

La temporada 1955 va estar marcada pel Desastre de Le Mans. A les 24 hores de la ciutat francesa, el Mercedes pilotat per Pierre “Levegh” va impactar contra l’Austin Healey de Lance Macklin, que havia frenat per evitat el Jaguar de Mike Hawthorn que va voler entrar al seu box de sobte. El cotxe de “Levegh”, va sortir volant cap al públic i es va incendiar, causant la mort del pilot i de 83 espectadors, així com 120 ferits.
Mercedes, amb la Segona Guerra Mundial encara recent, va decidir retirar el seu equip de la cursa per no ferir sensibilitats a França, mentre que Jaguar va continuar i va guanyar les 24 hores. A resultes de l’accident es van prohibir les curses temporalment o permanentment en alguns països, cosa que va retallar el campionat de Fórmula 1, deixant-lo en 7 curses.
També a causa de l’accident Mercedes va retirar-se a final de temporada, però no abans de dominar novament el mundial, amb Fangio i Stirling Moss fent doblet per a la marca alemanya.
Segurament el rival de Mercedes hauria d’haver estat Lancia, però Alberto Ascari va morir provant un Ferrari a Monza, tot just quatre dies després d’haver caigut al mar a Mònaco sense conseqüències. Lancia va retirar-se del campionat, però no abans de que Eugenio Castellotti hagués demostrat el potencial del D50 amb un podi i una pole position.
Els altres equips hi van pintar poc. Ferrari va aconseguir una victòria amb Maurice Trintignant a Mònaco degut a les avaries dels Mercedes. Maserati no acabava de ser competitiu ni tampoc Vanwall encara. Però al darrere de tot va començar una revolució, amb el debut de Jack Brabham al volant d’un Cooper T40-Bristol, amb el motor a darrere, fet que en uns anys canviaria la cara de l’automobilisme.

Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
16/1 | RA | González (Ferrari) | Fangio (Mercedes) | Fangio (Mercedes) |
22/5 | MO | Fangio (Mercedes) | Trintignant (Ferrari) | Fangio (Mercedes) |
30/5 | 500 | Hoyt (Stevens) | Sweikert (KK) | Vukovich (KK) |
5/6 | B | Castellotti (Lancia) | Fangio (Mercedes) | Fangio (Mercedes) |
19/6 | NL | Fangio (Mercedes) | Fangio (Mercedes) | Mieres (Maserati) |
16/7 | GB | Moss (Mercedes) | Moss (Mercedes) | Moss (Mercedes) |
11/9 | I | Fangio (Mercedes) | Fangio (Mercedes) | Moss (Mercedes) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Juan Manuel Fangio
|
Mercedes | 40 |
2 |
Stirling Moss
|
Mercedes | 23 |
3 |
Eugenio Castellotti
|
Lancia / Ferrari | 12 |
4 |
Maurice Trintignant
|
Ferrari | 11,33 |
5 |
Giuseppe Farina
|
Ferrari | 10,33 |
6 |
Piero Taruffi
|
Mercedes | 9 |
7 |
Bob Sweikert
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 8 |
8 |
Roberto Mieres
|
Maserati | 7 |
9 |
Jean Behra
|
Maserati | 6 |
10 |
Luigi Musso
|
Maserati | 6 |
11 |
Karl Kling
|
Mercedes | 5 |
12 |
Jimmy Davies
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 4 |
13 |
Paul Russo
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 3 |
13 |
Tony Bettenhausen
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 3 |
15 |
Johnny Thomson
|
Kuzma-Offenhauser | 3 |
15 |
Paul Frère
|
Ferrari | 3 |
17 |
Froilán González
|
Ferrari | 2 |
18 |
Cesare Perdisa
|
Maserati | 2 |
19 |
Luigi Villoresi
|
Maserati | 2 |
19 |
Mike Nazaruk
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 2 |
21 |
Umberto Maglioli
|
Ferrari | 1,33 |
22 |
Hans Herrmann
|
Mercedes | 1 |
23 |
Walt Faulkner
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 1 |
23 |
Bill Homeier
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 1 |
25 |
Bill Vukovich
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 1 |
-Pole positions: 5 (Fangio 3, Hoyt, 1, Castellotti 1, González 1, Moss 1)
-Primera fila: 10 (Fangio 6, Moss 5, Behra 2, Ascari 2, Kling 2, González 1, McGrath 1, Bettenhausen 1, Hoyt 1, Castellotti 1)
-Victòries: 4 (Fangio 4, Trintignant 1, Sweikert 1, Moss 1)
-Voltes ràpides: 4 (Fangio 3, Moss 2, Vukovich 1, Mieres 1)
-Podis: 16 (Fangio 5, Trintignant 3, Farina 3, Moss 3, Castellotti 2, González 1, Sweikert 1, Bettenhausen 1, Davies 1, Russo 1, Behra 1, Perdisa 1, Kling 1, Musso 1, Maglioli 1)
-Voltes liderades: 12 (Fangio 309, Moss 112, Sweikert 86, Vukovich 50, Bryan 31, Cross 24, Trintignant 20, Ascari 13, González 11, Schell 7, McGrath 6, Freeland 3)
-Pole positions: 4 (Mercedes 4, Ferrari 2, Stevens 1, Lancia 1)
-Primera fila: 6 (Mercedes 13, Lancia 3, Kurtis Kraft 2, Maserati 2, Stevens 1, Ferrari 1)
-Victòries: 3 (Mercedes 5, Ferrari 1, Kurtis Kraft 1)
-Voltes ràpides: 3 (Mercedes 5, Maserati 1, Kurtis Kraft 1)
-Podis: 5 (Mercedes 10, Ferrari 5, Kurtis Kraft 3, Maserati 2, Lancia 1)
-Voltes liderades: 7 (Mercedes 421, Kurtis Kraft 166, Ferrari 31, Kuzma 31, Lancia 13, Maserati 7, Phillips 3)