La clau: Gran Premi d’Itàlia

 


Quina pot ser la clau per demà ? Avui hem vist confirmada una vegada més  la superioritat dels equips amb propulsor Mercedes, amb les sis primeres posicions de la graella ocupades per equips que munten aquesta unitat.
Tot i que Lewis Hamilton no va poder quasi rodar a la segona sessió dels lliures i Nico Rosberg no ho va poder fer a la tercera per problemes amb la caixa de canvis, avui no han tingut cap problema per superar als seus contrincants.  Només els Williams de Valteri Bottas que ha aconseguit la tercera posició i Felipe Massa a la quarta, han estat capaços de rodar en 1’24” , però a més de mig segon que el pilot anglès.
Hem de destacar el paper dels dos McLaren que han quedat darrere els Williams, però que demà hauran de certificar-ho amb un bon ritme de cursa, ja que darrere tenen a Fernando Alonso amb el primer motor no Mercedes i els dos Red Bull, que de ben segur sortiran amb el ganivet a la boca.
Podi integra de motors Mercedes

Potser la clau més important per la cursa de demà, siguin els problemes de frens dels quals s’ha queixat l’equip alemany i que en un circuit com l’italià amb frenades molt fortes, poden provocar dificultats greus als pilots de Mercedes demà durant la cursa.
Discret el paper de Ferrari a casa seva amb un Fernando Alonso, que una vegada més a tornat a fer el que ha pogut amb les eines que té  i un Kimi Räikkönen que després de la bona cursa que va fer a Bèlgica, avui ha tornat a decebre no essent capaç d’entrar a la Q3.
A la part baixa de la graella, s’ha de destacar el mal paper de l’equip Lotus, que no ha estat capaç de fer entrar a cap dels seus dos monoplaces a la Q2, acabant de firmar així un cap de setmana amb molts problemes des de l’inici i amb una temporada que hauran d’oblidar.
Per demà crec que ens espera una cursa entretinguda, potser no tant a la part davantera de la graella, a menys que ens trobem davant d’una cursa boja, però en la que podem gaudir a la part mitjana amb lluites entre els McLaren, el Ferrari d’Alonso i els dos Red Bull.
Monza és el temple de la velocitat i sempre ens ha donat bones curses, tot i que és un circuit estret on teòricament avançar és complicat, no podem oblidar curses d’anys anteriors on pilots com Vettel o Alonso ens han donat moments i avançaments inolvidables.
Finalment us deixem la taula de temps de la sessió de qualificació (amb la posició de Daniil Kvyat actualitzada amb les deu posicions de sanció per muntar el sisé motor de la temporada).

Temps

Pos.    Pilot                          Dorsal     Equip            Xassís      Motor         Temps
1 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 Mercedes 1’24″109
2 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 Mercedes 1’24″383
3 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 Mercedes 1’24″697
4 Felipe Massa 19 Williams FW36 Mercedes 1’24″865
5 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 Mercedes 1’25″314
6 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 Mercedes 1’25″379
7 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T Ferrari 1’25″430
8 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 Renault 1’25″436
9 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 Renault 1’25″709
10 Sergio Pérez 6 Force India VJM07 Mercedes 1’25″944
11 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T Ferrari 1’26″110
12 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 Renault 1’26″157
13 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 Mercedes 1’26″279
14 Adrian Sutil 15 Sauber C33 Ferrari 1’26″588
15 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 Ferrari 1’26″692
16 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 Renault 1’27″520
17 Romain Grosjean 8 Lotus E22 Renault 1’27″632
18 Kamui Kobayashi 21 Caterham CT05 Renault 1’27″671
19 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 Ferrari 1’27″738
20 Max Chilton 4 Marussia MR03 Ferrari 1’28″247
21 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 Renault 1’26″070
22 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 Renault 1’28″562

Salut i Benzina