Gran Premi de Singapur
La FIA ha prohibit les transmissions de ràdio que puguin millorar el rendiment del pilot o del cotxe. Què us sembla? Ho crèieu necessari? Penseu que afectarà a algun pilot o equip en particular?
Guillem Solà: A mi em sembla una ximpleria. Estic d’acord que aquests esports d’elit estan molt marcats pels afer econòmics i qui paga, mana, però cal arribar a aquests extrems? Jo crec que no.
Aviat faltarà que diguin que només es poden comunicar en un idioma concret (per conveni seria l’anglès) perquè la FOM pugui saber exactament què diu l’enginyer al pilot i viceversa. En cap cas és necessari; cada equip, cada enginyer de pista i cada pilot sabrà la raó d’un cert missatge per ràdio, per tant, crec que la FIA “envaeix”, d’alguna manera, els Pit Walls de cada equip fent una prohibició, al meu parer, absurda.
Potser afectarà a alguns equips en particular que utilitzen normalment les conegudíssimes ordres d’equip; recordo el “Fernando is faster than you; can you please confirm you understood that message?” o també altres missatges com els de RedBull la temporada passada. Ara bé, com que no té caràcter retroactiu, deixem de banda aquestes anècdotes passades i anem al present: potser afectarà a finals de temporada si la distància a la classificació general entre Hamilton i Rosberg s’escurça més, qui sap…
Aviat faltarà que diguin que només es poden comunicar en un idioma concret (per conveni seria l’anglès) perquè la FOM pugui saber exactament què diu l’enginyer al pilot i viceversa. En cap cas és necessari; cada equip, cada enginyer de pista i cada pilot sabrà la raó d’un cert missatge per ràdio, per tant, crec que la FIA “envaeix”, d’alguna manera, els Pit Walls de cada equip fent una prohibició, al meu parer, absurda.
Potser afectarà a alguns equips en particular que utilitzen normalment les conegudíssimes ordres d’equip; recordo el “Fernando is faster than you; can you please confirm you understood that message?” o també altres missatges com els de RedBull la temporada passada. Ara bé, com que no té caràcter retroactiu, deixem de banda aquestes anècdotes passades i anem al present: potser afectarà a finals de temporada si la distància a la classificació general entre Hamilton i Rosberg s’escurça més, qui sap…
Ivan Monells: Honestament, com diuen els americans, això em sembla una enorme quantitat de “bullshit”. No entenc massa què es pretén amb això, però pel què sembla no s’han prohibit totes les comunicacions per radio, sinó només aquelles que ajudin al pilotatge del pilot.
Això és com prohibir les ordres d’equip: pur paper mullat. Si enlloc de dir, “canvia la distribució de la frenada” es crea un codi en clau on es diu “entra al box en 5 voltes” l‘efecte serà el mateix i mai es podrà sancionar l’equip perquè no es podrà demostrar les seves veritables intencions. En fi, per mi aquesta normativa sobrava totalment.
Això és com prohibir les ordres d’equip: pur paper mullat. Si enlloc de dir, “canvia la distribució de la frenada” es crea un codi en clau on es diu “entra al box en 5 voltes” l‘efecte serà el mateix i mai es podrà sancionar l’equip perquè no es podrà demostrar les seves veritables intencions. En fi, per mi aquesta normativa sobrava totalment.
Jordi Domènech: Jo crec, com els meus companys, que és una norma innecessària. Entenc que es pugui considerar com una ajuda a la conducció segons quina indicació es dóna per guardar motor o pneumàtics, però llavors, el que s’hauria de fer és prohibir totes les comunicacions per ràdio.
A mitges no solucionem res. Es trobaran altres maneres de fer saber als pilots el que han de fer, i al capdavall, és la típica norma que particularment el públic no havia demanat. Els aficionats de tot el món estan demanant que es derogui la norma dels dobles punts i en canvi en posen una sobre el qual ningú s’havia queixat.
Respecte a l’afectació que poden patir els equips i pilots, no crec que afecti molt, però pot dificultar una mica la feina de Mercedes, que ara mateix és l’únic equip que lluita pel mundial amb els dos pilots.
A mitges no solucionem res. Es trobaran altres maneres de fer saber als pilots el que han de fer, i al capdavall, és la típica norma que particularment el públic no havia demanat. Els aficionats de tot el món estan demanant que es derogui la norma dels dobles punts i en canvi en posen una sobre el qual ningú s’havia queixat.
Respecte a l’afectació que poden patir els equips i pilots, no crec que afecti molt, però pot dificultar una mica la feina de Mercedes, que ara mateix és l’únic equip que lluita pel mundial amb els dos pilots.
Just Serrainat: Després de mirar amb detall en quins casos està permesa i en quins no, la veritat és que no crec que afecti gaire res als equips o pilots, ja que tot el que
no es permeti dir per la radio, ja s’ho codificaran a la seva manera.
Ja posats, podríem tornar als cartells des de la recta dels boxs, com es feia antigament i encara podem veure en els campionats de dues rodes, de manera que
els pilots haurien de reduir per veure els missatges.
Parlant seriosament, crec que és una altra d’aquelles normes sense gaire sentit que de tant en tant imposa la FIA i que no aporten solució a cap problema.
no es permeti dir per la radio, ja s’ho codificaran a la seva manera.
Ja posats, podríem tornar als cartells des de la recta dels boxs, com es feia antigament i encara podem veure en els campionats de dues rodes, de manera que
els pilots haurien de reduir per veure els missatges.
Parlant seriosament, crec que és una altra d’aquelles normes sense gaire sentit que de tant en tant imposa la FIA i que no aporten solució a cap problema.
I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!
Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana:
Lliures 1 : 12:00
Lliures 2 : 15:30
Lliures 3 : 12:00
Pole Position : 15:00
Cursa : 14:00