
La gran protagonista d’aquest cap de setmana ha estat la pluja. Litres i litres d’aigua que no paraven de caure de forma torrencial van fer que és cancel·lés la segona sessió de lliures divendres, que s’ajornés la classificació fins al diumenge i que ja el diumenge tampoc es pogués disputar la Q3. Però va parar de ploure i finalment els monoplaces van acabar la cursa amb pneumàtics de sec, només 5 hores després de cancel·lar l’última part dels entrenaments. Podem dir, doncs, que el circuit d’Austin drena prou bé.
Al final de tot, després d’un cap de setmana on diversos homes podien donar la sorpresa, va acabar triomfant el de sempre. Lewis Hamilton va acabar adjudicant-se el seu tercer títol mundial, però no ho va tenir del tot fàcil.
Entrenaments matutins. Com ja hem dit la sessió de classificació es va disputar a les 9 del matí de diumenge. Encara hi havia molta aigua a la pista i el primer en veure’s sorprès va ser Carlos Sainz, que va impactar contra les tanques a les esses del primer sector. Sortiria últim. Durant els entrenaments mitja graella va fer virolles a la corba 10, però ningú més va picar contra les tanques. Els Mercedes van liderar la sessió, amb Nico Rosberg davant, seguits molt de prop pels Red Bull. Amb les penalitzacions dels dos Ferrari per canviar el motor i la de Valtteri Bottas per la caixa de canvis, els McLaren sortien novè i onzè; la millor classificació de l’any.

La millor classificació de l’any per a Fernando Alonso.
Sortida normal. Per sort, la pista es va anar assecant prou com per poder fer una sortida normal sense el Safety Car. Tothom va eixir amb intermedis. A la corba 1 Lewis Hamilton es va emparellar amb Nico Rosberg i com a Japó, l’anglès va deixar sense espai l’alemany, fins i tot tocant-se. Hamilton es va posar líder mentre Rosberg queia fins al cinquè lloc darrere Daniil Kvyat, Daniel Ricciardo i Sergio Pérez.
A darrere, Felipe Massa feia una virolla i tocava a Fernando Alonso. També hi va haver contacte entre Valtteri Bottas i Romain Grosjean així com entre els dos Manor, amb Will Stevens rebent l’impacte per darrere i havent d’abandonar. També més tard els Sauber van entrar en contacte.
Red Bull fort en mullat. Mentre la pista va estar per a pneumàtics intermedis, els Red Bull semblaven tenir presa la mida dels Mercedes. Daniil Kvyat va intentar avançat Hamilton a la primera corba però es va passar. Llavors, a la volta 5, va aparèixer un Virtual Safety Car per netejar les peces dels tocs de la primera corba. Al re-inici, Rosberg va ser el més llest avançant els dos Red Bull, però les condicions van fer que no es poguessin desempallegar de Ricciardo, que va acabar prenent el liderat a la volta 15. Mentrestant, darrere s’estava preparant una bona lluita pels punts entre els Ferrari, els Force India i els Toro Rosso. Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen i Sainz havien recuperat molts llocs a la primera volta.

