Mirant el titular podríem dir “vaja, una altra victòria de Hamilton”, però la realitat es que el segon gran premi de Rússia ha tingut moltes més històries que l’any passat.
Aquí podrien donar-los barretines…
Hamilton, més a prop del títol. Semblava que Nico Rosberg podria oposar major resistència, havent fet la pole i havent mantingut el liderat, però un cop ha passat el Safety Car inicial per l’accident de Nico Hülkenberg i Marcus Ericsson, el Mercedes de l’alemany ha tingut un problema amb l’accelerador que l’ha portat a l’abandonament quan tant sols dúiem set voltes. Sense cap tipus d’oposició, Lewis Hamilton ha dominat a plaer el gran premi i li porta ara mateix 73 punts al seu company d’equip quan en queden 100 per disputar-se. És més, Sebastian Vettel, amb el seu segon lloc, ha avançat a Rosberg a la classificació. Si Hamilton treu nou punts a Vettel i dos a Rosberg a Austin, serà tricampió.
Col·lisió entre Hülkenberg i Ericsson.
El segon Safety Car capgira la cursa. Gran part de l’atractiu del gran premi a Sotxi l’ha proporcionat el Safety Car que ha sortit degut a l’accident de Romain Grosjean, a la volta 11. Alguns pilots han decidit entrar al box en aquell moment per posar el pneumàtic dur i arribar fins al final de la cursa, i de fet Fernando Alonso ha posat el pneumàtic tou en aquell moment i també ha arribat a final de cursa, tant poca és la degradació en aquest circuit. L’estratègia ha funcionat particularment bé per a Sergio Pérez i Daniel Ricciardo. L’australià ha hagut d’abandonar amb un problema a la suspensió i el mexicà ha quedat al podi gràcies a la crisi diplomàtica entre pilots finlandesos, però el Force India no hagués estat en aquella posició si hagués seguit l’estratègia dels de davant. Bona pensada de l’equip de Silverstone.
El contacte entre Räikkönen i Bottas.
Dues sancions que canvien el resultat. Els resultats finals s’han vist modificats per dues sancions post-cursa. La primera, esperada, li ha caigut a Kimi Räikkönen pel seu intent d’avançament sobre Valtteri Bottas. Räikkönen ha vist un forat però venia de molt lluny i ha impactat contra Bottas. El Williams s’ha quedat allà contra les tanques, mentre que el Ferrari ha pogut arribar a la meta en cinquè lloc. Els comissaris li han imposat 30 segons de penalització i ha caigut al vuitè lloc, cosa que ha donat matemàticament el títol de constructors a Mercedes.
Per altra banda, Fernando Alonso havia quedat desè, però ha perdut el punt al ser sancionat amb 5 segons per retallar massa a la corba 16. La FIA havia avisat ja a l’equip sobre aquest fet, així que la sanció haurà estat probablement per reiteració.
El cap de setmana de Carlos Sainz. En l’única sessió en sec, impactes molt fort contra el mur i et porten a l’hospital. Estàs bé i et donen el vist-i-plau per còrrer. Surts últim i lluites frec a frec amb els Red Bull. Estàs amb ritme per acabar setè (o sisè, o cinquè si comptem l’accident de Bottas i la sanció de Räikkönen) i t’explota un fre davanter precisament a la corba on ahir vas tenir l’accident. Crec que Carlos Sainz ha tingut molt mala sort aquesta temporada, i sense faltar al respecte a Alonso, que els dos pilots tinguin gairebé els mateixos punts no és gens representatiu de les vegades que Sainz ha estat als punts i ha hagut d’abandonar per problemes mecànics.
No pot ser que unes tanques quedin així.
Un gran premi per reflexionar. Finalment, voldria repassar una mica els fets d’aquest cap de setmana. Per començar, per a què serveix el divendres? Hem vist que els equips han classificat i han corregut la cursa sense quasi fer entrenaments lliures i tot ha anat bé. De fet, semblava haver-hi un ingredient més d’imperfecció, en el sentit de que no tothom tenia la pista perfectament apamada, no tothom tenia la posada a punt correcta, i crec que això ha donat una mica més d’espectacle especialment a meitat de graella. A més, els divendres no aporten res al públic, Només hi ha la sessió de classificació de la GP2. Jo proposo que els divendres només puguin participar els pilots provadors de cada equip i facin una quali i una cursa sense punts, en ordre invers del campionat, però amb algun al·licient pel que guanyi, més elecció de pneumàtics, no sé… Llavors dissabte uns lliures i el classificatori amb els pilots normals i diumenge cursa. Serviria per veure noves promeses, com a mínim.
No vull acabar sense comentar alguns dels problemes de seguretat. No pot ser que un cotxe quedi sota les tanques de protecció i arribi a tocar el guarda-rail. No pot ser que qualsevol incident destrossi una barrera TecPro i es solucioni amb cinta americana. I sobretot no pot ser que cada any hi hagi problemes amb la visibilitat. Si el sol es pon aviat, feu les curses més d’hora…
Kimi Räikkönen: Masses errors i finalment arruïnant la cursa de Bottas.
Nico Hülkenberg: Era una cursa per fer bons punts, però ha comés un error.
Vladimir Putin: Si, ja sabem que som a Rússia…
Mercedes: Campions, però poca fiabilitat per a Rosberg.
Felipe Massa: Acaba quart, però ahir classifica molt avall.
Romain Grosjean: Avui ell ha estat “Crashtor”.
Lewis Hamilton: Impecable.
Sebastian Vettel: Maximitzant els resultats, pot ser subcampió.
Sergio Pérez: Sempre hi és quan Force India olora un podi.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 Hybrid | 01:37’11″024 | 2 | 53 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | + 5″953 | 4 | 53 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | + 28″918 | 7 | 53 |
4 | 12 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | + 38″831 | 15 | 53 |
5 | 10 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | + 47″566 | 11 | 53 |
6 | 8 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | + 56″508 | 12 | 53 |
7 | 6 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 Hybrid | + 61″088 | 14 | 53 |
8 | 4 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | + 72″358 | 5 | 53 |
9 | 2 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | + 79″467 | 13 | 53 |
10 | 1 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | + 88″424 | 9 | 53 |
11 | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | + 91″210 | 19 | 53 | |
12 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | Accident | 3 | 52 | |
13 | Roberto Merhi | 98 | Manor | MR03 | + 1 volta | 18 | 52 | |
14 | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | + 2 voltes | 17 | 51 | |
15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | Suspensió | 10 | 47 | |
RET | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | Frens | 20 | 45 | |
RET | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 Hybrid | Accident | 8 | 11 | |
RET | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 Hybrid | Accelerador | 1 | 07 | |
RET | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | Accident | 6 | 00 | |
RET | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | Accident | 16 | 00 |
Sanció a Kimi Raikkonen de 30 segons pel contacte amb Valtteri Bottas.
Sanció a Fernando Alonso de 5 segons por saltar-se els límits de la pista a la corba 16.