Ferrari mantenien posició. Entrant a la primera corba, però, Kimi Räikkönen s’ha obert una mica. El seu company Sebastian Vettel li ha volgut ficar el morro, i per dins dels dos pilots ha passat Daniil Kvyat cap al tercer lloc.
El moviment del rus ha provocat un cop de volant instintiu de Vettel, que ha tocat a Räikkönen. El finès ha perdut el morro, i en l’efecte dominó conseqüent Felipe Nasr, Lewis Hamilton i Romain Grosjean també han tingut danys. Els quatre pilots han entrat al box.
A davant manava Ricciardo amb Rosberg segon, Kvyat tercer, els Force India, Carlos Sainz, Felipe Massa i Vettel havia baixat al vuitè lloc.

Ricciardo ja avança a Rosberg i Kvyat ja amenaça als Ferrari
(Copyright: Scuderia Ferrari)

El Safety Car ho canvia tot. A la volta tres, amb el DRS, Rosberg ha avançat Ricciardo pel liderat, i a sobre, el Red Bull patia una punxada a la recta del darrere, fet que l’ha obligat a entrar al box i baixant fins al divuitè lloc, només davant dels pilots que havien tingut problemes a la corba 1.
Immediatament però, direcció de carrera ha fet sortir el Safety Car per retirar les peces dels incidents que havien causat la punxada. Ha entrat a boxes tothom que havia sortir amb el pneumàtic supertou. Force India, amb els seus cotxes tercer i quart, ha intentat frenar al grup amb Nico Hülkenberg per poder aturar els dos cotxes sense perdre temps, però Vettel ha avançat a l’alemany a l’entrada del pit-lane, aprofitant que el reglament permet els avançaments amb Safety Car dins del pit-lane.
S’aclareixen les estratègies. Quan ha marxat el Safety, l’ordre era el següent: Rosberg, Massa, Fernando Alonso, Pascal Wehrlein i Esteban Gutiérrez, que havien sortit amb tous i no havien entrat. Kvyat era sisè i el primer dels que havia canviat pneumàtics, també amb tous. Darrere, varietat: Jenson Button era onzè i havia posat el mitjà; Vettel era quinzè i havia posat un nou joc de supertous a més de canviar el morro, mentre que Ricciardo (17è), Räikkönen (19è) i Hamilton (penúltim) havien apostat pel tou.

Remuntades. Avui podríem dir que Ferrari ha estat inspirat. En primer lloc, han fet entrar Räikkönen aviat, a la volta 14 per posar-li el mitjà. Kimi ha set últim momentàniament, però ha aprofitat la durada del pneumàtic per pujar fins al cinquè lloc quan ha entrat per tercer cop a la volta 37. Per la seva banda, Vettel ha usat els supertous per pujar del 15è al 4t lloc en 8 voltes fins que ha entrat per la seva segona aturada.
La remuntada de Ricciardo, amb el tou, ha estat més lenta però ja estava als punts juntament amb Hamilton quan han entrat per segon cop.
A l’última aturada hi ha hagut varietat: els Mercedes, els Williams, els Red Bull i Sainz han optat pel mitjà, mentre que els Ferrari i Max Verstappen han posat el tou. Rosberg ha seguit al davant, però Vettel de seguida ha avançat Kvyat pel segon lloc amb el pneumàtic tou. Darrere d’ells Ricciardo (amb un pneumàtic mitjà més nou) i Räikkönen (amb tou) avançaven Massa i Hamilton, amb un Bottas que també ha acabat avançat pels Toro Rosso.

Vettel no estava molt d’acord amb el moviment de Kvyat de la sortida, però sembla que la sang no arribarà pas al riu…
(Copyright: Red Bull Media)

Contents i no tant contents.  Rosberg està segurament en el millor moment de la seva carrera. 3 de 3, i 36 punts d’avantatge sobre el seu company Hamilton, que -problemes o no- no sembla estar a l’alçada. Ferrari torna a quedar-se amb la sensació de que s’enduen poc botí, però després de la primera corba un segon i un cinquè no està malament.
Red Bull torna a ser competitiu, amb un Ricciardo molt consistent i el podi per a Kvyat. A Williams en canvi bona cursa i bona lluita per a Felipe Massa, mentre que Valtteri Bottas tampoc està tenint l’inici de temporada que desitjaria. Toro Rosso ha puntuat amb els dos cotxes però probablement esperaven més, com McLaren o Force India, mentre que Haas i Renault han quedat molt enrere avui.

La veritat es que malgrat el domini de Rosberg (ha vençut a les sis últimes curses), no es pot dir que les curses no estiguin sent interessants o emocionants. Crec que Red Bull i Ferrari estan més a prop de Mercedes del que fins ara han mostrat. Tard o d’hora els arribarà un cap de setmana sense problemes, i Rosberg també està esgotant el seu percentatge de bona sort. L’1 de maig a Sochi, nova batalla…

-Haas. Aquest cap de setmana no estaven per puntuar.

-Force India. Desaprofiten la gran sortida i s’equivoquen al box.

-Renault. Cap de setmana nefast, avaries, sense ritme… necessita millorar.

-Sebastian Vettel. S’equivoca al culpar a Kvyat, però bon 2n lloc.

-Lewis Hamilton. Malgrat els problemes, no sembla a l’alçada del seu company.
-Toro Rosso. Donen la sensació de que sumen menys del que haurien.




-Red Bull. Molt competitius, què hauria passat sense la punxada?

-Nico Rosberg. Líder merescut i consistent.
-Riccardo i Räikkönen. Bones remuntades pels dos
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W07 1h 38’53.891 1 56
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF16-H + 37.776 4 56
3 15 Daniil Kvyat 26 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 45.936 6 56
4 12 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 52.688 2 56
5 10 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF16-H + 1’05.872 3 56
6 8 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW38 + 1’15.511 10 56
7 6 Lewis Hamilton 44 Mercedes W07 + 1’18.230 22 56
8 4 Max Verstappen 33 Toro Rosso-Ferrari STR11 + 1’19.268 9 56
9 2 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Ferrari STR11 + 1’24.127 8 56
10 1 Valtteri Bottas 77 Williams-Mercedes FW38 + 1’26.192 5 56
11 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM09 + 1’34.283 7 56
12 Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MP4-31 + 1’37.253 11 56
13 Jenson Button 22 McLaren-Honda MP4-31 + 1’41.990 12 56
14 Esteban Gutiérrez 21 Haas-Ferrari VF-16 + 1 volta 18 55
15 Nico Hülkenberg 27 Force India-Mercedes VJM09 + 1 volta 13 55
16 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 15 55
17 Kevin Magnussen 20 Renault RS16 + 1 volta 17 55
18 Pascal Wehrlein 94 Manor-Mercedes MRT05 + 1 volta 21 55
19 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-16 + 1 volta 14 55
20 Felipe Nasr 12 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 16 55
21 Rio Haryanto 88 Manor-Mercedes MRT05 + 1 volta 20 55
22 Jolyon Palmer 30 Renault RS16 + 1 volta 19 55