Crònica del Gran Premi de la Gran Bretanya : Cursa moguda i molt entretinguda.

Avui sí que podem dir que finalment hem pogut gaudir d’una cursa realment entretinguda i amb moments emocionants que feia temps que no es vivien, encara que el resultat final ha estat el de sempre, amb Hamilton a la primera posició i augmentant l’avantatge amb Rosberg.
A la cursa d’avui hem tingut de tot, un inici de carrera inesperat, dos safety cars (un amb cotxe i un de virtual), incidents amb diversos monoplaces implicats, molts abandonaments i la pluja per acabar d’animar l’espectacle.
Ja de bon començament hem vist una sortida espectacular dels Williams, que han deixat els Mercedes clavats, avançant-los fàcilment, tot i que Lewis Hamilton ha aconseguit recuperar-li la segona posició a Bottas. 
Després amb el safety car provocat a la mateixa primera volta per la lluita entre els Lotus de Grosjean i Maldonado, en el que s’han vist implicats els dos McLaren (Button ha hagut d’abandonar i Alonso entrar a canviar l’aleró davanter), Valteri Bottas a aconseguit avançar al pilot anglès, quedant els dos Williams al capdavant de la cursa.
Ha estat a partir d’aquest moment, que les errades de Williams han fet que no sabessin aprofitar aquesta superioritat inicial i hagin acabat perdent les seves opcions al podi. Per a mi la primera errada, ha estat no permetre que Bottas avancés a Massa, quan clarament era molt més ràpid que el pilot brasiler i això ha fet que Hamilton es pogués anar apropant a ells. 
La segona errada ha estat a la primera para a boxes, on no han sabut avançar-se a Mercedes, que ha llegit millor l’estat de la cursa i ha permès a Hamilton posar-se davant dels Williams.
Tot i que Williams mantenia la segona i tercera posició amb Rosberg al darrere, l’aparició de la pluja i el canvi de gomes, ha propiciat una altra errada de l’equip que ho ha fet tard i no solament ha permés avançar a Rosberg, sinó també al Ferrari de Vettel.
A part de la lluita entre els Williams i els Mercedes, també hem pogut gaudir en la part mitjana de la graella d’altres batalles entre els  Ferrari, els Force India (que sembla haver aconseguit una bona millora amb el nou paquet aerodinàmic que estrenava a anglaterra) i els Red Bull (llàstima l’abandonament de Ricciardo).
Primer punt per Fernando Alonso aquesta temporada.
Finalment el McLaren de Fernando Alonso ha aconseguit el seu primer punt en aquest campionat, més que tot per la cursa boja que hem tingut, amb l’abandonament de sis monoplaces i l’aparició de la pluja. Tot i que un punt no és gran cosa, sempre representa una injecció de moral per l’equip i el pilot, animant-los a treballar per tenir cada vegada un monoplaça més fiable.
En definitiva crec que la millor cursa d’aquesta temporada i probablement des de fa força temps, on hem pogut gaudir de moments emocionants, maniobres arriscades i on la pluja (que al meu gust podria haver estat més intensa), ha marcat un gran premi on els equips han hagut d’anar adaptant la seva estratègia.

Els meus semàfors de la cursa :

Toro Rosso: Mal dia per l’equip que no ha aconseguit que cap dels dos monoplaces hagi acabat la cursa (Sainz una vegada més per problemes de fiabilitat).

Lotus : La lluita a la primera volta dels seus pilots, els ha deixat als dos fora de cursa només de començar.

McLaren: Un altre puntet per l’equip, que no és molt, però sempre es una injecció de moral i crec que si milloressin la fiabilitat dels cotxes, els punts anirien caiguen.

Williams:
No sabia si posar-los al groc o al vermell, però tot i les errades reiterades d’estratègia, també s’ha de dir que els seus monoplaces anaven molt bé.
Ferrari:
Molt bona estratègia amb Vettel que li ha donat un lloc al podi i Räikkönen hem sembla que avui ha fet una mica de conillet de proves per l’alemany.
Mercedes: Que es pot dir ja de l’equip alemany, s’ha sabut sobreposar al cop inicial de Williams i superar-los per estratègia durant la cursa.

Taula de temps

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W06 01:31’37″729 52
2 18 Nico Rosberg 6 Mercedes W06 + 10″956 52
3 15 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF15-T + 25″443 52
4 12 Felipe Massa 19 Williams FW37 + 36″839 52
5 10 Valtteri Bottas 77 Williams FW37 + 63″194 52
6 8 Daniil Kvyat 26 Red Bull RB11 + 63″955 52
7 6 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM08 + 78″744 52
8 4 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF15-T + 1 vuelta 51
9 2 Sergio Pérez 11 Force India VJM08 + 1 vuelta 51
10 1 Fernando Alonso 14 McLaren MP4-30 + 1 vuelta 51
11 Marcus Ericsson 9 Sauber C34 + 1 vuelta 51
12 Roberto Merhi 98 Manor MR03 + 3 vueltas 49
13 Will Stevens 28 Manor MR03 + 3 vueltas 49
RET Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso STR10 + 21 vueltas 31
RET Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB11 + 32 vueltas 30
RET Max Verstappen 33 Toro Rosso STR10 + 50 vueltas 02
RET Pastor Maldonado 13 Lotus E23 + 51 vueltas 01
RET Romain Grosjean 8 Lotus E23 + 52 vueltas 00
RET Jenson Button 22 McLaren MP4-30 + 52 vueltas 00