Crònica del GP de Bèlgica : El guió es repeteix amb alguna sorpresa


Sembla
que Nico Rosberg ha estat la primera víctima de la nova normativa a les
sortides imposada per la FIA a la cursa d’avui, on el cotxe li ha
patinat massa al moment de la sortida i s’ha vist superat per diversos
pilots a la primera corba del circuit.

Tot
i aquesta mala sortida, la superioritat del monoplaça de l’alemany i
una bona estratègia a les aturades, l’han portat a la segona posició del
podi, darrere el seu company Hamilton.

De Lewis Hamilton hi ha poca cosa a dir, com sempre una carrera impecable, sempre dominant la cursa còmodament de principi a fi.

Mala
cursa per Valtteri Bottas, que ha vist com la tercera posició que va
aconseguir ahir a la Pole no li ha servit de res, després d’una mala
sortida i una errada de l’equip en l’aturada a boxes, que li ha muntat
un pneumàtic incorrecte, costant-li un safety car com a sanció i acabar a
la novena posició.
Bona cursa de Romain Grosjean i el seu Lotus.



Una de les sorpreses positives d’avui ha estat la bona cursa del pilot francès de Lotus, Romain Grosjean que ha vist com el seu monoplaça rendia al màxim a les llargues rectes del circuit Belga, on ha anat remuntant des de la novena posició i quan anava a atacar a Vettel per la tercera posició, ha vist com el pilot alemany punxava una de les seves rodes de darrere i li regalava la tercera posició del podi.



Per la seva banda, Sebastian Vettel a fet una bona cursa com sempre i al final de la carrera, en una estratègia arriscada de l’equip Ferrari, ha vist com Grosjean se li tirava a sobre i una punxada el deixava fora dels punts. Crec que després del que li va passar a Nico Rosberg en els entrenaments, l’alta degradació del circuit (molts pilots ja han entrat a canviar pneumàtics a la novena volta ) i els avisos de Pirelli de no sobrepassar els límits marcats per ells, Ferrari ha arriscat massa volent estalviar  una aturada, que finalment li ha costat el podi al seu pilot.



També hem de destacar la cursa de Daniil Kvyat que sortint de la dotzena posició i després d’una carrera impecable i una estratègia a l’últim tram de la cursa, ha acabat en una meritòria quarta posició. 

Per contra el seu company d’equip Ricciardo ha hagut d’abandonar a la volta vint de la cursa per un problema a la caixa de canvis.
Cop d’efecte a dues voltes del final amb la punxada de Vettel
McLaren ha tornat a demostrar que no aconsegueix evolucionar el seu monoplaça i que el d’Hongria va ser més un miratge gràcies a les característiques del circuit, els problemes i les errades dels altres, però que en un  circuit ràpid com el de Bèlgica estan quasi igual respecte als de davant que a Austràlia.

La propera cursa és en un altre dels circuits mítics del campionat, el de Monza, on segur que tornarem a gaudir d’una carrera emocionant per la seva configuració i característiques.

Ens veiem a Itàlia.

Seguidament els nostres semàfors de la cursa :
Toro Rosso: Lo de Carlos Sainz, ja comença a ser realment greu i decebedor, és la quarta cursa amb problemes pel pilot espanyol.

McLaren: Tot i que semblava que a Hongria l’equip havia fet un pas endavant, aquest cap de setmana s’ha vist que continuen on estaven a principi de temporada, tot i la bona sortida d’Alonso.






Valtteri Bottas: La tercera posició d’ahir a la Pole no ha servit de res al pilot de Williams, després d’una mala sortida i una errada de l’equip al canviar els pneumàtics a una de les aturades a boxes.

Ferrari: Crec que després del que li va passar a Rosberg als entrenaments i dels avisos de Pirelli de no apurar els pneumàtics, han arriscat amb el monoplaça de Vettel i les gomes no han aguantat.







Romain Grosjean: Molt bona cursa del pilot francès, que s’ha vist recompensada amb el podi, gràcies als problemes de Vettel a dues voltes del final.

Daniil Kvyat: La seva estratègia al final de la cursa ha fet que el pilot remuntés fins a la quarta posició, després d’una molt bona cursa

Taula de temps

Pos.   Pilot                         Dor.   Equip            Xassís     Tiempo           Vol.
1 Lewis Hamilton 44 Mercedes W06 01:23’40″387 43
2 Nico Rosberg 6 Mercedes W06 + 2″058 43
3 Romain Grosjean 8 Lotus E23 + 37″988 43
4 Daniil Kvyat 26 Red Bull RB11 + 45″692 43
5 Sergio Pérez 11 Force India VJM08 + 53″997 43
6 Felipe Massa 19 Williams FW37 + 55″283 43
7 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF15-T + 55″703 43
8 Max Verstappen 33 Toro Rosso STR10 + 56″076 43
9 Valtteri Bottas 77 Williams FW37 + 61″040 43
10 Marcus Ericsson 9 Sauber C34 + 91″234 43
11 Felipe Nasr 12 Sauber C34 + 104″311 43
12 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF15-T + 1 vuelta 42
13 Fernando Alonso 14 McLaren MP4-30 + 1 vuelta 42
14 Jenson Button 22 McLaren MP4-30 + 1 vuelta 42
15 Roberto Merhi 98 Manor MR03 + 1 vuelta 42
16 Will Stevens 28 Manor MR03 + 1 vuelta 42
17 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso STR10 + 2 vueltas 31
18 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB11 + 22 vueltas 19
19 Pastor Maldonado 13 Lotus E23 + 41 vueltas 02
20 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM08 + 43 vueltas 00

 

Salut i benzina.