Temporades: 1957

Vuitena temporada del mundial de Fórmula 1.
Campió del món de pilots: Juan Manuel Fangio (Argentina)
Campió del món de constructors: no es disputava encara
Puntuació: 8-6-4-3-2, i 1 per la volta ràpida. (5 millors resultats). Es podia compartir cotxe i repartir-se els punts. 
Normes: Sense límit de pes. Motors de 2500 cc atmosfèrics o 750 cc amb compressor, sense límit de cilindres o cicles. A Indianapolis, motors de 4500 cc atmosfèrics o 3000 cc amb compressor.

Cansat d’Enzo Ferrari, Juan Manuel Fangio se’n va tornar cap a Maserati per conduir el ja veterà 250F amb el qual havia guanyat curses el 1954. L’argentí va guanyar les tres primeres curses a Europa. Va abandonar a Aintree però amb una victòria a Nürburgring guanyaria el seu cinquè títol, i això ho va fer.
El gran premi d’Alemanya de 1957 es recordat potser com la millor cursa de Fangio. Sortint des de la pole, Maserati va decidir aturar-se a box a mitja cursa, mentre que els Ferrari no s’aturaven. Fangio va aconseguir un avantatge de 30 segons però l’aturada en va trigar 56, i llavors va atacar, prenent riscos com mai segons les seves pròpies paraules per acabar avançant Peter Collins i Mike Hawthorn a l’última volta.
De fet, Ferrari no guanyaria cap cursa mentre encara intentava evolucionar els Lancia D50. A sobre, dos dels seus pilots, l’italià Eugenio Castellotti i l’espanyol Alfonso de Portago van morir en accidents d’altres competicions.
Vanwall fou el rival principal de Fangio. L’equip britànic va aconseguir a Aintree la primera victòria d’un monoplaça anglès en Gran Premi des de l’any 1923, quan Henry Segrave va guanyar a França amb un Sunbeam. Stirling Moss va ser de nou subcampió i Tony Brooks va quedar en un bon cinquè lloc. Pel que fa als demés, encara poca cosa, si bé BRM i Cooper ja començaven a participar en més grans premis. També Porsche va entrar al campionat.
Com a curiositat comentar que l’any 1957 va veure el circuit més llarg de la Fórmula 1 amb el primer i únic gran premi de Pescara. El circuit costaner italià feia 25 quilòmetres, tres més que el mític Nordschleife.

Al Nordschleife, Fangio (al mig) ha avançat ja a Collins i va a per Hawthorn.
Curses

Data GP Pole position Guanyador Volta ràpida
13/1 RA  Moss (Maserati) Fangio (Maserati) Moss (Maserati)
19/5 MO Fangio (Maserati) Fangio (Maserati) Fangio (Maserati)
30/5 500 O’Connor (KK) Hanks (Salih) Rathmann (Epperly)
7/7 F Fangio (Maserati) Fangio (Maserati) Musso (Ferrari)
20/7 GB Moss (Vanwall) Moss/Brooks (Vanwall) Moss (Vanwall)
4/8 D Fangio (Maserati) Fangio (Maserati) Fangio (Maserati)
18/8 PES Fangio (Maserati) Moss (Vanwall) Moss (Vanwall)
8/9 I Lewis-Evans (Vanwall) Moss (Vanwall) Brooks (Vanwall)
Classificació de pilots

Pilot Equip Punts
1
Juan Manuel Fangio
Maserati 40
2
Stirling Moss
Maserati / Vanwall 25
3
Luigi Musso
Ferrari 16
4
Mike Hawthorn
Ferrari 13
5
Tony Brooks
Vanwall 11
6
Masten Gregory
Maserati 10
7
Harry Schell
Maserati 10
8
Sam Hanks
Salih-Offenhauser 8
9
Peter Collins
Ferrari 8
10
Jim Rathmann
Epperly-Offenhauser 7
11
Jean Behra
Maserati 6
12
Maurice Trintignant
Ferrari 5
12
Stuart Lewis-Evans
Connaught-Alta/Vanwall 5
14
Carlos Menditéguy
Maserati 4
14
Jimmy Bryan
Kuzma-Offenhauser 4
14
Wolfgang von Trips
Ferrari 4
17
Paul Russo
Kurtis Kraft-Novi 3
18
Andy Linden
Kurtis Kraft-Offenhauser 2
18
Roy Salvadori
Cooper-Climax 2
20
Alfonso de Portago
Ferrari 1
20
Froilán González
Ferrari 1
20
Giorgio Scarlatti
Maserati 1



Estadístiques pilots

-Pole positions: 4 (Fangio 4, Moss 2, O’Connor 1, Lewis-Evans 1)
-Primera fila: 12 (Fangio 6, Moss 5, Behra 4, Collins 2, Musso 2, Brooks 2, Castellotti 1, Hawthorn 1, O’Connor 1, Ruttman 1, Sachs 1, Lewis-Evans 1)
-Victòries: 4 (Fangio 4, Moss 3, Hanks 1, Brooks 1)
-Voltes ràpides: 5 (Moss 3, Fangio 2, Rathmann 1, Musso 1, Brooks 1)
-Podis: 14 (Fangio 6, Moss 3, Musso 2, Hawthorn 2, Collins 2, Brooks 2, Behra 1, Menditéguy 1, Gregory 1, Hanks 1, Bryan 1, Rathmann 1, Schell 1, von Trips 1)
-Voltes liderades: 15 (Fangio 263, Moss 136, Hanks 136, Behra 57, Russo 24, Rathmann 24, Collins 16, Hawthorn 8, O’Connor 7, Castellotti 6, Thomson 5, Lewis-Evans 5, Musso 4, Brooks 4)

Estadístiques constructors

-Pole positions: 3 (Maserati 5, Vanwall 2, Kurtis Kraft 1)
-Primera fila: 6 (Maserati 11, Vanwall 7, Ferrari 6, Kurtis Kraft 1, Watson 1, Kuzma 1)
-Victòries: 3 (Maserati 4, Vanwall 3, Salih 1)
-Voltes ràpides: 4 (Vanwall 3, Maserati 3, Epperly 1, Ferrari 1)
-Podis: 6 (Maserati 10, Ferrari 7, Vanwall 4, Kuzma 1, Salih 1, Epperly 1)
-Voltes liderades: 8 (Maserati 320, Vanwall 145, Salih 136, Ferrari 34,  Kurtis Kraft 31, Epperly 24, Kuzma 5, Watson 4,)

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *