La Pregunta: Gran Premi de Bahrain

GP de Bahrain: Com veieu la probable introducció del sistema halo de protecció? Penseu que pot generar més problemes dels que soluciona?

Està previst que per a la temporada 2017 els Fórmula 1 duguin el sistema “halo” per a protegir els pilots contra peces voladores que puguin impactar-los al casc.
Guillem Solà: A mi em sembla bona idea, sempre i quan es provi en tots els escenaris imaginables per a saber si realment val la pena implantar-ho, o seria un obstacle en segons quin cas. Jo sóc partidari de millorar la seguretat dels monoplaces. Encara que es tracti d’una competició de cockpit obert, crec que no es poden permetre accidents tant fatals com el de Jules Bianchi (encara que en el seu cas, no estic segur de si un hipotètic halo hagués estat suficient) o tant greus com el de Massa fa unes temporades. En el seu cas, ja es va afegir un ribet més dur a la zona superior de la visera del casc. Això ja evita que l’impacte d’una petita peça al casc deixi inconscient al pilot, però, al meu parer, no és suficient en el cas Bianchi.
Per tant, jo estic bastant dividit; les proves de diferents tipus de proteccions han estat amb pneumàtics a gran velocitat: cosa que és poc probable perquè ja s’utilitzen enganxalls que mantenen les rodes unides al xassís encara que es trenquin els suports. I, a part, en el cas Alonso, crec que hagués dificultat l’extracció del pilot per la manera com va quedar el cotxe.
Just Serrainat: Com sempre que hi ha un accident, es tornen a disparar totes les alarmes i comença el ball de propostes per cobrir els pilots. L’halo de protecció ja és una proposta que havia aparegut anteriorment, juntament amb altres invents com la cúpula.
L’halo pot ser una solució en casos com el d’Alonso a l’accident d’aquest passat gran premi o en el cas d’impacte de peces grans com rodes o parts d’un monoplaça. En contraposició, crec que en casos com el famós cargol de Felipe Massa, aquesta solució no hauria tingut molta efectivitat, ja que en cas de petits components que puguin impactar contra la cabina del pilot, aquest tipus de protecció, no seria gaire fiable.
També s’haurien de fer proves i veure l’opinió dels pilots de cara als problemes de visibilitat i mobilitat en cas d’accident i haver de sortir ràpidament del monoplaça.
Jordi Domènech: Jo tinc una opinió bastant radical amb el tema de l’halo. Hi ha una categoria que tota la vida han estat monoplaces de rodes i habitacle descobert. Si l’habitacle no és descobert, potser en comptes de denominar-ho Fórmula 1 els haurem d’anomenar prototips de Le Mans.
També penso que és lleig, i que hi ha una implicació filosòfica: a la Fórmula 1 hi participaven (o hi haurien de participar) els escollits, els que saben fer anar aquests cotxes però a més assumeixen els riscos. De la mateixa manera que a la IndyCar es corre en ovals i hi ha pilots que han decidit no participar-hi perquè els fa por tenir un accident allí, potser la gent que no es veiés en cor de còrrer a la Fórmula 1 s’hauria de dedicar a una altra cosa. Enteneu-me, no estic en contra del progrés, però abans els pilots ens semblaven herois que feien coses impossibles per a la majoria dels mortals i avui dia semblen més aviat jugadors de videojocs…
Pel que fa a l’anàlisi més racional, tinc dubtes sobre l’èxit del sistema. Com diu el Guillem, s’ha provat molt amb rodes però les rodes a la Fórmula 1 normalment queden subjectes des de fa ja uns 10 o 12 anys. Què passa si una peça petita com la de l’accident de Massa impacta igualment a través dels espais que deixa l’halo? Què passa en cas de bolcada? Pot arribar a trencar-se? Pot dificultar l’extracció d’un pilot?
La resta de categories amb sostre tenen o bé portes o bé algun sistema d’accés ràpid. Potser s’han de posar portes al camp de la Fórmula 1?
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 6 6
6. Nico Rosberg
Mercedes 1 6 6
5. Sebastian Vettel
Ferrari 3 4 6
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 3 4 6
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 3 3 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 3 3 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 5 6
26. Daniil Kvyat
Red Bull-TAG Heuer 2 5 6
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 5 6
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 2 5 6
20. Kevin Magnussen
Renault 1 5 7
30. Jolyon Palmer
Renault 1 5 7
33. Max Verstappen
Toro Rosso-Ferrari 1 7 5
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 2 6 5
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 3 5 5
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 4 4 5
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 3 4 6
22. Jenson Button
McLaren-Honda 3 4 6
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 4 4 5
88. Rio Haryanto
Manor-Mercedes 4 5 4
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 4 7
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 1 5 7
Horaris del GP de Bahrain
Divendres
Lliures 1: 13.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 17:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 14.00 (Movistar F1)
Qualificació: 17.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 17.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3) 
Breus d’última hora:
-Unitat de potència completament nova per a Fernando Alonso: Honda no n’ha pogut salvar res.
-Renault opina que s’hauria de treure el límit de 100 kg de carburant per cursa.
-Alfonso Celis Jr. participarà a la primera sessió de lliure amb Force India, al lloc de Sergio Pérez.
-Bernie Ecclestone afirma que hi ha “compradors” per a la part de CVC dels drets d’imatge de la Fórmula 1, i que la pilota està al terrat de CVC “si volen vendre o no”.
-McLaren i Red Bull no van acceptar una combinació dels sistemes antic i nou de classificació, obligant a la resta a seguir amb el sistema actual per falta d’unanimitat.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!