Una vegada més, la cursa de Mònaco ens ha donat la sorpresa amb un final de cursa inesperat i unes últimes voltes d’infart, amb un Lewis Hamilton desesperat per una errada garrafal del seu equip, que li ha fet perdre una cursa que havia dominat tranquilament des de el principi.
Un accident provocat per Max Verstapen a l’ultima part de la cursa, ha fet sortir el safety car i ha estat quan l’equip Mercedes ha fet entrar Hamilton a fer un canvi de gomes, però alguna fallada en els càlculs de l’equip, ha fet que el pilot anglès acabés sortint darrere de Rosberg i Vettel, perdent la primera posició.
A vuit voltes del fi de la cursa, tot i que Lewis Hamilton sortia amb unes gomes noves super-toves, les característiques del circuit monegasc, han fet impossible que el pilot anglès hagi pogut recuperar cap de les posicions perdudes, acabant en el tercer graó del podi.
Hamilton el gran damnificat del error de l’equip |
A part de Nico Rosberg, l’altre gran beneficiat de l’errada de Mercedes, ha estat Sebastian Vettel, que s’ha trobat a la segona posició i ha sabut defensar-se dels atacs de Hamilton i conservar-la fins a creuar la línia de meta.
Abans de l’accident de Max Verstappen, la cursa de Mònaco era la típica que estem acostumats a veure en un circuit on els avançaments són molt complicats i a on només els abandonaments i l’estratègia en les parades a boxes permeten veure algun canvi a les posicions.
Fins a l’accident, el jove pilot holandès ha estat l’únic que ens ha donat alguns moments d’emoció amb algun avançament arriscat ( i més després dels problemes que ha tingut en la seva para a boxes on ha perdut més de vint segons). Però un intent d’avançament crec que massa optimista, ha fet que a la frenada de Santa Devota hagi xocat amb el monoplaça de Grosjean i ha acabat impactant amb les tanques.
Darrere dels tres primers classificats, hem de destacar el bon resultat dels Red Bull, que han acabat en quarta i cinquena posició, un Kimi Räikkönen a la sisena força enfadat amb els doblats que l’han perjudicat bastant durant la cursa i un Sergio Pérez a la setena amb el Force India que ha obtingut el seu millor resultat de la temporada.
A la vuitena posició finalment McLaren ha aconseguit els seus primers punts de la temporada amb Jenson Button i si no hagués estat pels problemes a la caixa de canvis del monoplaça de Fernando Alonso, podrien haver aconseguit classificar els seus dos cotxes a la zona de punts.
Tancant la taula de punts trobem al brasiler Felipe Nasr i Carlos Sainz que tot i la penalització que l’ha fet sortir al final de la graella, una cursa impecable li ha permès pujar fins a la desena posició.
Button ha aconseguit els primers punts per McLaren |
Hem va cridar molt l’atenció una afirmació de Fernando Alonso, que deia que la cursa real a Mònaco es corre el dissabte a la sessió de qualificació i que el de Diumenge només és una desfilada de cotxes un darrere l’altre. Crec que aquest comentari descriu bastant gràficament la primera part de la cursa d’avui, que si no hagués estat per l’accident de Verstappen hauria estat un passeig dels Mercedes.
De tota manera, el gran premi d’avui és especial per les seves característiques i entorn, fent-nos gaudir sempre amb algun incident i les sortides del safety car.
La propera cursa ens porta ara cap al circuit Gilles Villeneuve de Canadà, on les diferències entre els equips tornaran a ser molt marcades i a on crec que Mercedes tornarà a imposar la seva llei
Max Verstappen: Tot i que ens ha donat molts bons moments a la cursa d’avui, la seva joventut i ímpetu li han jugat una mala passada.
Pastor Maldonado: Probablement no és culpa seva, però aquesta temporada, de sis curses només ha estat capaç d’acabar-ne una.
McLaren: Se’ls ha de felicitar pels primers punts de la temporada, però els problemes de fiabilitat en el monoplaça d’Alonso i les característiques del circuit no els han de desviar de l’objectiu, ja que els queda moltíssima feina a fer.
Mercedes: No sabia si posar-los al groc o al vermell, però tot i la terrible errada amb Hamilton, segueixen essent l’equip més sòlid de la graella.
Ferrari: Continuen els seu camí ascendent i si Räikkönen no hagués tingut tants problemes amb els doblats, crec que podria haver aspirat a la quarta posició.
Red Bull: Gran dia per l’escuderia que avui ha aconseguit un gran resultat, però com els altres equips no s’han de deixar portar per l’eufòria, ja que Mònaco sempre es una cursa molt particular.
Taula de temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 | 01:49’18″420 | 2 | 78 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | + 4″486 | 3 | 78 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 | + 6″053 | 1 | 78 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | + 11″965 | 4 | 78 |
5 | 10 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | + 13″608 | 5 | 78 |
6 | 88 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | + 14″345 | 6 | 78 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | + 15″013 | 7 | 78 |
8 | 4 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | + 16″063 | 10 | 78 |
9 | 2 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | + 23″626 | 14 | 78 |
10 | 1 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | + 25″056 | 20 | 78 |
11 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | + 26″232 | 11 | 78 | |
12 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 | + 28″415 | 15 | 78 | |
13 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | + 31″159 | 17 | 78 | |
14 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | + 45″732 | 16 | 78 | |
15 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | + 1 vuelta | 12 | 77 | |
16 | Roberto Merhi | 98 | Manor | MR03 | + 2 vueltas | 19 | 76 | |
17 | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | + 2 vueltas | 18 | 76 | |
RET | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | + 16 vueltas | 9 | 62 | |
RET | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | + 37 vueltas | 13 | 41 | |
RET | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 | + 73 vueltas | 8 | 5 |