Crònica GP d’Abu Dhabi: Bicampió per fi

Quan Lewis Hamilton va aparèixer en escena, més enllà de la turmentosa temporada 2007, semblava clar que havia arribat un d’aquells pilots que apareix cada 10 o 15 anys. Un tipus que guanyaria molts campionats. A McLaren, tot i el mundial de 2008, les coses no van acabar d’anar bé des del 2009.
Hamilton va marxar llavors a Mercedes i com no, tots esperàvem que dominés de manera clara a Nico Rosberg. I el cert és que l’alemany, per a sorpresa de molts, ha guanyat la batalla a la classificació, fent més poles que el britànic.
Però finalment ha arribat el segon títol, sis anys després del primer. Per fi si contemplem la carrera de Hamilton en general, i per fi si mirem la temporada 2014 on, per a mi, pràcticament tot l’any ha estat superior a Rosberg en carrera però les avaries han posat emoció i l’han treta just al final.
Hamilton, bicampió
La graella disposava només de 18 cotxes, doncs els dos Red Bull havien estat sancionat per tenir alerons davanters que flexionaven massa. Havent-los de canviar, doncs, Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo han sortit des del pit-lane.
Pel que fa a davant, sorprenentment els pilots del cantó brut han sortit molt millor que els del cantó net. Hamilton immediatament ha avançat a Rosberg, que s’ha col·locat segon. Valtteri Bottas, per la seva banda, ha caigut de la tercera a la vuitena posició. Bona sortida dels Ferrari i per darrere algun contacte entre Kevin Magnussen i Nico Hülkenberg, que ha acabat costant cinc segons de penalització per al pilot de Force India.
A partir de llavors la cursa ha estat marcada per les diferents estratègies entre els que sortien amb el pneumàtic tou (els 10 primers) i els que han sortit amb el dur. Els primers s’han anat aturant entre les voltes 5 i 13 i els segons ho han fet entre les voltes 13 i 27. Al davant, el domini de Mercedes i Williams no s’ha vist afectat, amb un Bottas qe ràpidament ha anat recuperant posicions fins a situar-se quart darrere el seu company.
Mentrestant, Nico Rosberg no semblava capaç d’acostar-se a menys de dos segons del seu company d’equip, i la seva lluita s’ha vist ferida de mort per la fallada de l’ERS en el seu monoplaça, a la volta 24. A partir d’allí, el pilot alemany ha anat perdent gradualment posicions. Primer semblava que podria mantenir-se als punts i esperar una avaria o un error de Hamilton, però ha acabat catorzè i fora dels punts.
Així doncs, Lewis Hamilton ha tingut una cursa plàcida, només alterada al final pel ritme de Felipe Massa que ha acabat segon a dos segons. Bottas ha acabat tercer, complint el primer doble podi de Williams des del gran premi de Mònaco 2005.
Darrere d’ells Daniel Ricciardo ha maximitzat la seva estratègia per acabar quart sortint des del pit-lane. Jenson Button, en el que podria ser el seu últim gran premi, ha acabat cinquè per davant dels Force India i de Sebastian Vettel, que han seguit la mateixa estratègia que Ricciardo. Tancant els punts i un any lamentable, els dos Ferrari, amb Fernando Alonso novè i Kimi Räikkönen desè.
Barbacoa a can Lotus
Només hi han hagut tres abandonaments i tots per causes mecàniques, Daniil Kvyat, Kamui Kobayashi i Pastor Maldonado. La retirada d’aquest últim en flames ha estat motiu de certa hilaritat entre els mecànics de Lotus. I pel que fa al debutant de Caterham, el britànic Will Stevens, ha acabat. Últim, però fent una feina sòlida.
S’acaba un any amb moltes històries… En els propers dies anirem posant els nostres resums de l’any i les nostres (i vostres) opinions sobre qui han estat els millors i els pitjors de la temporada!
Lewis Hamilton: Per a mi, campió merescut. Ha guanyat 11 curses!
Nico Rosberg: Digníssim en la derrota i lluitant fins al final
Williams: L’any que ve poden guanyar curses si segueixen així

Red Bull: Sempre s’havia sospitat dels seus alerons…

Ferrari: Necessita millorar, i centrar-se políticament
Sauber: No sumen punts per primer cop en la seva història
La norma dels dobles punts: Per sort no ha influït en el campió, però pel 2015 no cal

Temps

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 50 Lewis Hamilton 44 Mercedes F1W05 Hybrid 01:39.02.619 2 55
2 36 Felipe Massa 19 Williams FW36 + 2″500 4 55
3 30 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 + 28″800 3 55
4 24 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 + 37″200 20 55
5 20 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 + 60″300 6 55
6 16 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 + 62″100 12 55
7 12 Sergio Pérez 11 Force India VJM07 + 71″000 11 55
8 8 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 + 72″989 19 55
9 4 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T + 83″920 8 55
10 2 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T + 85″800 7 55
11 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 + 90″300 9 55
12 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 + 1 volta 10 54
13 Romain Grosjean 8 Lotus E22 + 1 volta 18 54
14 Nico Rosberg 6 Mercedes F1W05 Hybrid + 1 volta 1 54
15 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 + 1 volta 14 54
16 Adrian Sutil 99 Sauber C33 + 1 volta 13 54
17 Will Stevens 46 Caterham CT05 + 1 volta 17 54
RET Kamui Kobayashi 10 Caterham CT05 Vibració 16 42
RET Pastor Maldonado 13 Lotus E22 Motor 15 26
RET Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 Prob. elèctric 5 14