Lewis Hamilton ha donat un cop de puny sobre la taula avui a Monza amb la victòria combinada amb l’abandonament del seu company Nico Rosberg. La màxima oposició a la victòria del pilot anglès ha vingut degut a que els comissaris havien mesurat a la graella que les pressions dels pneumàtics dels Mercedes eren més baixes del que Pirelli i la FIA havien manat per raons de seguretat.
Curiosament, aquesta informació ha arribat a Mercedes a falta d’unes 5 voltes i llavors l’equip ha demanat a Hamilton que augmentés el seu ritme per si queia una penalització en temps.
El comunicat que presagiava males notícies per a Mercedes
Sortosament, dues hores després del podi els comissaris han confirmat que no es prenia cap mesura i que la victòria de Hamilton es confirmava. Mercedes ha al·legat que les mesures s’han fet quan les mantes tèrmiques ja estaven desconnectades i que la temperatura i per tant la pressió dels pneumàtics hauria baixat, però que estava en els nivells correctes per competir. En els propers dies se sabrà millor com es fan els mesuraments i si la FIA haurà d’implementar noves maneres tant de comprovar que es compleixen les normes com de notificar als equips, doncs si la pressió era massa baixa per temes de seguretat, Hamilton ha corregut almenys mitja hora amb aquells pneumàtics…
Pel que fa a la cursa, la principal excitació l’ha posat Kimi Räikkönen a la sortida. Des de la segona posició, el pilot finlandès gairebé ha quedat aturat al moment de la sortida, essent pràcticament últim a la primera corba. Just darrere seu, Nico Rosberg l’ha hagut d’esquivar i l’alemany ha acabat la primera volta sisè, darrere de Hamilton, Vettel, Valtteri Bottas, Felipe Massa i Sergio Pérez.
Els primers a abandonar han estat els Lotus. Pastor Maldonado no ha completat ni la primera volta després de tocar-se amb Nico Hülkenberg, mentre que Romain Grosjean ha plegat a la segona després d’un toc amb Felipe Nasr, que ha entrat al box amb una punxada però ha pogut continuar.
A davant, Hamilton controlava còmodament la cursa davant Vettel. Rosberg ha avançat Pérez i s’ha col·locat a l’estela dels Williams mentre des del seu equip l’avisaven de les temperatures dels frens. Darrere de Pérez el seu company Hülkenberg, Marcus Ericsson i un Jenson Button que a les primeres de canvi ha pujat fins a la novena posició. Però el pilot britànic ràpidament ha estat fagocitat per Räikkönen, Carlos Sainz i els pilots de Red Bull.
Les esperances de Rosberg, marxant pel cel italià
Tothom excepte els Toro Rosso han anat a una sola aturada al box. Nico Rosberg ha estat el primer a entrar i ha superat als dos Williams amb la maniobra. L’alemany ha iniciat una llarga persecució de Vettel, i era a menys de dos segons del seu compatriota quan a falta de tres voltes el seu motor ha dit prou. Després dels problemes d’ahir i d’avui, Rosberg, a 53 punts de Hamilton, sembla haver dit adéu al títol.
Hamilton ha guanyat la cursa amb 25 segons d’avantatge davant Vettel. Massa ha derrotat de forma ajustada a Bottas, amb Räikkönen que ha completat la remuntada a la cinquena posició davant dels Force India de Pérez i Hülkenberg. Daniel Ricciardo ha superat a Marcus Ericsson per la vuitena posició, amb Daniil Kvyat completant els punts. Carlos Sainz ha acabat a quatre segons del rus, amb Roberto Merhi setzè i últim i Fernando Alonso que ha abandonat a 6 voltes del final amb l’Honda que pujava de velocitat.
Queden encara set curses i pot passar de tot, però retallar-li 53 punts a Hamilton en el moment de forma que està és gairebé impossible. D’aqui 15 dies anem a Singapur, on els motors no son tant importants i haurem de veure com els Red Bull, els Toro Rosso i els McLaren tornen a lluitar pels punts.
Al final ha guanyat el ros…
Renault i Honda: Poca potència, molt exposats aquesta cursa.
FIA: La investigació a Mercedes deixa alguns dubtes…
La sort de Rosberg: Tota la que tenia al 2014 ja no la té….
Kimi Räikkönen: Bona classificació, mala sortida, bona recuperació.
Lotus: Doble abandonament i segueixen els problemes de liquiditat.
Williams: Han de millorar amb l’estratègia.
Lewis Hamilton: Imparable.
Felipe Massa: Torna a guanyar-li la partida a Bottas.
Marcus Ericsson: Potser la millor actuació del suec a la F1.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 | 01:18’00″688 | 1 | 53 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | + 25″042 | 3 | 53 |
3 | 15 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | + 47″635 | 5 | 53 |
4 | 12 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | + 47″996 | 6 | 53 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | + 68″860 | 2 | 53 |
6 | 8 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | + 72″783 | 7 | 53 |
7 | 6 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | + 1 volta | 9 | 52 |
8 | 4 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | + 1 volta | 19 | 52 |
9 | 2 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | + 1 volta | 12 | 52 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | + 1 volta | 18 | 52 |
11 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | + 1 volta | 17 | 52 | |
12 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | +1 volta | 20 | 52 | |
13 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | + 1 volta | 11 | 52 | |
14 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | + 1 volta | 15 | 52 | |
15 | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | + 2 voltes | 13 | 51 | |
16 | Roberto Merhi | 98 | Manor | MR03 | + 2 voltes | 14 | 51 | |
RET | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 | Motor | 4 | 50 | |
RET | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | Motor | 16 | 47 | |
RET | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 | Toc/suspensió | 10 | 01 | |
RET | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 | Toc/suspensió | 8 | 00 |