
Sempre que s’acosta el gran premi d’Hongria, hom pensa que, si no hi ha cap factor extern com la pluja, la cursa serà avorrida. I amb els Mercedes copant la primera fila, tot semblava indicar un nou domini dels cotxes de plata. Però avui la Fórmula 1 ha regalat una cursa interessantíssima i dedicada a la memòria de Jules Bianchi.
La sortida ha hagut de ser avortada perquè Felipe Massa no estava ben col·locat a la graella, cosa que li ha significat una penalització de cinc segons al seu primer pit-stop, cosa que ha acabat deixant el brasiler fora dels punts.
S’ha fet una nova volta de reconeixement i a la sortida bona el poleman Lewis Hamilton ha sortint bastant lent. Tant el seu company d’equip Nico Rosberg com els dos Ferrari han avançat el britànic, que més tard a la volta s’ha intentat emparellar amb Rosberg i s’ha sortit de la pista a la chicane.

Moment clau 1: Els Ferrari s’avancen als Mercedes.
Al final de la primera volta Sebastian Vettel liderava per davant del seu company Kimi Räikkönen, amb Rosberg tercer, Valtteri Bottas quart, Daniil Kvyat cinquè, Nico Hülkenberg sisè, Daniel Ricciardo setè amb Checo Pérez, Felipe Massa i Hamilton completant el top 10. Fins arribar a la primera aturada, els únics que han avançat posicions han estat Ricciardo i Hamilton.
Les primeres aturades s’han iniciat a la volta 14 i han durat fins a la volta 22, i ha donat la impressió de que entrar primer no resultava un avantatge. Ferrari ha seguit comandant amb Rosberg tercer, Ricciardo quart i Hamilton cinquè, tot i que el britànic ha avançat l’australià a la volta 29. L’status quo s’ha mantingut igual fins que a la volta 41 Nico Hülkenberg ha patit un fort accident al trencar-se-li l’aleró davanter acostant-se a la primera corba.
A partir d’aquí ha sortit el Safety Car i tots els equips han aprofitat per realitzar la seva segona aturada. Quan el Safety ha marxat a la volta 48 l’ordre era Vettel, Räikkönen, Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Kvyat i Verstappen, amb la resta de cotxes accelerant per arribar a la cua del Safety.
Ricciardo ha intentat avançar immediatament a Hamilton per fora a la corba u, però defensant-se el britànic ha impactat contra el costat del Red Bull, cosa que li ha costat una aturada a box i un drive-through. Mentre arribava a box, per darrere seu Bottas i Verstappen s’han tocat i el finlandès ha punxat, perdent com Massa tota opció d’acabar als punts.

Segon moment clau: el fort accident de Hülkenberg
En aquell moment, Rosberg era segon ja que havia avançat a un bon Räikkönen que abandonaria amb problemes a l’MGU-K, i amb Hamilton fora dels punts, l’alemany tenia el lideratge del campionat al seu abast.
Vettel, Rosberg i Ricciardo anaven molt junts i el primer que s’ha mogut ha estat l’australià, que a la volta 63 ha intentat un avançament agosarat sobre Rosberg a la corba u per dins. Rosberg ha tancat per dins mentre Ricciardo es passava però la roda del darrere esquerra del Mercedes ha tocat amb l’aleró davanter del Red Bull, provocant-li una punxada.
Ricciardo ha canviat el morro i ha mantingut la tercera posició darrere del seu company Kvyat, mentre que Rosberg queia a la vuitena posició. La cursa ha acabat amb un Vettel dominador a davant, Kvyat segon en el que és el seu primer podi i Ricciardo tercer. Menció apart per Max Verstappen i Fernando Alonso, que han completat els cinc primers. En el cas de l’espanyol ha tingut dues parades forçades, una per una punxada i una altra per un tear-off que tapava un fre.
Hamilton ha estat sisè i encara li ha tret quatre punts a Rosberg, vuitè darrere de Romain Grosjean. Jenson Button i Marcus Ericsson han completat els punts.
Pel que fa a Carlos Sainz, ha hagut d’abandonar no sense estar emprenyat pel fet que l’equip ha aturat primer a Max Verstappen tot i estar davant, mentre que Roberto Merhi ha complert tot i haver-se d’aturar a la volta sis a fixar correctament el protector del cockpit.
En definitiva, ha estat el gran premi d’Hongria en sec més emocionant que recordo, amb avançaments, tocs, estratègies diferents, penalitzacions i una mica de tot. Ara la Fórmula 1 descansa ben bé un mes fins al GP de Bèlgica, amb el bon sabor de boca de saber que els Mercedes no son imparables…

Ocasió perduda per a Rosberg…

Pastor Maldonado: Tres penalitzacions en una cursa, no cal dir res més.
Lewis Hamilton: Nerviós, un parell d’errors que li podrien haver costat molt cars.

Ferrari: Llàstima perdre un doblet per avaria mecànica.
Force India: Preocupants problemes de fiabilitat que provoquen accidents.
Toro Rosso: Bé amb Verstappen, però de nou avaria en el cotxe de Sainz.

Vettel: Iguala les 41 victòries de Senna amb molta calma i domini.
Red Bull: El millor resultat de la temporada i més a prop dels de davant.
McLaren: Fiables, han pogut aprofitar les desgràcies alienes.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | 01:46.09.985 | 3 | 69 |
2 | 18 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | + 5″748 | 7 | 69 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | + 25″084 | 4 | 69 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | + 44″251 | 9 | 69 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | + 49″079 | 15 | 69 |
6 | 8 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 | + 52″025 | 1 | 69 |
7 | 6 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 | + 58″578 | 10 | 69 |
8 | 4 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 | + 58″876 | 2 | 69 |
9 | 2 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | + 67″028 | 16 | 69 |
10 | 1 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | + 69″130 | 17 | 69 |
11 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | + 73″458 | 18 | 69 | |
12 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | + 74″278 | 8 | 69 | |
14 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 | + 75″142 | 14 | 69 | |
13 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | + 80″228 | 6 | 69 | |
15 | Roberto Merhi | 98 | Manor | MR03 | + 2 voltes | 19 | 67 | |
16 | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | + 2 voltes | 20 | 65 | |
RET | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | Abandonament | 12 | 60 | |
RET | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | MGU-K | 5 | 54 | |
RET | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | Frens | 13 | 53 | |
RET | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | Accident/aleró | 11 | 40 |