La Pregunta: Gran Premi d’Austràlia

GP d’Austràlia: Era necessari canviar el sistema de classificació? Creieu que els canvis provocaran alguna sorpresa a la graella?

Abans de les nostres respostes, us explicarem el sistema de classificació. Hi seguiran havent tres sessions o Q, però els pilots seran eliminats durant la sessió, no al final.
-La Q1 durarà 16 minuts, amb tots els pilots. Al minut 7, s’eliminarà el pilot més lent i haurà de tornar a boxes, i així successivament cada minut i mig fins que s’acabi la sessió, quedant 15 pilots.
-La Q2 durarà 15 minuts, amb 15 pilots. Al minut 6 s’eliminarà el pilot més lent i haurà de tornar a boxes, i així successivament cada minut i mig fins al final de la Q2, quedant 8 pilots.
-La Q3 durarà 14 minuts amb 8 pilots. A partir del minut 5 començaran les eliminacions cada minut i mig fins que només quedin dos pilots, que podran intentar fer la última volta per la pole.
Guillem Solà: Jo no crec que fos necessari fer un canvi d’aquest tipus. Crec que els nous pneumàtics ultra-tous (de color lila) ja haguessin donat més emoció a les sessions classificatòries que no pas el nou mètode eliminatori que s’aplicarà aquesta temporada.
Tot i això, però, totes les propostes són benvingudes i haurem de veure com reaccionen els pilots i els estrategues dels equips per treure’n el màxim profit del nou reglament; penseu que Adrian Newey és el millor en aquest aspecte!
Just Serrainat: Crec que Ecclestone i la FIA van una mica desorientats amb la pèrdua d’interès per part de l’audiència a la F1 i estan intentant trobar noves fórmules.
Suposo que amb el nou sistema de classificació, el que s’intenta evitar, són tots aquells minuts inicials de les qualificacions en que molts equips no surten a rodar, esperant que la pista millori.
Sorpreses crec que poques, com a molt com ara que algun pilot té problemes a la Q1 i ha de sortir de darrere o inclús algun incident al haver-hi més circulació, però poca cosa més.
Jordi Domènech: Per mi no era necessari el canvi, i crec que ve de les ganes de mesclar la graella però sense que es noti molt. De totes maneres, posats a fer, jo ho hagués fet molt més extrem, les eliminacions que comencessin al cap de 2 o 3 minuts de l’inici de la classificació, i fins i tot fent sortir els cotxes pel carril de boxes en ordre invers del campionat.
Però de la manera que s’ha fet, crec que els favorits tindran prou temps per marcar un temps i assegurar-se el passi a la següent Q. Això si, veurem molta activitat als primers minuts de cada sessió i potser els equips punters no podran guardar-se pneumàtics com feien fins ara.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Com sabeu aquest any els equips i pilots poden elegir lliurement 10 dels 13 jocs de pneumàtics es poden usar durant tot el cap de setmana. Pirelli en mana dos per usar a la cursa, i un dels més tous per usar a la Q3, però els 10 restants es poden elegir d’entre els tres que la marca italiana posa a disposició per cada GP. A la cursa s’han d’usar almenys dos jocs (i es poden usar els tres) i no hi ha límit mínim ni màxim de voltes per fer servir un joc.
Així doncs, cada cursa us posarem una taula amb l’elecció dels jocs de cada pilot:
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 6 6
6. Nico Rosberg
Mercedes 2 5 6
5. Sebastian Vettel
Ferrari 2 5 6
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 5 6
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 5 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 1 5 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
26. Daniil Kvyat
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 5 6
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 2 5 6
20. Kevin Magnussen
Renault 1 5 7
30. Jolyon Palmer
Renault 1 5 7
33. Max Verstappen
Toro Rosso-Ferrari 2 4 7
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 2 4 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 6 6
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 2 5 6
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 5 7
22. Jenson Button
McLaren-Honda 1 5 7
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 4 4 5
88. Rio Haryanto
Manor-Mercedes 4 4 5
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 5 7
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 2 4 7
Horaris del GP d’Austràlia
Divendres
Lliures 1: 02.30 (Movistar F1)
Lliures 2: 06:30 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 04.00 (Movistar F1)
Qualificació: 07.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 06.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3) 
Breus d’última hora:
-Confirmacions de pilots provadors: l’escocès Paul di Resta a Williams, el canadenc Nicholas Latifi a Renault, i l’estatunidenc Santino Ferrucci a Haas. 
-Nova decoració de Renault que podeu veure al Facebook.
-El director tècnic de Sauber Mark Smith deixa l’equip per motius familiars.
-El campió de 1980 Alan Jones opina que Ferrari hauria de fitxar al seu compatriota Daniel Ricciardo per a la temporada 2017.
-Renault anuncia millores als seus propulsors ja per a Albert Park.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!