Els Mercedes ja s’han tocat, i Massa i Alonso estan a punt de fer-ho.
Vegi’s la quantitat de públic present.
La pista s’asseca i entra en joc l’estratègia. El moment de canviar a sec va ser entre la volta 18 i 19. Ricciardo va mantenir el liderat i Hamilton havia baixat fins al quart lloc, però en sec els Mercedes tornaven a demostrar el seu poder, i ràpidament es van situar primer i segon, amb Rosberg al capdavant. Però a la volta 27 va sortir el Safety Car per recuperar el cotxe aturat de Marcus Ericsson. A aquelles alçades ja havien abandonat els dos Williams i també Räikkönen. Amb el Safety va entrar tothom excepte els Mercedes i els Red Bull. L’estratègia no semblava adequada, doncs la resta de la graella tindria pneumàtics frescos, i dit i fet. Els Mercedes aguantaven davant, però els Red Bull van començar a perdre posicions. En un d’aquests avançaments, Nico Hülkenberg va contactar amb Daniel Ricciardo i va provocar un nou Safety virtual a la volta 38. Rosberg i els Red Bull van entrar, però no Hamilton.
Un nou Safety salva a Hamilton. Semblava que la situació del líder del campionat era complicada, doncs tothom tenia pneumàtics més frescos que ell. Vettel i Rosberg es van acostar però de nou un altre Safety Car a la volta 43, en aquest cas per l’accident de Kvyat, va aturar els procediments. La meitat de la graella va entrar i l’altra meitat no. Rosberg no ho va fer i era líder, Hamilton es va aturar i era segon, Max Verstappen tercer sense entrar, Vettel entrà i fou quart. Darrere d’ell Fernando Alonso, Sergio Pérez i Daniel Ricciardo no havien entrat, mentre que Jenson Button, Pastor Maldonado, Sainz i Felipe Nasr si ho van fer.
Un final divertit. Amb aquesta barreja de pneumàtics, vam poder veure força avançaments. Hamilton va avançar Rosberg degut a un error del pilot alemany. Vettel va avançar fàcilment a Verstappen i al darrere hi va haver espectacle entre Alonso, Pérez, Button, Sainz i Maldonado. Finalment, Hamilton va guanyar la cursa i el campionat, amb un Rosberg segon i molest pels fets de la primera volta. Vettel va ser tercer davant de Verstappen que repetia el quart lloc d’Hongria, amb Pérez va ser cinquè. Carlos Sainz va avançar a la pista a Jenson Button, però Button va quedar davant degut a que el madrileny tenia un penalització de 5 segons per sobrepassar el límit de velocitat al box. Vuitè va ser Maldonado, amb Nasr novè i Ricciardo desè després d’una última aturada. Fernando Alonso finalment va acabar fora dels punts amb un problema al motor, només davant del dotzè i últim classificat Alexander Rossi.

Hamilton, tricampió.
Llegenda. Amb el seu tercer títol Lewis Hamilton iguala al seu ídol Ayrton Senna i entre dins del selecte club dels pilots amb tres o més campionats. És a més el primer pilot anglès en revalidar el títol mundial en anys consecutius. Els seus números ja són de superestrella: tercer en victòries, tercer en pole positions, quart en podis aconseguits, segon en punts marcats. Si Mercedes manté el nivell Hamilton pot marcar una època com Vettel, Schumacher o Fangio van fer abans. Felicitats al campió!

Williams: Doble abandonament degut a un problema amb l’amortidor.
Red Bull: Bé en mullat, però pitjor que els Toro Rosso en sec.
La pluja: Com pot ploure tant a Texas?

Rosberg: Ho va fer tot bé fins que es va sortir de la pista al liderat.
Räikkönen: Error seu, però guanya punts per derrotar el cartell de Rolex i seguir…
McLaren: Aprofitant l’ocasió però no del tot amb l’avaria d’Alonso.

Hamilton: Campió merescudament. De nou afectant mentalment a Rosberg.
Toro Rosso: Molt bé l’equip i els pilots. 18 punts de botí.
Vettel: Tot i les 10 posicions torna a acabar al podi.
Els aficionats: Mereixen un premi per tot el que han aguantat aquest cap de setmana.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 Hybrid | 01:50’52″703 | 2 | 56 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 Hybrid | +2″850 | 1 | 56 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | +3″381 | 13 | 56 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | +22″359 | 8 | 56 |
5 | 10 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | +24″413 | 5 | 56 |
6 | 6 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | +28″058 | 11 | 56 |
7 | 8 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | +30″619 | 20 | 56 |
8 | 4 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 Hybrid | +32″273 | 12 | 56 |
9 | 2 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | +40”257 | 15 | 56 |
10 | 1 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | +53″371 | 3 | 56 |
11 | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | +54″816 | 9 | 56 | |
12 | Alexander Rossi | 53 | Manor | MR03 | +75”277 | 17 | 56 | |
RET | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | Accident | 4 | 41 | |
RET | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | Accident | 6 | 35 | |
RET | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | Frens | 18 | 25 | |
RET | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | Prob. electric | 14 | 25 | |
RET | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | Suspensió | 7 | 23 | |
RET | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 Hybrid | Frens | 10 | 10 | |
RET | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | Suspensió | 16 | 5 | |
RET | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | Accident | 19 | 1 |
Carlos Sainz rep cinc segons de penalització per excés de velocitat al pitlane.