La pregunta del Gran Premi de Brasil

Després de la graella del gran Premi dels Estats Units, sense dos equips i amb l’amenaça de plantar-se per part d’altres equips davant del sistema de repartiment de diners, creieu que hi haurà algun tipus de reacció o canvi de cara a les pròximes temporades. 

Quines són les vostres travesses de cara als canvis  de pilots en els diferents equips de cara a l’any vinent​.

     



Jordi Domènech: Respecte a la primera pregunta, crec que més aviat hi ha unes certes
ganes de que el pastís se’l reparteixin entre menys; és a dir, que
quedin Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull i potser Williams i llavors
que cada un d’aquests equips tingui un equip “satèl.lit” totalment
dependent… D’aquesta manera limitarien els possibles rivals al
capdavant mentre tenen “aliats” en pista… Però potser m’estic
passant…

Pel que fa als pilots, em temo que qui ho
té més fumut és en Button. No veig els pilots de Mercedes anant enlloc, i
els de baix agafaran qui aporti pressupost. A Toro Rosso, malgrat que
Sainz ha fet el que li van demanar, crec que es quedarà Vergne.
 





Guillem Solà: Veient la passivitat de la FIA en aquest cas, que no ha transcendit més
enllà del fet que a la Q1 s’eliminessin menys pilots, no crec que hi
posin un remei gaire “generós”. Clar que a la FIA li interessa que hi
hagi més equips competint per guanyar més impostos, però està més que
clar que no li interessa tenir equips com Marussia, Caterham o HRT (ja
desapareguda). El que passa és que com que a la gent no li importen
gaire aquests equips més modestos, tampoc els troben a faltar i per això
poca gent, o gairebé ningú s’ha queixat. Ara bé, cal afegir que ni els
equips més populars hi guanyen competint a la F1, al contrari, el que
passa que els serveix de patrocini per la marca i el negoci el fan a
partir del merchandising i altres seccions de la marca.

Pel
que fa al ball de pilots de cada temporada, espero que sigui una
temporada calmada excepte per la marxa ja segura d’Alonso a un altre
equip que no és tan segur; encara que jo crec que tornarà a McLaren.
També es parla del seient de Vettel, que tampoc està del tot clar on
posarà el cul la temporada vinent. També apareixerà a Toro Rosso la
figura de Max Verstappen, que competirà a la F1 amb tant sols 18 anys
disputarà el seu primer Gran Premi. 

Jo, amb 18 anys i aquí
escrivint sobre un pilot professional més jove que jo… Potser que em
vagi posant les piles i demani el seient d’Alonso a can Ferrari.

 

Ivan Monells: A mi la idea que
realment m’entusiasma és la dels tres cotxes per equip. Us imagineu aquesta
temporada amb tres Mercedes? Al final hi ha equips que financerament no poden
estar a la Fórmula 1. A més, francament, el valor a l’espectacle que m’aportaven
Marussia i Caterham és ben poc. Gairebé cada any cauen equips i entren amb un
altre nom, i això fa molt difícil que puguin arribar a caure simpàtics (com per
exemple sí ho aconseguia l’antiga Minardi). A la F1 hi han de ser els equips
que estan més ben preparats per ser-hi, si això ens deixa amb 9 equips enlloc
de 12, donem-los un cotxe addicional i tindrem una graella de sortida molt més
interessant.

Sobre  els canvis de pilots, serà una temporada
interessant, amb molts canvis. Crec que ja està tot el peix venut i l’única
peça que falta sembla que serà un Alonso per Magnussen.



Just Serrainat: Jo suposo que l’objectiu final de Bernie Ecclestone, és una graella on els equips principals tinguin un tercer monoplaça o un equip satèl·lit i d’aquesta manera configurar una graella amb suficients cotxes per mantenir un bon espectacle.
Esta clar que els cotxes de la part de darrere de la graella, no solen aportar gaire res a l’espectacle del campionat i encara que inicialment la seva funció hauria de ser donar entrada a nous pilots joves, finalment es veuen obligats pel mateix problema econòmic, a seure al seu volant al millor postor.
Aquesta setmana, la BBC donava la notícia de que Fernando Alonso ja hauria firmat amb McLaren i que només faltaven alguns detalls per poder-ho anunciar públicament. Els altres equips crec que ja ho tenen tot força lligat i en els propers dies s’aniran confirmant els diferents fitxatges, que ja fa temps que corrent pel paddock i els diaris.


I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!


Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana:

 Lliures 1 : 13:00

Lliures 2 : 17:00

Lliures 3 : 14:00

Pole Position : 17:00

Cursa :  17:00