Els 7 motius pels quals penso que Mclaren tornarà a tenir un equip guanyador

L’inici del
projecte Mclaren-Honda ha estat d’un ridícul espantós. Estic convençut que es
tracta del pitjor inici de temporada de la història dels de Woking, i
no parlo tant de resultats sinó de la imatge que s’ha adonat.
En el transcurs
de la pretemporada ja vam veure un cotxe amb moltíssims problemes que es
mostrava incapaç de rodar més de tres voltes. Per acabar-ho d’adobar,
l’accident d’Alonso els deixava sense el seu “pilot estrella”. No obstant això,
segueixo convençut de que Mclaren està format un equip guanyador i que aquest
projecte, segurament no aquesta temporada, confluirà en títols i èxits, però
necessita el seu temps de posta en marxa. Aquí teniu els
7 motius pels
quals penso que Mclaren tornarà a tenir un equip guanyador.
 Mal inici de temporada per part de Mclaren-Honda….
Motiu número 1 :
Precedents
Recordeu el
primer any de Mercedes al 2010? Partien d’un equip que havia guanyat el títol
(Brawn GP)  i només van ser capaç de fer
tres podis. Renault amb Alonso? 4 anys van tardar a destruir el domini de
Ferrari-Schumacher. Quan va tardar Red Bull a guanyar la primera cursa? 6 anys,
fent 7é en el campionat de constructors els dos primers anys.
Un projecte de la
dimensió de Mclaren-Honda necessita el seu temps de posta en marxa, que les
persones que hi treballen s’entenguin i que tots els processos estiguin ben
definits i funcionin com una seda. Veient-ho com una empresa, ara estan en la
fase “Start-Up” on estant bàsicament estan aprenent i encara necessiten un bon
rodatge abans siguin realment competitius.
 La primera victòria de Red Bull, de la mà de Vettel, va tardar 5 anys en fer-se realitat.
Motiu número 2:
Mclaren
El ressorgir de
Williams fa pensar que els Grans Equips de la Fórmula 1 encara tenen una
experiència extra que els dóna un valor sobre els nous entrants a l’estil Red
Bull.  Mclaren encara és el tercer equip
que més títols de constructors ha aconseguit. Està passant per una mal moment,
però si un equip és capaç de sortir d’aquest pou aquest és Mclaren i ja ho ha
demostrat moltes vegades. De fet, històricament, Mclaren no comença massa bé
les temporades i repunta a partir d’unes 6-7 curses.
Motiu número 3 :
Honda
Els anys d’Honda a
la Fórmula 1 com a fabricants de motors els van donar 4 títols amb la mateixa
Mclaren i 2 amb Williams convertint-se així amb el quart fabricant de motors
que més títols ha aconseguit (per darrere de Ferrari, Renault i Ford).
L’experiència amb el seu propi equip (BAR-Honda) no va ser gens bona, però si
una cosa tothom té clara és que Honda sap fer motors com molt poca gent sap. Sinó,
feu una ullada a altres categories. Marc Màrquez sap del què parlo…
 
Motiu número 4 :
El motor tèrmic i el motor elèctric
És purament un
rumor, però pel paddock circula que Honda ha aconseguit un motor tèrmic i un
motor elèctric espectaculars. Es parla d’unes xifres que costen de creure. Fa
un parell d’anys, molts equips es queixaven pel fet de que Honda entrava a la categoria
un any més tard de que es congelés el bloc motor, i que podria aprofitar tot l‘aprenentatge de Mclaren per millorar el motor durant la primera temporada dels
motors turbo.
Així doncs, per
què el Mclaren és tant lent? Es diu que els dos motors no s’entenen entre ells.
Es diu que tenen un problema electrònic, i també de fiabilitat, però que la
potència és prometedora. Button va córrer amb el motor capat en la primera cursa (es parla
de que es donava al motor un 70% de la seva potència real). Veurem si realment
és així quan solucionin els problemes electrònics i de fiabilitat, problemes
que podran solucionar atenent-se el reglament de la FIA, que especifica que es
pot modificar el bloc motor si és per corregir problemes de fiabilitat, però no
de potència.
El motor Honda… Un diamant en brut?
Motiu número 5 :
El xassís.
Tothom parla dels
problemes de motor, però es diu que el Xassís del nou Mclaren és dels millors
que s’han fabricat a la història de l’equip de Woking. Recordeu que el domini
de Red Bull en els últims anys va ser gràcies al xassís i no gràcies a un motor
Renault mediocre. Veurem com funciona aquest xassís quan el motor pugui rodar
tan sols a un ritme normal.
Motiu número 6 :
Els pilots
No se m’acut una
parella de pilots millor per tirar endavant aquest projecte. Button és el pilot
amb més experiència de la graella i assolirà el rol de “segon” sense problemes
(sobretot pel fet de la pressió que va exercir Alonso perquè Button continués a
Mclaren). Tots coneixem l’experiència i velocitat d’Alonso amés de la seva
capacitat per entendre el cotxe. En aquest projecte fan falta pilots sòlids i
amb experiència, no joves promeses.
Motiu número 7 :
Ja ho han fet abans.
L’època daurada
de Mclaren va ser amb Honda, Prost i Senna. Aquell cotxe blanc i vermell que
tots tindrem sempre a la retina. Ho han fet abans, perquè no han de poder
tornar-ho a fer?
En resum, crec
que tindrem mig any amb més penes que glories i costarà molt que aquest equip
torni a pujar al podi. No obstant això, mirant el projecte a llarg termini,
crec que tornarem a veure la Mclaren en una nova època daurada. La meva aposta? aquest any guanyaran alguna cursa. Temps al temps.
A tots els seguidors de Mclaren, us convido a l’optimisme, però també a la paciència.
Salut i benzina