

GP de Bahrain: Com veieu la probable introducció del sistema halo de protecció? Penseu que pot generar més problemes dels que soluciona?
Està previst que per a la temporada 2017 els Fórmula 1 duguin el sistema “halo” per a protegir els pilots contra peces voladores que puguin impactar-los al casc.

Per tant, jo estic bastant dividit; les proves de diferents tipus de proteccions han estat amb pneumàtics a gran velocitat: cosa que és poc probable perquè ja s’utilitzen enganxalls que mantenen les rodes unides al xassís encara que es trenquin els suports. I, a part, en el cas Alonso, crec que hagués dificultat l’extracció del pilot per la manera com va quedar el cotxe.

L’halo pot ser una solució en casos com el d’Alonso a l’accident d’aquest passat gran premi o en el cas d’impacte de peces grans com rodes o parts d’un monoplaça. En contraposició, crec que en casos com el famós cargol de Felipe Massa, aquesta solució no hauria tingut molta efectivitat, ja que en cas de petits components que puguin impactar contra la cabina del pilot, aquest tipus de protecció, no seria gaire fiable.
També s’haurien de fer proves i veure l’opinió dels pilots de cara als problemes de visibilitat i mobilitat en cas d’accident i haver de sortir ràpidament del monoplaça.

També penso que és lleig, i que hi ha una implicació filosòfica: a la Fórmula 1 hi participaven (o hi haurien de participar) els escollits, els que saben fer anar aquests cotxes però a més assumeixen els riscos. De la mateixa manera que a la IndyCar es corre en ovals i hi ha pilots que han decidit no participar-hi perquè els fa por tenir un accident allí, potser la gent que no es veiés en cor de còrrer a la Fórmula 1 s’hauria de dedicar a una altra cosa. Enteneu-me, no estic en contra del progrés, però abans els pilots ens semblaven herois que feien coses impossibles per a la majoria dels mortals i avui dia semblen més aviat jugadors de videojocs…
Pel que fa a l’anàlisi més racional, tinc dubtes sobre l’èxit del sistema. Com diu el Guillem, s’ha provat molt amb rodes però les rodes a la Fórmula 1 normalment queden subjectes des de fa ja uns 10 o 12 anys. Què passa si una peça petita com la de l’accident de Massa impacta igualment a través dels espais que deixa l’halo? Què passa en cas de bolcada? Pot arribar a trencar-se? Pot dificultar l’extracció d’un pilot?
La resta de categories amb sostre tenen o bé portes o bé algun sistema d’accés ràpid. Potser s’han de posar portes al camp de la Fórmula 1?
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot | Equip | Mitjà | Tou | Supertou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 6 | 6 |
6. Nico Rosberg
|
Mercedes | 1 | 6 | 6 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 3 | 4 | 6 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 3 | 4 | 6 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 3 | 3 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Williams-Mercedes | 3 | 3 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 5 | 6 |
26. Daniil Kvyat
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 5 | 6 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 5 | 6 |
27. Nico Hülkenberg
|
Force India-Mercedes | 2 | 5 | 6 |
20. Kevin Magnussen
|
Renault | 1 | 5 | 7 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 1 | 5 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Toro Rosso-Ferrari | 1 | 7 | 5 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Ferrari | 2 | 6 | 5 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 3 | 5 | 5 |
12. Felipe Nasr
|
Sauber-Ferrari | 4 | 4 | 5 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 3 | 4 | 6 |
22. Jenson Button
|
McLaren-Honda | 3 | 4 | 6 |
94. Pascal Wehrlein
|
Manor-Mercedes | 4 | 4 | 5 |
88. Rio Haryanto
|
Manor-Mercedes | 4 | 5 | 4 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
21. Esteban Gutiérrez
|
Haas-Ferrari | 1 | 5 | 7 |
Horaris del GP de Bahrain
Divendres
Lliures 1: 13.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 17:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 14.00 (Movistar F1)
Qualificació: 17.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 17.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3)
Breus d’última hora:
-Unitat de potència completament nova per a Fernando Alonso: Honda no n’ha pogut salvar res.
-Renault opina que s’hauria de treure el límit de 100 kg de carburant per cursa.
-Alfonso Celis Jr. participarà a la primera sessió de lliure amb Force India, al lloc de Sergio Pérez.
-Bernie Ecclestone afirma que hi ha “compradors” per a la part de CVC dels drets d’imatge de la Fórmula 1, i que la pilota està al terrat de CVC “si volen vendre o no”.
-McLaren i Red Bull no van acceptar una combinació dels sistemes antic i nou de classificació, obligant a la resta a seguir amb el sistema actual per falta d’unanimitat.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!
