Aquest cap de setmana el campionat de la formula 1 s’ha desplaçat al nou circuit de Sochi a Rússia, dissenyat com quasi tots els circuits de nova generació per Hermann Tilke.
La configuració del traçat, amb vàries corbes tancades de noranta graus, però també llargues rectes d’alta velocitat, ha fet que els equips hagin hagut de treballar a fons per buscar un bon balanç dels monoplaces.
Vista aèria del circuit de Sochi |
Una altra característica que s’han trobat les escuderies a les sessions d’entrenaments, és la molt baixa degradació dels pneumàtics que ha portat Pirelli per aquest gran premi, però en contraposició, també s’ha de destacar la dificultat dels monoplaces per escalfar les gomes a la seva temperatura de màxim rendiment.
Finalment i a on podria haver-hi una de les claus de la cursa, és que el circuit rus té una gran exigència amb els frens i si Mercedes té un punt dèbil és aquest , com ja hem vist durant tot el campionat.
En la sessió de qualificació d’avui, hem tornat a veure un domini total de l’equip Mercedes i com els quatre primers equips per la graella de demà, munten el propulsor alemany.
Una vegada més Lewis Hamilton li ha tornat a guanyar la partida a Nico Rosberg i s’ha de destacar l’ última volta de Valteri Bottas, on per un moment ha semblat que podia assolir el primer lloc, però ho ha perdut en sortir-se a l’ultima corba avans de l’arribada.
Bon paper també dels McLaren amb Jenson Button que ha aconseguit la quarta posició i Kevin Magnussen la sisena, tot i que demà perdrà cinc posicions per haver canviat la caixa de canvis.
S’ha de destacar la cinquena posició de Daniil Kvyat, que a més ha superat al Red Bull de Ricciardo en el circuit de casa seva, en un circuit al qual l’equip filial s’ha sabut adaptar molt be i a on Jean-Eric Vergne ha obtingut la desena posició.
Paper discret dels Ferrari de Fernando Alonso i Kimi Räikkönen, que han aconseguit la vuitena i novena posició, tot i que en guanyaran una per la sanció de Magnussen. Durant tot el cap de setmana, ja han tingut problemes per adaptar-se al circuit i avui ja no esperaven cap bon resultat.
Tampoc Red Bull pot estar molt content amb la qualificació d’avui, ja que Daniel Ricciardo només ha pogut fer la setena posició a la Q3 i Sebastian Vettel no ha superat ni la Q2.
En definitiva, la clau de demà estarà en veure quins equips han aconseguit un millor balanç per afrontar les característiques del circuit i del rendiment dels frens. No seria d’estranyar que demà veiéssim a més d’un monoplaça havent-se de retirar amb els frens destrossats i haurem de vigilar bé els dos Mercedes, ja que és el component on més problemes han tingut durant la temporada.
Seguidament us posem la taula de temps per demà, amb les sancions de pilots ja aplicades.
Taula de Temps.
Pos | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | Mercedes | 1’38″513 | |
2 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | Mercedes | 1’38″713 | |
3 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | Mercedes | 1’38″920 | |
4 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | Mercedes | 1’39″121 | |
5 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | Renault | 1’39″277 | |
6 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | Renault | 1’39″639 | |
7 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | Ferrari | 1’39″709 | |
8 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | Ferrari | 1’39″771 | |
9 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | Renault | 1’40″020 | |
10 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | Renault | 1’40″052 | |
11 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | Mercedes | 1’39″629 | [*] |
12 | Sergio Pérez | 6 | Force India | VJM07 | Mercedes | 1’40″163 | |
13 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | Ferrari | 1’40″536 | |
14 | Adrian Sutil | 15 | Sauber | C33 | Ferrari | 1’40″984 | |
15 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | Renault | 1’41″397 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | Renault | 1’42″648 | |
17 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | Mercedes | 1’40″058 | [*] |
18 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | Mercedes | 1’43″064 | |
19 | Kamui Kobayashi | 21 | Caterham | CT05 | Renault | 1’43″166 | |
20 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | Ferrari | 1’43″649 | |
21 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | Renault | 1’43″205 | [*] |
[*] Pilot amb sanció