Crònica del GP de Mèxic : Un Nico Rosberg sense pressió compleix.

Després de vint-i-tres anys, el circ de la fórmula 1 ha tornat a Mèxic al circuit Hermanos Rodríguez, on tot i que ja estava tot  decidit en el campionat d’aquest any, després de que Hamilton es proclamés campió a l’última cursa, vam poder gaudir d’una carrera força entretinguda.

Ahir, Nico Rosberg va fer una cursa perfecte de principi a fi, acabant a la primera posició fent valdre la pole de dissabte i demostrant que quan condueix sense pressió, és capaç de no cometre errors i mantenir al seu company d’escuderia a ratlla tot i les envestides del pilot anglès. 

El pilot alemany va fer una bona sortida que li va permetre arribar a la primera corba, mantenint la primera posició ,que no va deixar en tota la cursa, amb un Hamilton que li trepitjava els talons, però que en cap moment el va poder avançar.

Qui va tenir un dia dels d’oblidar, va ser Sebastian Vettel, que a la sortida de la cursa va tenir un toc amb el Red Bull de Daniel Ricciardo, que li va provocar una punxada obligant-lo a entrar a boxes i relegant-lo a l’última posició. Després el pilot alemany va començar una de les seves remuntades, que es va veure truncada a la volta dinou per una virolla a la setena corba del circuit que més tard l’obligaria a fer un nou canvi de gomes que estaven malmeses per la sortida. 

Aquí no acabaria la mala sort de Vettel, ja que a la volta cinguanta-dos, al passar per la mateixa corba set, el pilot alemany tornaria a sortir-se, però aquesta vegada  acabant contra les tanques, tenint que abandonar i provocant un safety car.


Vettel recordarà molt de temps la corba 7 del circuit mexicà

Però aquí no van acabar els problemes per l’escuderia italiana, ja que Kimmi Räikkönen, va tornar a tenir una lluita personal amb Valteri Bottas (repetició de la de Sochi), amb el mateix final, encara que en aquest cas va ser el pilot de Ferrari que va quedar fora de la cursa a la volta vint-i-tres.

Tornant a la cursa en general, va ser força entretinguda, amb molta activitat a la part central de la graella, entre els Williams, Red Bull, Toro Rosso i Force India que varen estar lluitant pels punts.

S’ha de destacar la feina de Daniil Kyvat, que va estar gran part de la cursa darrere els Mercedes, però que després del safety car i la reagrupació dels monoplaces, es va veure superat per Valteri Bottas, que finalment li va prendre la tercera posició del podi.

Qui també es va veure perjudicat pel cotxe de seguretat, va ser el pilot madrileny Carlos Sainz, que després d’estar durant tota la cursa a la zona dels punts, va acabar en la tretzena posició, segons el pilot pel joc de pneumàtics que acabava de muntar i que li feia perdre més d’un segon per  volta. 

Bottas i Räikkönen se les van tornar a tenir a la cursa de Mèxic

Respecte al rendiment dels McLaren poc hi ha a dir, amb un Fernando Alonso que va abandonar a la primera volta de la cursa per un problema al motor elèctric (que el pilot espanyol va dir que ja tenien localitzat, però no els donava temps a canviar) i un Jenson Button que va fer el que va poder amb el que tenia. 

Ara la fórmula 1 s’en va cap a Brasil pel penúltim gran premi de la temporada i on l’únic al·licient que hi ha d’entrada és la lluita pel subcampionat de Rosberg i Vettel, tot i que amb l’abandonament del pilot de Ferrari en aquesta cursa, li deixa el camí força planer al de Mercedes amb un avantatge de vint-i-un punts., 


McLaren: Que es pot dir ja, s’acaba la temporada i estan allà mateix i amb els mateixos problemes.

Ferrari: Dia negre per l’escuderia italiana, amb un Vettel nerviós i un Raikkönen que torna a picar a la mateixa pedra, però aquesta vegada és el perdedor.


Sainz: Bona cursa en general, però com sempre sembla que la mala sort el segueix. 



Kyvat: Una cursa fantàstica fins al cotxe de seguretat, on s’adorm en la sortida i es deixa prendre la cartera per Valteri Bottas.


Rosberg: Cursa impecable i sense deixar-se pressionar pel seu company d’equip. 

Bottas: Molt bona cursa, amb un podi merescut, després de no desconcentrar-se amb el toc amb Räikkönen i ser més espavilat que Kyvat a la sortida del safety car.


Finalment us deixem la taula de resultats da la cursa.


Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Graella Vol.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W06 01:42’35”038 1 71
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W06 +1″954 2 71
3 15 Valtteri Bottas 77 Williams FW37 +14″592 6 71
4 12 Daniil Kvyat 26 Red Bull RB11 +16″572 4 71
5 10 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB11 +19″682 5 71
6 8 Felipe Massa 19 Williams FW37 +21″493 7 71
7 6 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM08 +25″860 10 71
8 4 Sergio Pérez 11 Force India VJM08 +34″343 9 71
9 2 Max Verstappen 33 Toro Rosso STR10 +35″229 8 71
10 1 Romain Grosjean 8 Lotus E23 +37″934 12 71
11 Pastor Maldonado 13 Lotus E23 +38″538 13 71
12 Marcus Ericsson 9 Sauber C34 +40″180 14 71
13 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso STR10 +48″772 11 71
14 Jenson Button 22 McLaren MP4-30 +49″214 20 71
15 Alexander Rossi 53 Manor MR03 +2 vueltas 16 69
16 Will Stevens 28 Manor MR03 +2 vueltas 17 69
RET Felipe Nasr 12 Sauber C34 + 14 vueltas 15 57
RET Sebastian Vettel 5 Ferrari SF15-T + 21 vueltas 3 50
RET Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF15-T + 50 vueltas 19 21
RET Fernando Alonso 14 McLaren MP4-30 + 70 vueltas 18 1