Crònica GP de Malàisia: Vettel i Ferrari tornen a la victòria

Tant un com l’altre havien passat un 2014 difícil. Sebastian Vettel va patir amb un Red Bull que no s’ajustava a les seves dots de pilotatge i va ser superat regularment per Daniel Ricciardo. Ferrari, per la seva banda, semblava tornar a principis dels anys 90: mals resultats, molta política i una porta giratòria per on entraven i sortien diferents membres. 
Vettel va entrar també per aquesta porta i un cop es va acabar la remenada de personal, sembla que Ferrari ha fet els deures. Avui, han aprofitat un error i una debilitat de Mercedes per tornar a les victòries, que des de 2013 que ni l’alemany ni els italians tastaven.
Vettel, molt content
Els de Maranello havien mostrat el seu potencial als entrenaments lliures, però a l’hora de la classificació, la pluja va barrejar una mica la cosa. Sí, Sebastian Vettel era segon en mig dels Mercedes de Lewis Hamilton i de Nico Rosberg, però per altra banda Kimi Räikkönen s’havia quedat a la Q2.
La sortida ha tingut alguns petits tocs. Vettel roda amb roda amb Rosberg, Pastor Maldonado amb Valtteri Bottas que ha motivat una punxada pel veneçolà i també punxada per a Kimi Räikkönen després d’un toc amb Felipe Nasr. Amb el finlandès enfonsat a la classificació i Lewis Hamilton davant i començant a marxar, semblava que el màxim que podria aconseguir Ferrari avui era un tercer lloc.
Però llavors, tal i com al gran premi d’Hongria de l’any passat, una virolla de Marcus Ericsson ho ha canviat tot al fer sortir el Safety Car. El suec s’ha sortit a la corba 1 i ha estat el primer abandonament de la cursa (Will Stevens no ha pogut ni prendre la sortida). Ha entrat tothom a boxes excepte Vettel, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Carlos Sainz i Sergio Pérez, i aquest era el top 5 al marxar el Safety. Hamilton era sisè i Rosberg novè, amb els pneumàtics durs.
En tres voltes Hamilton ha superat els rivals i s’ha col·locat segon. A Rosberg li ha costat una mica més arribar al tercer lloc. Els pilots que no s’havien aturat han realitzat el primer pit-stop entre les voltes 14 i 20. Particularment, Vettel s’ha aturat a la volta 17, quan encara duia nou segons d’avantatge sobre Hamilton i disset sobre Rosberg. L’alemany de Ferrari ha tornat a col·locar els pneumàtics tous, amb els quals Räikkönen anava més ràpid que els Mercedes.
Vettel era a dotze segons de Hamilton a la volta 18, però en només 7 voltes ha avançat a Rosberg i era a punt d’avançar el vigent campió quan aquest ha entrat al box per posar pneumàtics tous. Rosberg ha entrat dues voltes després per posar durs, i en aquell moment s’ha començat a veure que als Mercedes els costava moltíssim retallar la distància amb el Ferrari. 
Efectivament, els Ferrari han aconseguit fer la cursa amb una aturada menys que els Mercedes. L’última aturada dels tres primers ha tingut lloc entre les voltes 37 i 41. Vettel i Hamilton han posat el pneumàtic dur i Rosberg el tou. L’elecció no ha estat rebuda amb molta alegria per Hamilton. Per la seva banda, Rosberg ha marcat la volta ràpida i ha aconseguit retallar 10 segons amb els de davant, però estava ja massa lluny per millorar la seva tercera posició. Igualment, Hamilton, amb el mateix pneumàtic que Vettel, no ha pogut acostar-se gaire a l’alemany, que amb un pilotatge molt mesurat ha aconseguit la quarantena victòria de la seva carrera.
Darrere d’ells un Kimi Räikkönen que ha remuntat molt bé fins al quart lloc davant dels dos Williams, que han tingut una lluita amb avançament a la última volta per part de Bottas sobre Massa. Les quatre últimes posicions de punts les han ocupat els quatre cotxes de Red Bull, però amb els Toro Rosso davant dels “germans grans”. Max Verstappen en especial ha protagonitzat avançaments arriscats i s’ha convertit en el pilot més jove en puntuar, per davant de Sainz, 
Kvyat ha rebut, però ha acabat novè
Encara més, els dos Red Bull han acabat doblats per Vettel. Daniil Kvyat s’ha recuperat d’un toc amb Nico Hülkenberg per acabar davant de Daniel Ricciardo. Onzè ha quedat Romain Grosjean que probablement hauria quedat més amunt si no hagués rebut un toc per part de Sergio Pérez. Els dos pilots de Force India han estat penalitzats i han quedat només davant de Roberto Merhi, que ha completat la cursa amb el Manor a tres voltes del líder.
A part dels abandonaments ja comentats, els McLaren han plegat amb problemes a la unitat de potència mentre estaven fent un paper prou digne, i Pastor Maldonado s’ha retirat amb problemes als frens.
La de Vettel ha estat una victòria popular. La Fórmula 1 necessita competició i necessita una Ferrari que pugui lluitar. També necessita debutants sense complexes, errors i avançaments, així com escuderies que lluiten i aconsegueixen acabar la cursa tot i haver estat a punt de ser subhastades. Tots aquests ingredients han aparegut en el gran premi de Malàisia, i esperem que la resta de la temporada s’assembli més a aquesta cursa que a la d’Austràlia.

McLaren: Avui més competitius però poca potència i fiabilitat

Marcus Ericsson: Sortia de ben amunt però ha de estalviar-se errors

Mercedes: Estratègicament estranya la decisió d’entrar amb el Safety i posar durs.

Manor: Stevens no ha pogut ni córrer, però Merhi ha acabat la cursa
Ferrari: Avui, un 10. Si Räikkönen no arriba a punxar…
Max Verstappen: Ha començat a mostrar el seu talent, ahir sota la pluja i avui avançant.

Temps

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF15-T 01:41.05.793 2 56
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W06 + 08″569 1 56
3 15 Nico Rosberg 6 Mercedes W06 + 12″310 3 56
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF15-T + 53″822 11 56
6 10 Valtteri Bottas 77 Williams FW37 + 70″409 8 56
5 8 Felipe Massa 19 Williams FW37 + 73″586 7 56
7 6 Max Verstappen 33 Toro Rosso STR10 + 99″085 6 56
8 4 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso STR10 + 1 volta 15 55
9 2 Daniil Kvyat 26 Red Bull RB11 + 1 volta 5 55
10 1 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB11 + 1 volta 4 55
11 Romain Grosjean 8 Lotus E23 + 1 volta 10 55
12 Felipe Nasr 12 Sauber C34 + 1 volta 16 55
13 Sergio Pérez 11 Force India VJM08 + 1 volta 14 55
14 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM08 + 1 volta 13 55
15 Roberto Merhi 98 Manor MR03 + 3 voltes 19 53
16 Pastor Maldonado 13 Lotus E23 Frens 12 46
17 Jenson Button 22 McLaren MP4-30 Motor 17 40
18 Fernando Alonso 14 McLaren MP4-30 Motor 18 20
19 Marcus Ericsson 9 Sauber C34 Virolla 9 02