Les principals notícies a l’inici de 1958 van ser les retirades tant de Juan Manuel Fangio com de Maserati. El pentacampió argentí va córrer encara dues curses més i va demostrar que encara podria haver seguit al fer una pole i dos quarts, mentre que els Maserati 250F van ser utilitzats de manera privada principalment per l’Scuderia Centro Sud.
Sense Fangio, el títol no tenia un clar favorit. A priori, Stirling Moss era qui més havia pressionat Fangio, però Ferrari va presentar credencials amb el nou 246 Dino. A Maranello, va ser Mike Hawthorn qui va portar la veu cantant, i finalment es va endur el títol per un sol punt de diferència, tot i guanyar només una cursa contra les quatre de Moss. Cal destacar també el gest esportiu que Moss va tenir al declarar en favor de Hawthorn quan aquest va ser desqualificat (injustament) a Portugal, cosa que va fer rectificar els comissaris i que potser més tard li va costar el mundial.
La gran novetat de la temporada va ser la introducció del Campionat de Constructors, que en la seva primera edició va guanyar Vanwall gràcies a les 6 victòries aconseguides.
Com a anècdotes, dos participants il·lustres que no es van classificar en cap cursa de 1958. Un va ser el gran Louis Chiron, que amb 58 anys és encara el pilot més vell en aparèixer a un GP i l’altre un tal Bernie Ecclestone, que havia comprat l’escuderia Connaught.
Per altra banda, va ser un any dur en termes de pilots morts. Luigi Musso, Peter Collins i Stuart Lewis-Evans van morir en cursa, mentre que el propi Hawthorn, un cop retirat, va morir a principis de 1959.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
19/1 | RA | Fangio (Maserati) | Moss (Cooper) | Fangio (Maserati) |
18/5 | MO | Brooks (Vanwall) | Trintignant (Cooper) | Hawthorn (Ferrari) |
26/5 | NL | Lewis-Evans (Vanwall) | Moss (Vanwall) | Moss (Vanwall) |
30/5 | 500 | D. Rathmann (Watson) | Bryan (Salih) | Bettenhausen (Epp) |
15/6 | B | Hawthorn (Ferrari) | Brooks (Vanwall) | Hawthorn (Ferrari) |
6/7 | F | Hawthorn (Ferrari) | Hawthorn (Ferrari) | Hawthorn (Ferrari) |
19/7 | GB | Moss (Vanwall) | Collins (Ferrari) | Hawthorn (Ferrari) |
3/8 | D | Hawthorn (Ferrari) | Brooks (Vanwall) | Moss (Vanwall) |
24/8 | P | Moss (Vanwall) | Moss (Vanwall) | Hawthorn (Ferrari) |
7/9 | I | Moss (Vanwall) | Brooks (Vanwall) | P. Hill (Ferrari) |
19/10 | MAR | Hawthorn (Ferrari) | Moss (Vanwall) | Moss (Vanwall) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Mike Hawthorn
|
Ferrari | 42 |
2 |
Stirling Moss
|
Cooper / Vanwall | 41 |
3 |
Tony Brooks
|
Vanwall | 24 |
4 |
Roy Salvadori
|
Cooper-Climax | 15 |
5 |
Peter Collins
|
Ferrari | 14 |
6 |
Harry Schell
|
BRM | 14 |
7 |
Maurice Trintignant
|
Cooper-Climax | 12 |
8 |
Luigi Musso
|
Ferrari | 12 |
9 |
Stuart Lewis-Evans
|
Vanwall | 11 |
10 |
Phil Hill
|
Ferrari | 9 |
11 |
Jean Behra
|
Maserati / BRM | 9 |
11 |
Wolfgang von Trips
|
Ferrari | 9 |
13 |
Jimmy Bryan
|
Salih-Offenhauser | 8 |
14 |
Juan Manuel Fangio
|
Maserati | 7 |
15 |
George Amick
|
Epperly-Offenhauser | 6 |
16 |
Johnny Boyd
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 4 |
17 |
Tony Bettenhausen
|
Epperly-Offenhauser | 4 |
18 |
Jack Brabham
|
Cooper-Climax | 3 |
18 |
Cliff Allison
|
Lotus-Climax | 3 |
18 |
Jo Bonnier
|
Ferrari | 3 |
21 |
Jim Rathmann
|
Epperly-Offenhauser | 2 |
Equip | Punts | |
1 |
Vanwall
|
48 |
2 |
Ferrari
|
40 |
3 |
Cooper-Climax
|
31 |
4 |
BRM
|
18 |
5 |
Maserati
|
6 |
6 |
Lotus-Climax
|
3 |
-Pole positions: 6 (Hawthorn 4, Moss 3, Fangio 1, Brooks 1, Lewis-Evans 1, D. Rathmann 1)
-Primera fila: 14 (Hawthorn 8, Moss 7, Brooks 4, Lewis-Evans 4, Behra 2, Collins 2, Musso 2, Schell 2, Fangio 1, Brabham 1, Elisian 1, Reece 1, D. Rathmann 1, Salvadori 1)
-Victòries: 6 (Moss 4, Brooks 3, Trintignant 1, Bryan 1, Hawthorn 1, Collins 1)
-Voltes ràpides: 5 (Hawthorn 5, Moss 3, Fangio 1, Bettenhausen 1, P. Hill 1)
-Podis: 15 (Hawthorn 7, Moss 5, Brooks 3, Musso 2, Collins 2, Salvadori 2, Trintignant 2, Lewis-Evans 2, P. Hill 2, Behra 1, Bryan 1, Boyd 1, Schell 1, Amick 1, von Trips 1)
-Voltes liderades: 13 (Moss 234, Bryan 139, Hawthorn 125, Collins 83, Trintigant 53, Brooks 37, Behra 28, Fangio 25, Bettehausen 24, Boyd 18, Amick 18, P. Hill 7, Sachs 1)
-Pole positions: 4 (Vanwall 5, Ferrari 4, Maserati 1, Watson 1)
-Primera fila: 6 (Vanwall 15, Ferrari 12, BRM 3, Watson 3, Maserati 2, Cooper 2)
-Victòries: 4 (Vanwall 6, Cooper 2, Ferrari 2, Salih 1)
-Voltes ràpides: 4 (Ferrari 6, Vanwall 3, Maserati 1, Epperly 1)
-Podis: 7 (Ferrari 14, Vanwall 9, Cooper 5, BRM 2, Kurtis Kraft 1, Salih 1, Epperly 1)
-Voltes liderades: 9 (Vanwall 225, Salih 139, Cooper 99, Ferrari 215, Epperly 42, BRM 27, Maserati 26, Kurtis Kraft 18, Kuzma 1)