Crònica GP d’Itàlia: Errors d’uns i altres

Lewis Hamilton ha tornat a guanyar una cursa per primer cop des de Silverstone, retallant a 22 punts la distància que li portava el seu company d’equip Nico Rosberg. Tot i això, la cursa no ha estat ni molt menys senzilla per a molts dels participants.
Des de la pole position, Hamilton ha errat la sortida. De fet, al contrari del que normalment s’espera, els pilots del cantó brut de la graella han sortit millor, amb Rosberg col·locant-se primer, amb Kevin Magnussen i Felipe Massa davant de Hamilton. 
Darrere d’ells, tant Valtteri Bottas com Daniel Ricciardo han sortit malament, perdent 7 posicions el de Williams. Tot i això, no hi han hagut tocs ni abandonaments a la primera corba.
Hamilton no ho veia massa clar aquí…
Hamilton ha recuperat la segona posició avançant a Massa un cop els dos pilots havien avançat a Magnussen, que ha anat caient al grup dels Red Bull, Fernando Alonso i Jenson Button. Ja en aquelles primeres voltes, Rosberg ha sortit recte a la primera corba. Ha perdut una mica de temps, però ha mantingut un liderat d’una mica més d’un segon sobre el seu company d’equip fins a arribar a l’única aturada de la cursa.
Per darrere, l’atenció se centrava en la remuntada que Valtteri Bottas feia des de la desena posició. El pilot finès ha avançat a Kimi Räikkönen, Sergio Pérez, Alonso, Button, Sebastian Vettel i també Magnussen per tornar a la quarta posició, però aquests pilots s’han aturat abans que ell i els ha hagut de tornar a avançar després de l’aturada, recuperant novament el quart lloc.
Qui també ha remuntat després de l’única aturada ha estat Ricciardo, que ha procedit a avançar els mateixos que Bottas i quedant cinquè.
Davant d’ells, Hamilton s’anava acostant a Rosberg i semblava que podríem veure una gran batalla a final de cursa, però Rosberg ha tornat a passar-se de frenada a la corba 1 i Hamilton ha aprofitat l’error per posar-se líder i obrir una avantatge de quatre segons que ha mantingut fins al final.
Darrere els Mercedes, Felipe Massa ha sumat el seu primer podi per a Williams, amb Bottas quart, Ricciardo cinquè i Vettel sisè. Kevin Magnussen hauria d’haver estat setè, però els comissaris li han afegit cinc segons al temps total de cursa per haver fet fora de la pista a Bottas, així que ha acabat classificat en la desena posició. Els beneficiats de la penalització han estat Pérez, setè, Button, vuitè i Räikkönen novè. 
Fernando Alonso estava en aquesta batalla, però a la volta 30 ha hagut d’abandonar degut a un problema amb l’ERS del seu Ferrari, completant una cursa bastant miserable per al Cavallino. Si més no, crec que Alonso no patia un problema mecànic des de l’any 2011, així que sembla que almenys la fiabilitat és un punt fort de Ferrari.
L’altre abandonament de la cursa ha estat el de Max Chilton, per sortida de pista.
Kvyat podria haver acabat desè però s’ha sortit a l’última volta
Podem dir, com a resum, que la cursa s’ha vist marcada pels errors. Els canvis de líder han estat per sengles errors (de Hamilton a la sortida i de Rosberg més tard), i la majoria d’avançament els hem vist per part de Bottas, que també ha sortit malament. La propera és Singapur. Allà els errors costen més car…
Lotus: Lamentable, competint amb Marussia i Caterham
Magnussen: Ha d’evitar les penalitzacions

Rosberg: Dues errades li han costat la victòria.
Bottas: Sense l’error a la sortida, qui sap?

Felipe Massa: Quan tot ha anat bé, podi.
Sergio Pérez: Avui molt bé en lluita i millor que Hülkenberg

Temps

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 01:19.10.236 1 53
2 18 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 + 3″175 2 53
3 15 Felipe Massa 19 Williams FW36 + 25″026 4 53
4 12 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 + 40″786 3 53
5 10 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 + 50″309 9 53
6 8 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 + 59″965 8 53
7 6 Sergio Pérez 11 Force India VJM07 + 62″518 10 53
8 4 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 + 63″063 6 53
9 2 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T + 63″535 11 53
10 1 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 + 66″171 5 53
11 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 + 71″184 21 53
12 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 + 72″606 13 53
13 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 + 73″093 12 53
14 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 + 1 volta 16 52
15 Adrian Sutil 99 Sauber C33 + 1 volta 14 52
16 Romain Grosjean 8 Lotus E22 + 1 volta 17 52
17 Kamui Kobayashi 10 Caterham CT05 + 1 volta 18 52
18 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 + 1 volta 19 52
19 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 + 2 voltes 15 51
20 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 + 2 voltes 22 51
21 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T Avaria ERS 7 28
22 Max Chilton 4 Marussia MR03 Birolla 20 05